Gå til innhold
Hundesonen.no

Spotify


TollerRetriver

Recommended Posts

Synes det er litt merkelig at det ikke finnes en spotify-tråd enda.

"What is Spotify?

Spotify offers you legal and free access to a huge library of music. All you need to do is create an account and download our streaming music player. For more details have a look at our video or introduction page."

fra spotify.com

Har du spotify?

Har du gratisversjonen eller betaler du?

Hvem fikk du invitasjon av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt merkelig at det ikke finnes en spotify-tråd enda.

"What is Spotify?

Spotify offers you legal and free access to a huge library of music. All you need to do is create an account and download our streaming music player. For more details have a look at our video or introduction page."

fra spotify.com

Har du spotify?

Har du gratisversjonen eller betaler du?

Hvem fikk du invitasjon av?

Ja, betaler, fikk opprinnelig invitasjon via dinside.no eller noe tror jeg. Spotify og/eller tilsvarende modeller er nok fremtiden :blink:

Genialt konsept, eneste bakdelen foreløpig er at du må være på internett for å høre på, dermed fungerer det dårlig / ikke i det hele tatt når man er på tur enten gående eller i bil. Men etterhvert vil nok dette fungere bra via mobil - og om noen år er sikkert bilene våre koblet til internett også. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg gratisversjonen, men legger ikke så godt merke til reklamen, utenom når jeg får høre om hvor fantastisk premium er. :blink:

Synes det er flott med et lovlig program med gratis musikk. Det er jo litt dumt at man ikke kan legge musikken over på iPoden, men jeg har den sjeldent med meg.

En annen ting med Spotify er jo at man kan dele spillelistene sine med venner, det synes jeg er ganske praktisk.

Wimp er jo norges svar på spotify, men det skal ikke være gratis. Jeg har hørt at det er mye bedre, men har ikke prøvd det selv. Noen her som har prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gratisversjonen, og lastet ned uten invitasjon. (Bare et lite google-søk, så var den i boks :lol:)

Synes konseptet er helt genialt - herlig å kunne lytte til den musikken en vil lovlig og gratis. Reklamen legger jeg ikke veldig merke til - såpass får en tåle når det er gratis. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spotify?

Har du gratisversjonen eller betaler du?

Hvem fikk du invitasjon av?

Jepps

Gratis

En venn som har betalt.

Elsker spotify, er genialt. Og reklamen innimellom bryr jeg meg ikke om, er ikke verdt 100 kr i mnd å slippe den iallefall. Bruker heller ikke spotify hver dag, går litt i perioder. Super måte å oppdage ny musikk på. Men savner Pink Floyd, bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker spotify, er genialt. Og reklamen innimellom bryr jeg meg ikke om, er ikke verdt 100 kr i mnd å slippe den iallefall. Bruker heller ikke spotify hver dag, går litt i perioder. Super måte å oppdage ny musikk på. Men savner Pink Floyd, bla.

Helt enig. Finner nye artister, helt tilfelig av og til, som faktisk har en del bra musikk.

Derfor har jeg jo rippa cd'ene av Pink Floyd jeg har, og hører på dem i iTunes når jeg føler for det. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gratisversjonen, og lastet ned uten invitasjon. (Bare et lite google-søk, så var den i boks :))

Synes konseptet er helt genialt - herlig å kunne lytte til den musikken en vil lovlig og gratis. Reklamen legger jeg ikke veldig merke til - såpass får en tåle når det er gratis. :blink:

Jeg kan egentlig signere dette innlegget, da jeg gjorde det samme selv, samt er fornøyd på samme grunnlag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI, I'M JONATHAN FROM SPOTIFY.

Ja, jeg har spotify, og jeg elsker det! Særlig nå som biblioteket har blitt en god del større. Vurderer å betale litt for det iblant også, kan nok være verdt det. :blink:

Fikk ikke invite av noen, men googla meg til en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har betakonto på Wimp også, og det har potensielt flere låter, men biblioteket stammer opprinnelig fra en tjeneste for såkalte "REAL" ringetoner (ekte musikk som kan lastes ned som ringetone til mobil) såvidt jeg har skjønt.

Lydkvaliteten er hvertfall vesentlig dårligere på Wimp enn på Spotify, så for meg som er opptatt av god lyd og bruker dette som kilde til hjemmestereoen så er Wimp foreløpig ikke aktuelt som alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gratisversjon, fikk invitasjon fra en kompis. Liker veldig godt at det er raskt og tilgjengelig med en gang, selv om det er veldig mye av musikken jeg har på Spotify som jeg gjerne kunne tenke meg å ha på iPoden min også. Men da får jeg heller prioritere riktig, og kjøpe den musikken jeg har lyst på (nei, jeg laster aldri ned musikk). Sånn sett fungerer Spotify veldig bra til å oppdage og sjekke ut ny musikk, uten å nødvendigvis måtte bruke hundreogfemti kroner på en cd eller høre den mest kjente sangen artisten har om og om og om igjen på Youtube (i crappy lydkvalitet, forresten) - særlig nå som Youtube har blitt mer pirkete på opphavsrett for lyd, også.

