Gå til innhold
Hundesonen.no

Interessert i LP, spor og rundering?


C.J

Recommended Posts

Jeg fikk melding av en venninne i Bergen om at hun og en gjeng skal begynne å trene fast en gang i uken. Jeg skal selvfølgelig joine dem når jeg flytter dit, og tenkte kanskje det er andre her inne som også er interessert i det? Det blir både lydighet, spor og rundering. Dette er alt jeg vet foreløpig. Hvilken dag i uken treningene faller på er ikke bestemt enda.

:angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Jeg fikk melding av en venninne i Bergen om at hun og en gjeng skal begynne å trene fast en gang i uken. Jeg skal selvfølgelig joine dem når jeg flytter dit, og tenkte kanskje det er andre her inne som også er interessert i det? Det blir både lydighet, spor og rundering. Dette er alt jeg vet foreløpig. Hvilken dag i uken treningene faller på er ikke bestemt enda.

:ahappy:

Hva slags nivå tenker dere? :banana:

Bikkjene kan litt grunnlegende rundering iflg bruksvenninnen, men jeg kan ingenting!

Lp er gode greier, vi burde bli flinkere til å trene jevnt... :)

Spor? Altså vi kan blodspor, annet spor kan vel læres også.

Vi vil, men det kommer selvfølgelig an på hvilken dag og sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags nivå tenker dere? :ahappy:

Bikkjene kan litt grunnlegende rundering iflg bruksvenninnen, men jeg kan ingenting!

Lp er gode greier, vi burde bli flinkere til å trene jevnt... :banana:

Spor? Altså vi kan blodspor, annet spor kan vel læres også.

Vi vil, men det kommer selvfølgelig an på hvilken dag og sted.

Samme her... vi kan basics, men vil gjerne trene på å bli bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan absolutt ingenting, hverken meg eller hunden, men det er jo alltid superstas å lære da! :) Har veldig lyst til å være med å se på hvertfall, sånn i første omgang (hvis det går greit). Har dere noen tanker om sted?

*OT* ...Og er det forresten noen som er keen på treff igjen snart? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sikkert bli med :) Vi har godt av å trene lp og spor andre steder enn vi gjør (spor har vi nesten ikke trent da). Rundering vet jeg ikke om vi skal trene så mye "på egenhånd". Har et opplegg som vi følger selv om vi ikke er kommet så langt der heller, men kan jo være vi kan trene litt på enkelte momenter. Vi får se :)

Vi må finne et sted hvor det kan være greit å ha hundene løse, og det bør helst være i dagslys, så helg er kanskje mest aktuelt? Eller?

... næmmen, er charpi våknet fra dvalen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Det er skikkelig tragisk hvor treige vi er med å komme i gang. Jeg har bare vært med på èn trening siden jeg flyttet for to måneder siden... :icon_redface: Og da var vi bare to stk. Virker ikke som resten av gjengen er så veldig interessert. JEG trenger i allefall treningskompiser!

Og for meg passer både torsdag, fredag, lørdag og søndag.

Ang. nivået. For å si det sånn; jeg hadde min første runderingsøkt for to måneder siden, jeg. Og har ikke trent siden. Vet sånn halvveis hva det går ut på, men verken meg eller hunden kan det. For min del trener vi LP kl.1, men der er det jo ett fett hvilket nivå dere er på. Alltid lurt med fellestreninger!

Så kom med forslag om tid og sted! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt det samme for meg. Har ikke bil da, men går jo en del busser rundt kan man si... Jeg er veldig glad i Langeskogen jeg da, der et det hvertfall en stor mark som er fin å trene på (i tillegg til masse skog og ting rundt, veldig koselig.. :icon_redface: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt det samme for meg. Har ikke bil da, men går jo en del busser rundt kan man si... Jeg er veldig glad i Langeskogen jeg da, der et det hvertfall en stor mark som er fin å trene på (i tillegg til masse skog og ting rundt, veldig koselig.. :icon_redface: ).
Ja, der er det fint :whistle: Var med på et hundetreff der en gang. Det store jordet er jo utmerket å trene lydighet på. Er det ikke en halvveis inngjerdet gressplen litt lenger inn i skogen også?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er enormt hundetreff hver søndag der. Kjempekjekt, selv om det har begynt å bli litt vel mye hunder for min smak.

Gressplen? Skeptisk? Er jo beitet til hestene da, også er det en gammel slamombakke litt bortenfor... Eneste jeg klarer å plassere som halvveis inngjerdet i nærheten er plenen der med Kongen (Gamlehaugen). Det er det jo også veldig fint å trene forresten.... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til oss også? Hihi. Vi trenger å treffe litt folk og dyr. Hadde ikke vært så aller verst å få sett litt ting vi absolutt ikke kan. Se og lære! :)

Noe annet enn Egon kanskje? *kremtkremtkremt* Hahahaha :rolleyes2:

edit; Den siste var veldig rettet mot Charpi.. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marken i Langeskogen kunne fint blitt brukt til lp-trening, da er det uansett lurt for oss som er nybeggynnere å ha bånd på hunden sånn at den ikke tror det er greit å begynne å leke midt i treningen. Men for rundering er det vel best å bruke et område som ikke er så populært som turterreng? Hadde vært greit å hatt godkjenning for å trene der også om det er mulig. Noen som kjenner noen med stor tomt? :rolleyes2: C.J: hvor var dere og trente rundering sist gang?

Jeg foreslår 7. nov, noen som kan da? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marken i Langeskogen kunne fint blitt brukt til lp-trening, da er det uansett lurt for oss som er nybeggynnere å ha bånd på hunden sånn at den ikke tror det er greit å begynne å leke midt i treningen. Men for rundering er det vel best å bruke et område som ikke er så populært som turterreng? Hadde vært greit å hatt godkjenning for å trene der også om det er mulig. Noen som kjenner noen med stor tomt? :rolleyes2: C.J: hvor var dere og trente rundering sist gang?

Jeg foreslår 7. nov, noen som kan da? :getlost:

7. november funker fint for meg :) Skal vi si Langeskogen? Hvem er med på den?

Vi trente rundering i skogen ovenfor der jeg bor, Blekenberg (i nærheten av Søndre Skogveien, som altså er oppe ved Løvstakken) 10 min. å gå opp fra Danmarksplass. Der er det en del skog, og det går en sti gjennom hele, men det er svært sjelden at jeg møter folk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...