Gå til innhold
Hundesonen.no

hvornår må en hund få marvben?


Emilia

Recommended Posts

Grunden til at de ikke må få dem, som jeg har fået forklaret skulle være den at deres maver ikke har godt af det, de skulle simpelthen være for sarte... altså maverne. Og/eller noget med at de kunne splintre benene, og sætte sig fast forskellige steder og give problemer. Den ene halvdel af folk jeg har snakket med om det har samme holdning som jer og den anden har haft grimme oplevelser med det og tør derfor ikke give hvalpe marvben.

Det er nok bare en af de der ting hvor folk enten er for eller imod det.

:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kender også mange der altid har givet deres hundehvalpe den slags ben og de har heller aldrig haft problemer, så jeg havde egentlig tænkt mig at give min dem, men så hørte jeg fra anden side at uh ha de var farlige... men nu synes jeg selv hun er ved at være gammel nok til at få dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste ben jeg har hørt er farlig for hunden er fjerkræ ben.. Da de splintrer nemt. Men tyggeben som man køber til hunde på dyrebutikken splintrer jo ikke på samme måde. Rocky får ofte store elgben, de er jo næsten lige så store som det halve af ham. hehehe. Dem får vi af kærestens onkel som er jæger :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis du mener at du vil gi hunden din beinet rått så er det bare til å sette i gang med det, men hvis du vil koke det først så kan jeg ikke anbefale det.

Grunnen til det er at hvis du koker bein så vil beinet lettere splintrer seg når hunden tygger på det enn om du skulle gitt hundene beinet rått.

Selv har vi latt små valper få kose seg med å gnage på rå bein og det har no ikke blitt syke av det.

Våre hunder får rått bein en gan i blandt, de små hundene har beina ganske lenge så der holder det med hver 14 dag, mens samojeden kan få et bein i uken tør ikke gi henne for mye for hun sluker så grådig (det er matvraket vårt) og når hun bruker 1 time på et bein som de andre kan ha i 14 dager så blir hun jo litt hard i magen så da får hun ikke bein så ofte så hun slipper å ha stein hard avføring hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis du mener at du vil gi hunden din beinet rått så er det bare til å sette i gang med det, men hvis du vil koke det først så kan jeg ikke anbefale det.  

Jeg trodde at viss benet/knoken hadde ligget i fryseren måtten en koke det før en gi det til hunden... Men kommer det rett fra slakteren kunne hunden få det rått...

Har dere forresten sett den reklamen med han som skal skjøre kjøtt, med maskin, og trenger briller?? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at viss benet/knoken hadde ligget i fryseren måtten en koke det før en gi det til hunden... Men kommer det rett fra slakteren kunne hunden få det rått...

Har dere forresten sett den reklamen med han som skal skjøre kjøtt, med maskin, og trenger briller?? :lol:

Hehe ja har sett den. Får vondt i magen hver gang jeg ser den reklame :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...