Gå til innhold
Hundesonen.no

Milla


Kristiin
 Share

Recommended Posts

Har fått en del forespørsler om hvem Milla er, hehe. Ja her it comes:

Milla kom til oss som krisehjems hund den 17 mai, men det visste seg fort at vi ikke kunne gi henne fra oss igjen. Vi fikk i beskrivelse at hun var en skikkelig villbass med masse stress. Vi kjenner ikke igjen så mye av det og nesten alt stresset er borte.

Mor: Briard/Golden retriver.

Far: Briard.

Gjerne varsle meg noen (siri? hehe) om dere vet om faren/moren. Gjerne navnet på faren, hadde også vært morro og sett bilder.

Hun er født 30-11-08. Ser ikke noe mye gold. retr i henne, bortsett fra noen fæle krøller på stumpen, hehe. Det er mye briard i henne. Hun TROR enda at hun er den knøttlite valpen, når hun skal sitte i fanget osv..

Hun skal etterhvert meldes inn i NOX registere. Vi skal prøve henne i litt av hvert, rundering, spor, LP og agility. Men det vi skal satse mest på er lydighet, vi får se hvor morro vi synes det andre sportene er.

Hun er veldig valpete og leken, så om noen har lyst på en playdate er det bare og sifra.

11.jpg

Bilder av Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg digger hunden min, uansett hvor gammel hun begynner å bli Hun er så sprudlende, glad og PÅ hele tiden!  Forrige helg ble hun klubbmester i agility large. Sammenlagt åpen agility og hopp.

Kommer snikende tilbake på sonen, og fikk akutt lyst til å opdatere min hund tråden - likevel om det er et par år siden sist . Milla trilla lever i beste vellgående og er idag 6 år, tiden flyr!

Milla, min Milla som skulle holde seg frisk og rask for alltid   1.mai var vi ute på plena og lekte med ball, og som vanlig tar hun litt av i intensitet. Plutselig ser jeg at ene bakfoten rister

Posted Images

Det er ikke mye tvil om at det er masse briard i den jenta der, nei :whistle:. Noe i snutepartiet kan være litt retrieveraktig, men ellers er hun veldig veldig briardlik ja :lol:. Jeg husker det var et blandingskull med briard og golden jeg merket meg for en stund siden, men er ikke sikker på om det er en av valpene fra det kullet som kan være mamma'n her - ikke den verste kombinasjonen å gjøre, det, om man SKAL blande, da :P. Dessverre husker jeg ikke om vi greide å finne ut av hvilken briard det var som var mamma/pappa til det blandingskullet... Når det gjelder pappa'n må jeg nok vite mer for å finne ut hvem det kan ha vært, ja... :P. Det kan jo også være en uregistrert hannhund (fra min tidligere oppdretter), men om du greier å finne ut noe mer, så KAN det hende vi kan nøste opp litt!

Jeg tipper hun vil egne seg bra til mange hundesporter, den tøtta der, så det er bare å trene på :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye tvil om at det er masse briard i den jenta der, nei :whistle:. Noe i snutepartiet kan være litt retrieveraktig, men ellers er hun veldig veldig briardlik ja :lol:. Jeg husker det var et blandingskull med briard og golden jeg merket meg for en stund siden, men er ikke sikker på om det er en av valpene fra det kullet som kan være mamma'n her - ikke den verste kombinasjonen å gjøre, det, om man SKAL blande, da :P. Dessverre husker jeg ikke om vi greide å finne ut av hvilken briard det var som var mamma/pappa til det blandingskullet... Når det gjelder pappa'n må jeg nok vite mer for å finne ut hvem det kan ha vært, ja... :P. Det kan jo også være en uregistrert hannhund (fra min tidligere oppdretter), men om du greier å finne ut noe mer, så KAN det hende vi kan nøste opp litt!

Jeg tipper hun vil egne seg bra til mange hundesporter, den tøtta der, så det er bare å trene på :P.