Selvfølgelig er reklamen litt irriterende, men ikke verre enn at det går bra. Jeg irriterte meg vel mest over reklamen der noen hadde ringt inn og forklart hvorfor "jag gillar Spotify", men så hadde ikke vedkommende vett nok til å stå stille når han snakket, og han ble andpusten av å gå, og akkurat det irriterte meg. Jah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotify er fantastisk! Helt genialt i festsammenheng - nesten alle artister lett tilgjengelig for alle å søke opp :) God lyd er det også. Utrolig brukervennlig, og noe av det jeg liker best er at dersom man trykker seg inn på en artist finner du alle album i kronologisk rekkefølge (tror jeg da... :lol: ) i tillegg til en hel biografi! Dessuten kommer Spotify med en liste av "similar artists" noe som gjør det lett for deg å utforske nye band/artister i "samme gate" :) Jeg har oppdaget mange ny band, som jeg har begynt å like svært godt, gjennom Spotify.

Har gratisversjonen, fikk den gjennom en nettside der folk donerer sine invitasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spotify?

Ja, på alle pcer

Har du gratisversjonen eller betaler du?

Har betalt, men det var ikke verd 100kr mnd...

Hvem fikk du invitasjon av?

Søskenbarn

Spotify er og er ikke... fremtiden...

Spotify er genialt på alle måter, i seg selv...

Men for oss forbrukerne så innebærer dette,,,

at vi må ha internettilgang for å høre på musikk,

vi slutter på kjøpe musikk,

vi eier ikke noenting av det vi hører på...

Så jeg har gått mer og mer bort fra spotify igjen etter å ha kommet over den "wow"-følelsen...

Når jeg oppdager at jeg etterhvert ikke har (eier) noen nyere musikk lengre,

ingenting å ha på mp3-spilleren,

ingenting å ha i bilen,

ingenting å høre på når man ikke har internett tilgang...

Så jeg kjøper musikk igjen, å starter spotify når jeg skal høre på noe casual, som jeg ikke føler for å eie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitere meg, noen? Jeg har tenkt å skaffe det i årevis, men har aldri orket å gjøre noe med det. På tide.

Du får få min.. men jeg sender den på facebook om du ikke har fått alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gratisversjonen av Spotify. Fikk invitasjon av ei eller annen som har blogg. Reklamen er irriterende, og halvparten av bandene jeg søker på (bruker bare Spotify til å sjekke ut nye band, da slipper jeg reklameavbruddene) har de ikke sanger av, så jeg er ikke særlig begeistret. Men det er kanskje like greit, for jeg liker å eie musikken jeg hører på, på cd. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Ja, jeg har betalingsversjonen av 2 grunner:

* 320 bitrate istedenfor 160

* Mulighet til å kjøre det på mobilen

Det fungerer helt utmerket. Mobilen min er satt opp til å synkronisere låtene

over trådløst nett hjemme men ikke over mobilnettet, for å holde datatrafikken nede.

Det eneste jeg synes er litt negativt med Spotify, er at det ofte bare er coverlåter

å finne av forholdvis kjente låter. Men det bedrer seg forhåpentlig etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker spotify, er genialt. Og reklamen innimellom bryr jeg meg ikke om, er ikke verdt 100 kr i mnd å slippe den iallefall. Bruker heller ikke spotify hver dag, går litt i perioder. Super måte å oppdage ny musikk på. Men savner Pink Floyd, bla.

Okei, der bestemte jeg meg... Jeg skal IKKE ha Spotify... :aww:

Spotify er fantastisk! Helt genialt i festsammenheng - nesten alle artister lett tilgjengelig for alle å søke opp :aww: God lyd er det også. Utrolig brukervennlig, og noe av det jeg liker best er at dersom man trykker seg inn på en artist finner du alle album i kronologisk rekkefølge (tror jeg da... :lol: ) i tillegg til en hel biografi! Dessuten kommer Spotify med en liste av "similar artists" noe som gjør det lett for deg å utforske nye band/artister i "samme gate" :lol: Jeg har oppdaget mange ny band, som jeg har begynt å like svært godt, gjennom Spotify.

Har gratisversjonen, fikk den gjennom en nettside der folk donerer sine invitasjoner.

Dette måtte vel kanskje vært eneste grunnen. Men jeg takket altså nei til invitasjon fra min bror. Rett og slett fordi jeg aldri ,hører på musikk på pc'n. Til det er alt altfor tregt her. Være seg nett, pc eller hva det nå er. Og ikke kn man skryte av lyden her heller. Så nei... Jeg får finne musikken min andre steder, og sette på en gammel og kjedelig cd. Eller rett og slett en av mange Pink Floyd DVD'er :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye har skjedd siden jeg skrev i denne tråden sist...

Spotify har fått Offline-mode, man kan lagre 3333sanger på pcn, trenger ikke internett...

Spotify har kommet til iPhone, med offline mode...

Så jeg har igjen begynt å betale for tjenesten, så jeg får mange millioner sanger på mobiltelefonen...

På tross av nedturen med å ikke eie musikken man hører på, kjøper fortsatt det beste...

Men savner Pink Floyd, bla.

Dette er ikke Spotify's skyld, det blir det samme som Metallica, de/han/plateselskapet vil ikke være med i Spotify...

Skyld på Pink Floyd... :ahappy:

Men selvfølgelig, er ikke musikken man hører på oppført i Spotify så er det heller ikke interessant å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...