Gå til innhold
Hundesonen.no

Ungarsk Vizla


tm100001
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...
  • 5 years later...

Hvordan fungerer det å ha en Vizsla uten å drive med jakt? Men med lange turer, trekk på sykkel/ski og eks. spor? Har forstått det sånn at de er litt "fuglehund light" og ikke er like allsidige eller brukandes som f.eks setterne når det kommer til jakt.

Jeg så en på Oslo s i dag, for noen nydelige vesener!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer det å ha en Vizsla uten å drive med jakt? Men med lange turer, trekk på sykkel/ski og eks. spor? Har forstått det sånn at de er litt "fuglehund light" og ikke er like allsidige eller brukandes som f.eks setterne når det kommer til jakt.

 

Jeg så en på Oslo s i dag, for noen nydelige vesener! 

Blir rotete innlegg på mobil men. Jeg vurderte vizsla (og weimaraner som er ganske lik) opp og ned før jeg landet.

Noen er mykere en KV, noen er definitivt ikke det.

Ang jakt så går de ikke like stort som setterne, som er hvorfor de ikke anses like gode til jakt.

Det er en sær liten rase, og store variasjoner fra linje til linje(og land), med mange veldig like raser med like egenskaper. Jeg syns å bemerke meg at USA har disse "fuglehund light" sakene, både vizsla og weimaraner er veldig populære der blant aktive ikke-jaktende hjem. I sverige, og nedover i europa så det ut til å være mer fokuserte jaktlinjer.

Det er sikkert fult mulig å ha en vizsla som ikke jakter, spesielt spor er nok veldig fint. spm er om det finnes oppdrettere i landet som ønsker å selge til folk som ikke jakter, iom at det er en såpass liten rase som man holder på å bygge opp i norge.

Den vizslaen jeg har vært borti var helt herlig, energisk og entusiastisk sak.

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...