Gå til innhold
Hundesonen.no

Priser på hundemat


MonicaT

Recommended Posts

Hei

Jeg har en avtale med en forleverandør og får kjøpt til en ok pris der. Når jeg handlet nå hadde prisene virkelig hoppet i været.

Sjekket butikk prisen for foret og 15kg kostet 699.-

Er dette normale priser for dyrebutikk forene ( Eukanuba, Hill's, RC og Pro Plan ) ? 700kr for en sekk altså

Wow :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Utrolig dyrt syns jeg. Betalte nylig 650 for en 15 kg sekk med tørrfor. :wub: Er så synd at det ikke er flere å velge imellom når det kommer til prisklasser, og som ikke er enten billig butikk mat, eller dyr veterinær/dyrebutikk mat.

Brukte TROLL før, og de hadde en bra pris. Tror det var 420 kr ca. for 20 kgs sekk. Og så har man Labb som også er en bra pris. Ellers er det ikke så mange å velge i, midt imellom, og mange "utradisjonelle" mat typer får man ikke tak i overalt heller.

Så jeg savner flere valgmuligheter innen prisklasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har en avtale med en forleverandør og får kjøpt til en ok pris der. Når jeg handlet nå hadde prisene virkelig hoppet i været.

Sjekket butikk prisen for foret og 15kg kostet 699.-

Er dette normale priser for dyrebutikk forene ( Eukanuba, Hill's, RC og Pro Plan ) ? 700kr for en sekk altså

Wow :)

Syns det var 100,- mer enn jeg betaler normalt uten rabatt :wub:

Kjenner jeg er veldig glad for at jeg får oppdretter rabatt. (Ligger på mellom 20-25% billigere enn normal pris og større sekker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forleverandøren kommer med veiledende priser, så foret koster stort sett det samme i de fleste butikkene. Eukanuba har nettopp økt sine forpriser, sånn at 15 kg koster 669,- nå, RC koster 609,- og Hills er jo generelt dyrere enn de to andre, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med oppdretterrabatt betaler jeg 600 og et eller annet for ProPlan med laks og ris. Jeg anbefaler dere som har flere hunder å søke om oppdretterrabatt. Noen fòrleverandører forlanger at man har godkjent kennelnavn for å få slik rabatt, men ikke alle.

De siste 2-3 årene har prisene på hundefòr steget kraftig. Tidligere betalte jeg mellom 4 og 500 for 15 kilo av et anerkjent merke, nå koster det rundt 700.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med oppdretterrabatt betaler jeg 600 og et eller annet for ProPlan med laks og ris. Jeg anbefaler dere som har flere hunder å søke om oppdretterrabatt. Noen fòrleverandører forlanger at man har godkjent kennelnavn for å få slik rabatt, men ikke alle.

De siste 2-3 årene har prisene på hundefòr steget kraftig. Tidligere betalte jeg mellom 4 og 500 for 15 kilo av et anerkjent merke, nå koster det rundt 700.

Hos proplan trenger du ikke ha registrert oppdretter heller, du kan gå inn som storforbruker :lol: Jeg sjekket alt dette på mandag da jeg pratet med dem.

Som storforbuker betaler du det samme som oppdretter, men du kjøpe min 6 sekker av gangen.

Jeg fikk også oppgitt 600,. for sekk med laks og ris, og må legge til at det er 20kg sekk ikke 15. Det gjelder både oppdretter og storforbruker. (kylling og ris er litt billigere.)

Og jeg syns det begynner bli meget dyrt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøpte fôr sist fikk jeg opplyst at Pro Plan nå har to forskjellige avtaler de opererer med.

Det ene er storforbrukeravtalen - 6 x 20 kg. sekker hvorav èn er gratis.

Den andre (visstnok ny) avtalen er oppdr. avtale - og her skulle man visstnok få rabatt pr sekk, selv om man bare kjøper dem èn og èn. Vet ikke hvordan dèt skal funke, men kanskje med sånne kort à la Royal Canin?

På Royal Canin får man 25% rabatt med dette kortet, uansett hvilket fôr man kjøper og uansett hvor man kjøper det. Skal visstnok også funke på veterinærfôrene...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare meg som synes det begynner å bli rimlig dyrt.

Jeg bruker Pro Plan ( storforbruker ) og i mars betalte jeg 470kr for 20kg normal/kylling.

Nå kostet den 540kr

Det er en økning på 70kr sekken

Prisene har økt før, men aldri så mye.

Utrolig så dyrt hundemat er blitt :lol:

Kjenner nemlig ei som kjøper Eukanuba til 450kr, så derfor jeg måtte spørre litt.

Mulig hun med Eukanuba har noen spesielle avtaler, for jeg trodde ikke det var så store prisforskjeller på merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare meg som synes det begynner å bli rimlig dyrt.

Jeg bruker Pro Plan ( storforbruker ) og i mars betalte jeg 470kr for 20kg normal/kylling.

Nå kostet den 540kr

Det er en økning på 70kr sekken

Prisene har økt før, men aldri så mye.

Utrolig så dyrt hundemat er blitt :lol:

Kjenner nemlig ei som kjøper Eukanuba til 450kr, så derfor jeg måtte spørre litt.