Tror ikke det kan være så vanskelig og få fatt i "oppdretteren" av dette kullet. Søkte på google og der kom det opp masse annonser på det kullet. se her, men alle annonsene har jo selvfølgelig gått ut på dato. Jeg vet det er det kullet for det står der en plass 30 november og det er jo da hun er født... Skal sende en mail til charlottes og høre også men det bruker og ta så grusomt langt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Vi bor på skatval, ca tre mil nord for Trondheim. ( rett etter stjørdal ) :|

Vi kunne jo ha møtes på halveien en plass? Må helst gå buss ditt da, men overlever med og gå et lite stykke :-)

Du finner masse flere bilder av Milla i bloggen min ( i signaturen), kvaliteten på bildene når jeg legger de ut her blir helt rævva..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har surfet fram og tilbake på google, men ser ikke ut til at jeg finner ut mer. Det eneste jeg sikker på er at pappan' er renraset briard. Og etter noen (kremt* mange) google-søk tror jeg de kommer fra østfold.

Jeg husker at jeg og en kamerat diskuterte det kullet da de var annonsert, men jeg kommer ikke på om vi greide å identifisere hvem faren evt var. Mener at vi muligens kom fram til at han kunne være den samme hannhunden som både ble annonsert som klar for avl OG som ble anonsert til omplassering sånn annenhver gang en periode, men husker heller ikke om vi fant ut hvor han kom fra. Jeg har satt min kamerat på saken, kanskje han husker noe mer ? :whistle:

EDIT: Muligens kan pappa'n til Milla stamme fra et kull som var født i Ørje for et par år siden og heter antakelig Lynet Mc Queen B. Hans pappa heter KORAD Cartier Monzerat Hellas og mamma'n er Akela. Her er stamtavla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja, takk for masse fin info Siri! Har spurt om det er hva pappa'n heter men hun vill ikke svare meg på den.

Så da tenkte jeg og legge ut noen nye bilder av tuppa. Begynner med de nyeste.

Disse bildene har Tone S tatt:

DSC_0111.jpg

Er det en hund, eller...?

DSC_0090.jpg

Hun begynner da og bli fin nå!

DSC_0148.jpg

dette er tatt i midten av august!

7.jpg

Hun svømmer" Ikke helt frivillig da, jeg bare henne med meg ut :-P

10-2.jpg

Også avslutter vi med et valpebilde jeg har fått!

Her er det Moren og milla eller en et søsken :D

GetAttachmentaspxkk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 11 months later...

Kanskje tråden her fortjener en liten update?

Milla er blitt 21 mnd gammel og han blitt en hund! Siden sist er briardlocken forandra og hun har en mer riesenlock nå. Vi har også gjennomført agility 1, grunnferdihet- kurs og er igang med et agility 2 kurs nå. Dyret synes at agility er kjempeartig, enn og få springe rundt fortfort og hoppe over og gjennom masse merkelig! Vi har også begynt vende henne til kløv, så etter hvert skal vi gå på fjelltur med ordentlig kløv på. Lille valpen min med lange bein og merkelig bart har blitt en ordentlig hund :lol:

Bildet tatt i midten av juli:

dsc_00451.jpg

Også tatt i midten av juli et par dager et klippen:

dsc_00471.jpg

dsc_00261.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Oppdatering nå igjen da : )

Leste startinnlegget i tråden hennes nå. Av de akitivtene og sportene vi ville og tenkte og prøve er det meste prøvd og gjennomført og trenes i.

Vi trente noe lydighet og vi har inn noe lydighet, og hun er motivert i lydighet og med en annen eier tror jeg hun kunne nådd relativt langt i lydighet, meeen jeg synes lydighet er rett og slett kjedelig, ingen fart og morro. Men vi trener da lydighet av og til for og ha en god hverdagslydighet og det hadde vært morro å debutere i lp1 en eller annen gang. Så tenker det blir lydighetskurs i løpet av neste år, kanskje jeg får et annet syn på lydighet da?

