Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund med HD/Lazita


Renate A

Recommended Posts

Har ikke du en med sterk HD?

Chicka har middels i den høyre hoften, men er ikke så plaget av det, bare litt stiv når det er dårlig vær.

Jeg lurer på om Agility er dårlig/bra for HDhunder, vet du om det?

Eller andre?

De må vel hoppe endel og det er vel ikke bra for HD hunder? #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal vell helst unngå agillity med HD hunder hvis jeg husker rett.

hvis Chika reagerer på været med å bli stiv og dette har noe med HD´n å gjøre så har jo hun vært uheldig.Men hvis du har lyst å prøve agillity så kan jo du prøve forsiktig og se hvordan det går (ta det rolig med henne). :wink:

Aiwa har sterk HD på begge sider med forkalkninger men vi kan ikke se noe på henne enda og hun er jo nå 3 år, og i følge andre folk og NKK så har vi da vært heldig med henne.

Jeg kjenner en med en labbrador som har sterk HD og den er nå 9 år og trenger hjelp til å gå inn i bilen og liker ikke å gå i trapper lengre, vi håper at Aiwa klarer å leve like lenge som den hunden før hoftene begynner å plage henne for mye.

Alle som vi sier til at hun har sterk HD sier jo at da er vi heldig hvis hunden blir 8-10 for da har levd lenge med tanke på hoftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff jeg vet at jeg ikke kommer til å ha hun like lenge som en frisk hund, men får kose meg med hun de årene jeg er heldig å ha hun.

Tror ikke det blir noe Agility på hun, ikke noe vits å utfordre sjebenen. [-X

Chicka får noen naturtabletter som heter Seraquin og de virker veldig bra på hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...