Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye penger har du brukt på hunden din?


Heidi

Hvor mye penger bruker du på hunden om måneden  

16 stemmer

  1. 1.

    • 500-700 kr
      5
    • 300-500 kr
      4
    • 100-300 kr
      4
    • 700-1000 kr
      3


Recommended Posts

Er litt nysgjerrig om hvor mye de forskellige her inne har brukt på hunden/hundene deres siden de fik dem?

Pengebruk på rocky:

Fòr: 400 kr om måneden

Leker/gangebein: Der har vi sikkert brukt en 500

Kobbel/halsbånd: 1100 siden vi fik han. Har hatt han i 1 år

Dyrlege regninger 1500 kr

Diverse saker: 500-1000 kr

Nå har vi ikke hatt Rocky i mere end 1 år, så derfor husker jeg litt hva vi har kjøpt og sånn. Men dere behøver ikke at skrive de ting dere har brukt penge på, hvis dere ikke gider. Jeg gjorde det fordi jeg husket det så vidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På avstemningen står det i månden eller mener du hele tiden som vi har hatt den?

Jeg krysset av på 700-1000kr.

Jeg har hatt Chicka siden April'03.

Og jeg har kjøpt dette.

*2 seler (en vokste hun ut av) ca 500kr tilsammen

*7 halsbånd ca 1300kr

*4 flexibånd (to gikk i stykker fort) ca 1000kr

*3 vanlige kobbel ca 500kr

*Bur til bilen 1300kr

*2 magnetmadrasser 1000kr tilsammen.

* vannskåler og matskåler 60kr (plast-10kr tilbud)

* fôr 450kr for 15kg, har den i ca 2 månder

* Dyrlege regningene tørr jeg ikke tenke på, hun hadde masse ørebetennelse når jeg fikk hun, så vi var masse hos vetrinæren med hun.

* Hvor mye det har kostet for godis til hun i 2år tørr jeg heller nesten ikke tenke på...hun elsker tyggeben, så de får hun mye av...

Jeg elsker å kjøpe hunde og heste ting, så det er masse her jeg ikke har skrevet opp, men det går masse penger i månden til Chicka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Fôr til rundt 350kr i måneden.

- Selve hunden (5300 kr ca).

- Bur (husker ikke akkurat hvor mye, men sikkert rundt 1000 siden det er spesiallaget til bilen vår).

- Hundeseng som når er kastet; 400 kr.

- Hundematter fra Felleskjøpet til bur og inne: rundt 800 til sammen.

- Veterinær: 1100 kr for HD-røngten, rundt 2500 kanskje for vaksiner, flåtthalsbånd og blærekatarrundersøkelse + antibiotika.

- To barnegrinder: Rundt 800 kr

- Hundeleker: rundt 500 sikkert.

- Tyggeben, griseører og sånne ting: Sikkert 500, minst!

- Godbiter: 250 kr kanskje (bruker mye matrester og vanlige forbiter).

- To svarte kobbel, et fra IKEA, retrieverkobbel, flexi-line, langline: Kanskje rundt 650 kr?

- Valpehalsbånd, Laika-halsbånd, strupehalsbånd av lær (som vi nesten aldri bruker), lærhalsbånd, nylonhalsbånd, halvstrup fra IKEA: 500 kr omtrent.

- Diverse fleecepledd og småtepper: 500 kr

- Sele og strikkline: rundt 1000kr.

- Bitterspray (som vi har rotet bort og ikke virket): 81 kr

- Potesalve: 60 kr

- Hundeshampoo: 50 kr

- Hundehåndklær: 200 kr

- Hundekurs: 750 kr (skal begynne på nytt kurs nå, til 1200 kr).

- Kjøreutgifter p.g.a. hund: Skremmende mye (inkludert turen på 86 mil for å hente bikkja).

- Vaskemiddel: 150 kr sikkert (til vasking av gulv da hun var valp).

- Det Tinka hadde skullet betale i erstatning for ting hun har ødelagt og spist: Sikkert 1500 kr.

- Omregistrering fra SKK til NKK: Noen hundrelapper.

- Hundebøker: 1000 kroner kanskje - nei, sikkert mer..

- Kloklipper, børster: 200 kr

- Medlemskap i NKKU og NRK: 900 kr.

- Abonnement på Canis: 180 kr.

- Så må vi plusse på sommerleiren som vi skal på til sommeren: 2500 kr.