Agility har vi funnet ut at er vår ting. Vi har gått et par agility-kurs, vært med på fellestreninger.Vi har til og med debutert i agility og gått uoff. åpen klasse. Milla tror jeg kan forbedre seg mye i agility, hun har stort fart, og ingen hindere er skumle. Vi trenger så sårt og trene på mer hindersug. Slalåmen er noe jeg har slitt med lenge, men endelig etter mye om og men har vi fått til 4 pinner i slalåmen gjennom 2x2 trening.

Spor er også artig, og vi har trent noe på bruksspor og gått weekendkurs i spor med Kate Asen. Hun konsenterer seg dypt og mister skjeldent sporet, artig og se henne i fult fokus i sporet. Det eldste sporet hun har gått har vell logget rundt 1,5-2 timer. Vi har gått i noe forskjellige terreng. Synes selv spor i litt røft terreng er artig å gå. Vi trener på pinneplukking for seg selv og hun plukket pinner som bare det på plena, så nå gjelds det bare og legge sammen de to monentene. Ønsket og målet er og debutere i spor. Men vi må visst ha en k-test eller FA-test før den dagen.

Ellers er kun ikke blitt en dag eldre i hodet enn da vi fikk henne... :ahappy: Hun er den søte lille valpen min på 30 kg enda.

Hun er nå også registet i NOX-registeret.

dsc_0220.jpg?w=535&h=355

På sporkurset.

dsc_0201.jpg

Ligger og venter på sin tur til og gå spor.

dsc_0007.jpg

Klar for en super dag med sporgåing med sonengjengen.

dsc_0031.jpg

agility.jpg?w=420&h=336

Agility

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Jeg vet ikke om det er til noe stor intresse, men vi prøver igjen og oppdatere tråden hennes. :)

Milla har debuter off. i agility og gjennomført totalt 10 starter. (5 ag og 5 hopp).

03.07.2011 – Norsk Kennel Klubb – Agility 1 - 0 premie. nr 13/19 – 29 feil.

03.07.2011 – Norsk Kennel Klubb - Hopp 1 – 2 premie. nr 7 /19 – 10 feil.

02.07.2011 – Selbu trekk- og brukshund klubb – Hopp 1 – 3 premie. nr 16/24 – 19 feil.

02.07.2011 – Selbu trekk- og brukshund klubb – Agility 1 – Disket.

02.07.2011 – Nidaros brukshund klubb – Hopp – 2 premie. nr 7 /26 – 7 feil.

02.07.2011 – Nidaros brukshund klubb – Agility 1 – Disket.

15.05.2011 – Gauldal- og Oppdal hundeklubb – Hopp 1 – Disket.

15.05.2011 – Gauldal- og Oppdal hundeklubb – Agility 1 – Disket.

14.05.2011 – Gauldal- og Oppdal hundeklubb – Hopp 1 – 2 premie. nr 10/20 – 11 feil.

14.05.2011 – Gauldal- og Oppdal hundeklubb – Agility 1 – 1 premie. nr 11/21 – 5 feil.

Første starten i på debuten vår var jeg knakende fornøyd med! Hun fikk en dumdum vegring foran en tunnel, som helt og fult var en førerfeil og det, satte en stopper for nappet.

Fra debuten vår i mai:

DSC_0587.JPG

DSC_0590-1.JPG

DSC_0591.JPG

Vi gikk et ag3 kurs, et feltkurs og trente masse handling, så var det NKK stevne for dør:

DSC_0084.JPG

DSC_0085.JPG

DSC_0094.JPG

I høst/vinter blir det nok ingen flere stevner (for ta det igjen neste år!) men derimot masse agtreninger og et viderekommendekurs! :)

For tiden går vi på lpkurs og sater på et debut i september, men sånn teit løpetid setter kanskje en stopper for det, vi får se! :)

DSC_0264.JPG

DSC_0152.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...