Gå til innhold
Hundesonen.no

Mille og Luna har fått sine kull!


Yodel

Recommended Posts

Oppdattering snart eller? Ekke ivrig altså menneh :hmm: Bilde av mille savnes også :)

ot: vår lille russiske frøken ble parret i helgen, så håper det blir valper på henne også nå! tok seg ikke sist gang, så dette blir spennende!

Så lurer jeg på om valpene får løpetid rundt samme tid som sin mor?? Siden de har bare en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 356
  • Created
  • Siste svar
Robin :) Ikke verdens verste navn på en hund, men heller ikke blandt de beste.

Robin er jo et pent navn- også til hunder. Men vi har en laaaang liste med flotte stamtavlenavn, og Robin er nok ikke blant dem :twisted:

Kallenavn får være opp til eiere :wub:

:D Spennende!

Syns godt Luna kan nedkomme den 10, for det er nemmelig min bursdag! :D

*Ønske notert*

Så spennende! Likte disse to kombinasjonene veldig godt! Her må jeg bare følge med altså! :)

Takk og enig. Har stor tro på disse kombinasjonene, både eksteriørt, helsemessig og mentalt. Det skal bli spennende å se resultatet!

Oppdattering snart eller? Ekke ivrig altså menneh :) Bilde av mille savnes også :D

ot: vår lille russiske frøken ble parret i helgen, så håper det blir valper på henne også nå! tok seg ikke sist gang, så dette blir spennende!

Så lurer jeg på om valpene får løpetid rundt samme tid som sin mor?? Siden de har bare en gang i året.

He he... Oppdatering kommer!

Ikke mye nytt som skjer. Vanskelig å vite noe så tidlig i svangerskapet, men både Mille og Luna rapporteres å være enda mer koooosete enn vanlig (det må tilsvare eksepsjonelt kosete, for de er veldig glad i oppmerksomhet i utgangspunktet :D )

Bilde av Mille kan jeg også dele. Dette er det nyeste jeg har av henne, to dager før hun ble inseminert. Her står hun sammen med Evita, som var på kjærlighetsbesøk hos Dennis.

evitamille2-1.jpg

Vi driver og planlegger ultralyd nå. Skal tas i starten av November var planen. Det er jo strengt tatt unødvendig, men jeg har aldri klart å la være. Det er jeg nemlig for utålmodig og nysgjerrig til!

Forøvrig får nok valpene løpetid i september-oktober de også, ja. De aller fleste Basenjier får det. Noen (Mille hadde det i fjor) får løpetid om våren også, men kull på sommeren hører altså til unntakene.

De siste 5 årene har det blitt født 2 sommerkull av Basenji i Norge. Begge har Centa (Milles mamma) hatt. Mille er altså en sommer-valp selv. (Hun er født i August)

Ot, men sååå spennende med valper hos dere også da :aww: Du må lage egen tråd om ditt kull også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Så gøy da, med 2 valpekull :D Tiper ukene kommer til å gå sakte fremover for deg hi-hi! Det er så innmari spennende, med de første tegnene osv. Har du testet pregnancy calender forresten? Du finner den her: http://www.debbiejensen.com/date.html

Lykke til fremover!

Det var en fin link, Breeze! Takk!

Nå har vi bestillt ultralyd til begge jentene på fredag. Jeg er utrolig spent!

Håper at de har 4-5 (6) valper hver, jeg.

Jeg har mange på liste som ønsker valp, og det er ikke moro å måtte skuffe noen som gleder og håper på å få et nytt familiemedlem...

Mer enn 5-6 blir for mange for både tispene og oss, så det håper jeg at vi slipper.

Om jeg skal tippe vil jeg nok anta at Mille ikke får mer enn 4, og Luna kanskje har så mange som 5, men at de begge er drektige, det tror jeg! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vi bekrefte at BEGGE ER DREKTIGE!! :flowers:

De så bare to valper i både Mille og Luna, men det er fortsatt tidlig, og erfaringsmessig kan flere valper ligge "gjemt". Vi vet iallefall at de har minimum 2 stk hver! Så skal det bli speennende å se ka som kjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi gleder oss veldig!

Juletid er liksom valpe-tid, det for Basenji-folket.

Ca. 90 % av alle basenjivalper fødes jo i Desember (event sent november/tidlig januar)

Virkelig? Er det en spesiel grunn for det da?

Gratulerer så mye med drektighet på begge to! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA?? to valper bare, da håper jeg virkelig det er litt tidlig og at flere ligger gjemt, greit for meg om det bare kommer to valper, så lenge begge er tisper, haha! Neida, håper hun får mange valper jeg, får prøve meg med litt tankeoverføring til Mille, hihi :flowers: Men GRATULERER med at begge er drektige da, er jo det som teller :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
HVA?? to valper bare, da håper jeg virkelig det er litt tidlig og at flere ligger gjemt, greit for meg om det bare kommer to valper, så lenge begge er tisper, haha! Neida, håper hun får mange valper jeg, får prøve meg med litt tankeoverføring til Mille, hihi :) Men GRATULERER med at begge er drektige da, er jo det som teller :ahappy:

Ja, ultralyd er jp ikke noen fasit for hvor ma nge som ligger der, så vi krysser fingene!