Det var alt jeg kunne komme på nå, og tallene er bare et overslag. Vi har hatt bikkja vår i et år og en og en halv måned.. Mye utgifter med hund gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ikke hatt hu så lenge enda da...men men.. har bare ca priser da :D husker ikke hva alt koster

bikkja 9000 kr

3 halsbånd 300 kr

sele 200 kr

mat 400 kr + diettfor 100

kobbel 150 kr

grind 400 kr

refleksdekken 149 kr

matskåler 80kr + 80kr :D

børster 200 kr

potesaks 70 kr

tannbørste/tannkrem 158 kr

leker 250 kr

vetrinær 600

klotang 70

bæsjeposer

sikkert noe jeg har glemt også

også skal vi jo snart en gang til til vetten, og på 2 valpekurs framover, og hundeutstillinger da såklart :D

Westminster: Jeg vil å på sommerleier'n :lol: veit du hvor gammel hunden må være for å kunne delta?Lunah blir vell 8 månder da =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod et emne om det på canis, tror det går greit, men du bør kanskje droppe agilityen da. Men du hadde kanskje uansett tenkt til å ta lydighet og utstilling? Kan bli litt stress, men det skal vel gå greit. Tinka hadde klart en uke på sommerleir med andre hunder da hun var åtte mnd, men hun hadde løpetid da (det bør du kanskje ta med i bergninga.. En åtte måneder gammel tispe kan ha løpetid liksom. :wink: ).

Glemte noen ting:

Dummies: 200kr

Refleks: 230 kr

Blinkelys: 50kr

Klikkere: 50kr

Bussturer: 150 kr

Var det jeg kom på nå mens jeg satt og skreiv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Anbefaler Perfect Image. Du finner dem på facebook under Perfect Image Rough & Smooth Collies. Ellers synes jeg at Kennel NoorWay ser ut til å ha fine hunder.  Vær nøye med å velge en oppdretter som fokuserer på gemytt er mitt tips. Mulig @Tine Kristine Lindbeck har noen gode råd, hun er muligens litt mer orientert i Collie-verdenen en det jeg er akkurat nå. 
    • @Perfect Image collies har vært aktiv her inne, men usikker på om hun fortsatt driver. Nettsiden jeg fant har ikke vært aktiv på mange år ihvertfall. Ellers er nok raseklubben, og rasegrupper på Facebook, gode steder å lete. De fleste legger nok også ut kull på finn.no dersom de har valper å selge. NKK har vel også en registreringsside for kull nå.
    • Vær hilset, hundeeiere! Jeg er ny her, så mulig jeg poster dette på feil sted 🤔 For tiden er jeg på jakt etter en langhåret collievalp. Jeg har ønsket meg hund i flere år nå, og har de siste månedene gått flere runder og funnet ut at jeg er klar for å ta det store steget. Jeg synes det er noe utfordrende å få oversikt over oppdrettere av rasen her i landet. Norsk Collie Klubb har en oversikt, men den er under oppdatering, og har vært det en stund nå. Jeg har kontaktet flere av oppdretterne på den gamle listen, men uten hell. Jeg har også kontaktet NCK og spurt litt, men i påvente av svar, tenkte jeg at jeg kunne se om noen her har tips eller råd. Det virker som et fint sted, dette her! Forøvrig er det verdt å nevne at jeg er klar over at man ikke bare kan kjøpe valp på dagen, og at ventetiden gjerne kan være lang, alt avhengig av. Likevel har jeg et håp om å kunne skaffe valp denne sommeren, nå som jeg har en ferie på to og en halv måned i vente. Hvis noen av dere har anbefalinger rundt forskjellige oppdrettere, hva man bør se etter med collie, hva man bør være obs på, eller andre innspill, er det bare å fyre løs. Til info, holder jeg til 45 minutter fra Bergen, men reiser glatt annetstedt for å hente valpen min  Håper å høre fra dere 👋  
    • Har Grønlandshund. Robuste, ærlege hundar som kan takle lange vinterturar, kløve og trekke. Frisk rase, med særdeles låg innavlasgrad og lite helseutfodringar. Sosiale flokkdyr som elskar folk. Alle folk. Å vere innbrotstjuv hjå oss hadde vore nada problem, største fare er å bli kosa ihjel 🤣 Lite lyd, som regel berre når dei veit det er tid for fôring og kanskje i "startgropa" om ein er fleire spann samla for å køyre saman. Og om det passerer vilt utanfor hundegården.
    • Oppvarming og nedtrapping kan være bare vanlig rolig gåing i 15 min 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...