Gå til innhold
Hundesonen.no

Advarsel mot valpekjøpere


helle
 Share

Recommended Posts

Hei.

Anbefaler oppdrettere, spesielt av små raser, å ta kontakt med meg på pm så skal jeg gi dere advarsel mot valpekjøpere. Disse er godt kjent i flere hundemiljøer, og også kjenninger av politiet. De virker veldig seriøse og flinke, men når man møter dem har de kanskje ikke med hele kjøpesummen. Sier at det har skjedd en feil, og at de kan betale resten når de kommer hjem. Eventuellt hente valpen en annen dato, de gir utrykk for at de er kjempe lei seg over feilen som har skjedd, osv. Om man er så naiv at man sender valpen med dem ser man aldri hverken valpen eller pengene igjen. Blir antagelig solgt videre eller noe slikt.

Heldigvis fikk jeg en dårlig magefølelse, og sendte dem hjem igjen på fly uten valp. I ettertid har jeg fått vite alt dette her, av andre oppdrettere og politi, så jeg vil spre det videre slik at ikke andre oppdrettere blir lurt.

Kan dessverre ikke legge noe mer ut på åpent forum, så de oppdrettere som er interesserte får ta kontakt. Infoen dere mottar er det bare å spre videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...