Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor har dere forsikret hunden/e deres ?


Michelle

Recommended Posts

Hei hei, håper ikke denne tråden blir låst pga. reklame eller noe, meningen med spm. er bare å få bedre innsikt på hvilke forsikringer osv. som er bra og ikke bra o.l. Ettersom dette er ganske viktig når man eier en så dyrebar ting :lol: Og jeg tror flere kunne interessere seg for dette!

Jeg har forsikret Askepott i www.agria.no Nå håper jeg dere som har litt erfaring med forsikringer osv. kunne tatt en titt på denne, og se hva dere synes. Da jeg snakket med de som tegnet forsikringen for meg, sa de at det ikke dekker avlivning, grå stær eller tannsten(tannsten fordi dette er noe man skal passe på selv, og forebygge ved tannpuss av hunden)

Jeg betaler forresten 1439 i året, dette dekker 30.000, dersom man ville ha dekket opptil 45.000 koster det 12000

Agria Maksimal Veterinærforsikring

Agria Maksimal Veterinærforsikring gir deg erstatning både ved sykdom og ulykke.

Hva får jeg erstatning for?

Med Agria Maksimal Veterinærforsikring får du erstatning med opptil 30 000 kroner per forsikringsår. Du får erstatning hvis hunden behøver pleie på grunn av sykdom eller ulykke.

Hva får jeg ikke erstatning for?

Du får ikke erstatning for utgifter til sykdommer eller skader som allerede var der da du tegnet forsikringen. Reiseutgifter, forebyggende behandling eller medisiner for behandling hjemme dekkes ikke. Med mindre du har tilleggsforsikringen Agria Avl, får du ikke erstatning for behandlingsutgifter som er knyttet til fødselskomplikasjoner. For visse sykdommer gjelder spesielle regler. Det kan du lese om i de fullstendige forsikringsvilkårene som du finner på agria.no.

Fast og bevegelig egenandel

Egenandelen består av en fast og en bevegelig del. Du betaler en fast egenandel for hver egenandelsperiode på 100 dager, regnet fra og med det første veterinærbesøket. Den bevegelige egenandelen er 20 prosent av de totale utgiftene, og dette innebærer at du får erstatning for 80 prosent av de utgiftene som overstiger den faste egenandelen.

Velg egenandel

900 kroner samt 20 prosent (Vi valgte denne ettersom den kun var 200kr dyrere, på den måten slipper vi å betale så mye for hver gang noe evtl. skulle skje)

1 200 kroner samt 20 prosent

Oppsummering

Agria Maksimal Veterinærforsikring dekker opptil

30 000 kroner per forsikringsår til hunden fyller sju år

minst 10 000 kroner per forsikringsår for den gamle hunden.

Så håper jeg at dette ikke er "reklame" av noen art, for det er ikke slik det er lagt frem iallefall, så håper den får stå :D Hvilke forsikringer har dere andre da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zep er forsikret i IF (i navnet til faren min siden han er totalkunde der og masse tull jeg ikke forstår meg på :^o ). Er ikke helt sikker på hvordan det er, men tror jeg betaler 900,- i året (eller for ½ år) for Zep, da er veterinærutgifter opp til 8000,- dekket og jeg får tilbake kjøpssummen hvis han dør eller noe i den duren... Perverst dårlig tilbud fra IF i hvert fall, særlig med tanke på hvor mange år faren min har vært kunde der + at han er totalkunde. Tror faktisk årspremien er på 1600,- :lol:

Stalltips fra meg: LIGG UNNA IF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige bruker vi, husker ikke hvor mye vi får dekket men har rabatter forde at samboer er ys medlem så det koster rundt 900,-pr.hund. ikke så gale det da.

vi har en egenandel på 1000,- ved skade på hunene våres.

og på hundene som er forsikret før de er 4 mndr så er de også forsikrte for HD og andre arvelige sykdomer, så sant du kan dokumentere at foreldrene er fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder er forsikret i Vesta. Eg forsikrer alltid hundene mine for kjøpesummen. Har en egenandel på 750,- Er fornøyd med selskapet og kan ikke tenke meg å bytte. For to hunder har eg en årspremie på ca 2300,-

Reagerer på en ting du skriver Michelle, selskapet du har dekker ikke avliving?? Er det uansett hvilken årsak til at hunden må avlives? Da hadde jeg sagt takk og farvel!

Nå har jeg desverre måttet bruke mine forsikringer en del ganger på mine hunder, men har ALDRI hatt noe problem med selskapet av den grunn. Har og måttet avlive 2 stk pga. sykdom, og har da fått utbetalt forsikringssummen. Nå har Vesta og endret det slik at en skadeperiode hos vet ikke lenger er innskrenket til 90 dager sånn som det var før. Etter de 90 dagene måtte jeg da betale ny egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrykte meg kanskje litt dårlig der, dersom man ønsker avlive hunden og det ikke er noen feil, dekker de det ikke! Forstår ? Er enig i at det hadde vært veldig dårlig ellers !

En annen ting som er viktig å husker er at det er pris forskjeller etter rase og pris, feks. en chihuahua koster som regel mer å forsikre ettersom den er dyrere i kjøp, og noen ganger vanskeligere og mer riskabel og operere på ettersom dens kropp er så liten som den er. Jeg forsikret også Askepott for kjøpesum :lol: Jeg har desverre ikke noe særlig peiling på dette området, hehe, så derfor jeg har laget en tråd her, for å få råd! Agria blir iallefall anbefalt i sverige bla. og generelt har jeg hør mye positivt om de ettersom det er et eget forsikringselskap spesial designet for dyr!

Hilsen Michelle & Askepott ---> som forhåpentligvis aldri må ta forsikringen i bruk ! :wink:

PS: Jeg har sendt inn en forespørsel til de for å være helt sikker! Skal si ifra når jeg får svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VAR forsikret i gjensidige, men de er svindyre så mått si opp... Måtte betale 2200 kr i året og fikk da egenandel på 1000 kr. fyttikatta..snakk om å robbe oss for penger. MEn så snart vi får sagt opp de andre forsikringene våre i gjensidige(om ca. 1 år :D ) så blir vi å bytte til Postbanken! Der må vi betale 1400 kr i året og får en egenandel på 300 kr! Utroolig! :lol: Så fåreløpig går vi bare å venter, og håper hunden ikke blir syk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er litt dyrt, men på andre siden så er hunden forsikret for 30 000 eller 45 000 om man vil så høyt :D Kommer litt an på hva slags fosikrings detaljer man velger også! Jeg har alt i min, så derfor ble den litt dyrere. Men når uhellet er ute blir ofte regningen på mer enn 10 000, eksn min måtte operere bakbeinet på katten sin, som kom på 13400 kr :lol:

Da hadde det vært fint med forsikring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...