Gå til innhold
Hundesonen.no

Gruppebilde av mine Amerikansk hårløse terrier


montana
 Share

Recommended Posts

Rasen er ganske ny her i Norge,vi tok inn den første året 2007,siden da har vi fått flere,helt herlig rase.

Ta en titt inom og les om rasen på siden vår

http://kennelperitos.dinstudio.se

Der står det også om rasens opprinnelse.

Vi er veldig spent nå for tiden da vi venter på det 3 kullet som blir født i Norge.

Og de som ble født 5 mai vokser seg store nå.

Rasen er født med hår for så og miste alt av hår ved innen 12 ukers alder,denne uniqe prossesen er så spesielt og er nok bare denne rasen som har det slik,de bærer et recesivt hår-gen som er det motsatte av alle de andre nakne raser som finns,det fødes ingen puff-variant av denne rasen.

Det er veldig få av rasen sånn på verdens basis.

Det gjøres i blant utparring med American Rat Terrier for og øke bestanden og styrke det genetiske grunnlaget for rasen,dette er også godkjent av U.K.C.for meg så ser jeg på rasen som en sunn rase som enda ikke kan måles opp med de nakne raser som finns.AHT har et komplett tannsett og har silke myk hud,nesten som og ta på fløyel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Virkelig nyydelige hunder du har! Morsomt at du har så forskjellige farger på dem, black and tan og den fargekombinasjonen helt til venstre var jo virkelig flott :) Personlig elsker jeg nakenhunder/dyr (tanken på både en nakenrase og Sphynx en gang frister veldig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...