Det er forøvrig ingen tvil om at de er drektige...se bare her (siste bilde tatt i går):

lunada38.jpg

Begge jentene i går:

lm.jpg

Edit: Bilde av Mille-mor må jo også med!

mille35.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOHOOO!

Vi var hos vetrinæren og tok røntgen bilde av jentene i dag, for å finne ut hvor mange valper som egentlig er der..Vi begynte nesten å bli bekymret, da de er blitt MEGET store, og ultralydbildene viste jo at de hadde bare to valper hver.Det er visst ikke to meget feite valper som er årsaken til de stooore magene. Mille har nemlig 6-7 valper, mens Luna har 5-6! OMG!

Huset skal visst vrimle av mini-basselusker til jul. 11-13 valper in total... On the good side- nå slipper vi antagligvis ¨å måtte skuffe de valpekjøperne vi har på listen. Nå blir det spennende å se på fordeling kjønn/ farger.

Er utrolig glad for at jentene har verdens beste förverter som er minnst like spente som oss, og som ble strålende glade for alle de små skjelettene som var avbildet. Valpene skal nemlig bli født hos förvert, og være der de første 3-4 ukene, før vi tar de hjem til oss. Tror nok jeg kommer til å "bo" mye hos Mille og Luna sine förverter i Desember, jah... Jeg skal selvsagt være jordmor. Vi skal opp til dem nå i helgen for å gjøre klart alt til fødselen. Sterilisere utstyr, sette opp valpekasser, legge klart håndklær, varmelamer m.m.

Å, dette blir spennende! 2,5 år siden sist vi hadde kull nå!

Edit: Synnøve... feite Basenjier... uhm... altså.... har du sett Centa i det site`` *Rødme* Og hun er ikke drektig, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOHOOO!

Vi var hos vetrinæren og tok røntgen bilde av jentene i dag, for å finne ut hvor mange valper som egentlig er der..Vi begynte nesten å bli bekymret, da de er blitt MEGET store, og ultralydbildene viste jo at de hadde bare to valper hver.Det er visst ikke to meget feite valper som er årsaken til de stooore magene. Mille har nemlig 6-7 valper, mens Luna har 5-6! OMG!

Huset skal visst vrimle av mini-basselusker til jul. 11-13 valper in total... On the good side- nå slipper vi antagligvis ¨å måtte skuffe de valpekjøperne vi har på listen. Nå blir det spennende å se på fordeling kjønn/ farger.

Er utrolig glad for at jentene har verdens beste förverter som er minnst like spente som oss, og som ble strålende glade for alle de små skjelettene som var avbildet. Valpene skal nemlig bli født hos förvert, og være der de første 3-4 ukene, før vi tar de hjem til oss. Tror nok jeg kommer til å "bo" mye hos Mille og Luna sine förverter i Desember, jah... Jeg skal selvsagt være jordmor. Vi skal opp til dem nå i helgen for å gjøre klart alt til fødselen. Sterilisere utstyr, sette opp valpekasser, legge klart håndklær, varmelamer m.m.

Å, dette blir spennende! 2,5 år siden sist vi hadde kull nå!

Edit: Synnøve... feite Basenjier... uhm... altså.... har du sett Centa i det site`` *Rødme* Og hun er ikke drektig, altså.

YEEEEEEY! Så utrolig gøy.. ! :D Mon tro om jeg ikke kommer på tafsebesøk når de er sånn 6-7 uker! :P

HAHAH! å du! Sånt KREVER bilde! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOHOOO!

Vi var hos vetrinæren og tok røntgen bilde av jentene i dag, for å finne ut hvor mange valper som egentlig er der..Vi begynte nesten å bli bekymret, da de er blitt MEGET store, og ultralydbildene viste jo at de hadde bare to valper hver.Det er visst ikke to meget feite valper som er årsaken til de stooore magene. Mille har nemlig 6-7 valper, mens Luna har 5-6! OMG!

Huset skal visst vrimle av mini-basselusker til jul. 11-13 valper in total... On the good side- nå slipper vi antagligvis ¨å måtte skuffe de valpekjøperne vi har på listen. Nå blir det spennende å se på fordeling kjønn/ farger.

Er utrolig glad for at jentene har verdens beste förverter som er minnst like spente som oss, og som ble strålende glade for alle de små skjelettene som var avbildet. Valpene skal nemlig bli født hos förvert, og være der de første 3-4 ukene, før vi tar de hjem til oss. Tror nok jeg kommer til å "bo" mye hos Mille og Luna sine förverter i Desember, jah... Jeg skal selvsagt være jordmor. Vi skal opp til dem nå i helgen for å gjøre klart alt til fødselen. Sterilisere utstyr, sette opp valpekasser, legge klart håndklær, varmelamer m.m.

Å, dette blir spennende! 2,5 år siden sist vi hadde kull nå!

åhh :D

Så herlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...