Mulig hun med Eukanuba har noen spesielle avtaler, for jeg trodde ikke det var så store prisforskjeller på merkene.

Da må venninnen din ha noen meget gode avtaler et sted, for Eukanuba har nå økt prisene igjen, og er nå mye dyrere enn b.la Hills.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøpte fôr sist fikk jeg opplyst at Pro Plan nå har to forskjellige avtaler de opererer med.

Det ene er storforbrukeravtalen - 6 x 20 kg. sekker hvorav èn er gratis.

Den andre (visstnok ny) avtalen er oppdr. avtale - og her skulle man visstnok få rabatt pr sekk, selv om man bare kjøper dem èn og èn. Vet ikke hvordan dèt skal funke, men kanskje med sånne kort à la Royal Canin?

På Royal Canin får man 25% rabatt med dette kortet, uansett hvilket fôr man kjøper og uansett hvor man kjøper det. Skal visstnok også funke på veterinærfôrene...

Susanne

Fikk kortet mitt i posten i går. Kan sjekke prisene. Dem sekkene dem ikke har i 20kg sekker skal man vist kunne kjøpe med 20/25% avslag i butikken.

Ellers så må man bestille. (fikk listene på priser i posten i dag morges).

Ellers sitter jeg faktisk å vurderer det nye FK föret Appetitt (?) Pratet med en "selger" på NM i helgen og dem snakker om å komme med en oppdretter avtale der etterhvert. Jeg må også si at jeg er ganske fornøyd utifra næringsinnholder og hva dem har puttet i föret i hvilket rekkefølge. Dem har mye kjøtt, lever og "rent" dyrefett fra kylling som topper. Ris er det som er "hoved" greien med korn, men det var noe hvete helt i bunnen av listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rystet over hvor mye vi betaler for hundefôr. Det er rett og slett helt urimelig...! Jeg hadde aldri i verden tatt meg råd til å kjøpe RC til mine hunder... veldig glad for at vi får det sponset gitt!

Før jeg fikk RC-avtale fôret jeg på ProPac og var ganske fornøyd. Mange steder koster det ca 500 kr sekken, men her er det billigere: http://www.noarkpet.no/default.pl?showPage...emenu=_100_198_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig i Sverige ser jeg :icon_cry: Jepp prisene tar virkelig helt av for tiden!Må kjøpe ny sekk her i morgen til 700,- kr.Varer nå i 6 uker da så dagsprisen blir ikke så dyr,bare i innkjøpet!Har jo hatt hund i 15 år nå og kan ikke huske det var sånn økning da hadde forrige frøkena.Da lå dyrebutikk for på rundt 500 stabilt i mange år!Så er vel derfor økningen ble såpass nå tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt ja men det er litt variasjoner i storforbrukeravtalene.

Vi betaler 520 pr 20 kilos sekk med proplan (valp/voksen) hvis vi kjøper 3 sekker i slengen på Myrbø.

På Midttun har de noen for til 3 for 2 og noen til 4 for 3, forskjellige merker.

Ellers vet jeg at Proplan ligger på rundt 600 kr pr 15 kg sekk i de andre dyrebutikkene her i nærheten.

Så det lønner seg absolutt å sjekke opp med de forskjellige forhandlerne i nærheten av der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brit hundeforet er jo veldig rimelig i pris, er visst flere som er fornøyd med det. 399 for 15 kilos sekk, også er det 3 sekker for prisen av 2.. Har ikke prøvd det på noen av hundene her, men fikk vite at det er flere som har testet det og de har vært fornøyd hvertfall. Prismessig er det jo veldig bra :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Jeg blir helt sjokkert her. Har prisene virkelig gått så i været hjemme??? :rolleyes2:

Sist jeg kjøpte hundemat i Norge var for et par år siden, da betalte jeg 550 for en 15 kg sekk med Pro Plan med laks for aktive hunder.

Her i USA betaler jeg 35 dollar for en 17 kg sekk med Pro Plan valpefor (uavhengig av om det er laks eller kylling) som pr dagens dollarkurs er ca 220 kroner :rolleyes2: Nå står jo prisene i forhold til inntekt, her tjener man jo generelt sett mindre enn hjemme, men likevel :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brit hundeforet er jo veldig rimelig i pris, er visst flere som er fornøyd med det. 399 for 15 kilos sekk, også er det 3 sekker for prisen av 2.. Har ikke prøvd det på noen av hundene her, men fikk vite at det er flere som har testet det og de har vært fornøyd hvertfall. Prismessig er det jo veldig bra :rolleyes2:

Problemet er vel egentlig innholdet på billigför. Ofte er korn hovedingridiensen. Jeg tittet selv på ett par av dem "gode" billig förene nå når jeg byttet og slo bla Husse fra meg netopp pga dette.

Det andre problemet med billigför av god type er at hundene tar det opp dårlig. Iallefall har flere i min omganskrets opplevd å måtte øke mengden för og dermed så sparer man ikke så mye på det.

Butikkene som selger för tjener ikke mye pr sekk heller, så det er vel importør som har satt prisen?

Når det gjelder oppdretter/storforbuker avtaler så komme man jo billigere ut med det. Prisene jeg har fått på 20kg sekker med proplan er: Adult kylling 540,- Adult lam 570,- Adult laks 570,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...