Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjeting av storfe!


Aya

Recommended Posts

I dag fikk kjære lille Knott debutere som ku-gjeter "på ordentlig". Vi har gjetet kalvene litt i vår, både i bånd og heelt alene (uten eier og fører-alene *kremt*), men ikke virkelig gjetet en kuflokk enda. I dag var dagen- Knott og Snipp (mannen sin BC, som har gjort det et par ganger før), ble sluppet på kubeitet for å hjelpe til med å hente dyrene hjem. Femten kyr gikk ute, og 14 av de ble drevet rett i fjøset (riktignok i to puljer, men allikevel). En ørliten misforståelse mellom hundene på slutten gjorde at en ku spratt over gjerdet, men de hentet henne fint igjen. Må si jeg er utrolig fornøyd og stolt, Knott var veldig lydhør til at det var første gangen hun ble sluppet med min tillatelse, og hun jobbet så utrooolig fint! Nå har jeg litt mer inntrykk av henne også, hun er litt feig når det gjelder front mot front- møter med kyrne, men er veldig naturlig på driving og innsirkling og "holding" av dyr (husker ikke i farten hva det heter), og jeg måtte bare skryte litt av dette, for meg, supre resultatet:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemorsomt!

Alltid morsomt når man lærer nye sider ved hundene sine, og dette er jo virkelig livet for en BC!

Min onkel har alltid hatt BC og kyr, og hans hunder har alltid jobbet med kyrne, både ute på beitet og inne i fjøset. Topp samarbeid der i gården i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinkeste Knott! Moro å lese. ;)

Takk:D Hun var kjempeflink, ja!

Så gøy! Gratulerer! Du skulle hatt et par bilder også, da .. :)

Ja, det skulle jeg absolutt, men jeg var mest opptatt av å passe på og plystre og sånt:P Skal prøve å få tatt noen nestegang! Tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!! Høres jo ut som hun jobber godt!!

Amira er også litt veik når det kommer til front-til-front møte med kuene. HUn er heller ikke flink til å samle dyrene (hun kan finne på å hente en og en ku hvis hun får velge selv :icon_confused:). Yippie er myyye roligere, modigere og tøffere, så hun har nok mer potensiale :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro :icon_confused: Flinke er dere begge to! Jeg håper du får mulighet til å få tatt noen bilder etter hvert, det hadde vært veldig spennende å se.

Tuusen takk:D Ja, regner med vi får tatt noen dårlige bilder med gammelt digitalkamera iallefall *sukke lengselsfullt etter speilrefleks*

Så bra! Høres jo ut som hun jobber godt!

Amira er også litt veik når det kommer til front-til-front møte med kuene. HUn er heller ikke flink til å samle dyrene (hun kan finne på å hente en og en ku hvis hun får velge selv :)). Yippie er myyye roligere, modigere og tøffere, så hun har nok mer potensiale :whistle:

Ja, jeg er veldig fornøyd med henne! Jeg kunne tenkt meg å hatt henne noen hakk roligere, det går litt for fort synes jeg, men det kommer seg nok litt etterhvert som hun blir mer vant til det tenker jeg. Kjempemorsomt at du bruker Yippie da, og at du ser såpass store forskjeller dem i mellom! *snike inn på siden din og lete etter bilder*

Fiiiineste, flinkeste lille Knottis det! :) Må få tatt noen bilder også, eller enda bedre - film. :)

Ja, hun er kjeempeflink:D Må få tatt noen bilder, jeg er enig i det altså! Film tror jeg muligens kan bli hakket vanskeligere:p Takk for kommentar:D

Åå så flinke dere er :D Ja vil vil gjerne se film :) :)

Hihi, tusen takk (men det er nok mest Knott altså, vi kan vel ikke si at jeg har veldig avgjørende rolle i dette helt enda:P ), skulle gjerne filmet- men sånt blir vanskelig uten filmkamera. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...