Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi strammer inn på regelbrudd


Recommended Posts

Den siste tiden har vi sett en negativ utvikling på forumet som går på hvordan man diskuterer og snakker til hverandre generelt. Dette gjelder både tydelige personangrep og også små sure kommentarer som gir diskusjoner en mye mer sur stemning enn de trenger å ha.

Det er selvfølgelig lov til å diskutere og stå for det man mener, men dette skal gjøres uten å trekke inn ting som går på person, hets av andres raser osv.

Vi har bestemt oss for å kjøre en "aksjon" mot ukoselig stemning og sure innlegg på forumet. Her ønsker vi også at medlemmene skal delta og bruke rapportknappen dersom dere ser noe dere føler er over streken. Vi gir ikke advarsel for et kjipt svar i seg selv, men det er jo klart at vi legger merke til hvordan enkelte uttrykker seg over tid.

Noen rammer for reaksjoner fra moderator er:

- 3-5 "sure oppstøt" mot andre brukere, så får man utdelt en advarsel (3-5 fordi vi såklart ser an hvert enkelt innlegg)

- Personangrep = umiddelbar advarsel

Hundesonen.no er et diskusjonsforum som skal være for alle hundeinteresserte, og selv om noen er nye på forumet og tenker annerledes enn "deg", tenk deg om to ganger før du skriver noe sarkastisk eller nedlatende.

Utdrag av Retningslinjene som er relatert til dette:

§1.11

Personangrep, sjikane, banning og annet støtende blir slettet umiddelbart. Dette gjelder også angrep/sjikane mot firmasider, nettbutikker, oppdrettere osv. Synsinger og rykter skal ikke fremstilles som fakta. Når personer omtales negativt så skal dette skje i generelle termer der personvernet ivaretas. Det er ikke lov å poste opplysninger som kan identifisere vedkommende med mindre det er en sak i media om dette.

§3.1

Respekter moderatorene. Disse er her for å holde orden i forumet og for å hjelpe brukerne. Dersom en tråd redigeres, stenges eller slettes så har dette en god grunn. Om du skulle være uenig i en moderators avgjørelse kan du rette din klage per e-post eller i en PM til en Administrator. Du skal IKKE starte en åpen diskusjon om dette på forumet. Klager skal begrunnes og fremlegges saklig. Eventuelle spørsmål eller kommentarer til moderatorenes jobb skal rettes per PM til administrator.

§3.2

Moderatorene kan til enhver tid utstede en advarsel på generelt grunnlag, og for grunner som faller utenfor disse retningslinjene. Disse advarslene behandles på lik linje med andre brudd på regelverket.

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar
Guest Gråtass

Ærlig talt, er dette virkelig nødvendig? Hvis du oppfatter dette som ett surt innlegg og jeg som avsender mener at det er ett helt legitimt spørsmål, hvem skal påberope seg "det rette".

Jeg rapporterer alle innlegg jeg oppfatter som personangrep eller svært ufine, enten de er rettet mot meg eller andre brukere av forumet, jeg ser ikke noe problem med det. Jeg håper at andre brukere også gjør det. Men jeg ønsker ikke som en del andre brukere her, ett forum basert på " nå skal alle være så snille atte". Hadde jeg vært intressert i å delta på et rosa sukkerspinnforum uten debatter, bare meningsutvekslinger, så hadde jeg holdt meg der dere vet..

Jeg er ikke uenig i at folkeskikk er en fin ting, og man kan debattere ganske heftig uten å krysse linjen for ufinhet. Jeg oppfattes nok ikke som spesielt snill på dette forumet, men jeg har aldri fått advarsel, så jeg holder meg (stort sett) innenfor regelverket. Det jeg er redd for er at det blir veldig personbasert synsing på hva som er sure oppstøt og ufine innlegg. Da kan det fort bli slik at forumet skal stadig tilpasses nye (og yngre) brukere i steden for å beholde det som er essensen i ett forum, nemlig meningsutvekslinger, debatter og ikke minst økt kunnskapsnivå.

Lykke til med oppryddingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som ønsker et forum der man ikke kan si meningen sin i frykt for å tråkke andre på tærne. Men det vi derimot ønsker er at man skal kunne si meningen sin uten å være redd for at man blir latterliggjort eller uthengt. Det er nok ikke like tydelig for en vanlig bruker som en moderator hva av innlegg som blir slettet, det er klart. Mye som kommer inn bakveien.

Vi er for tiden 7 moderatorer på forumet, dette bør være nok til å ikke kalle enhver rapport for personangrep :thumbsup: Det er også en moderatorgruppe med forskjellige meninger og holdninger, vi er heldigvis ikke alltid enige om alt. Det er vi som tar avgjørelsen om tilsnakk på PM/advarsel ved gjentatte regelbrudd, ikke en rapport fra en tilfeldig bruker midt i diskusjonens hete.

Advarsel og utestengelser er jo noe vi helst unngår, forsøker heller å være preventive ved å legge igjen beskjeder i tråder og sende PM til brukere. Dette fungerer jo for det meste greit. I hele forumets historie har det vært svært få utestengelser, kun i de mest ekstreme tilfellene er det noen få som har blitt fratatt forumtilgangen.

Det er også stor forskjell på et misfornøyd/uenig innlegg og et sarkastisk/nedlatende innlegg. De aller fleste har jo ingen problemer med å skrive et uenig innlegg uten at det inneholder elementer som ikke trenger å være der.

Hvis det er slik at tonen på forumet er for brukerne slik den alltid har vært, så vil det jo ikke være noen konsekvenser av at vi følger ekstra nøye med. Om alle er fornøyde og ingen driver med personangrep, kjempeflott! Det er jo det vi aller helst ønsker.

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg skjønner ikke helt hva du mener jeg IW, når du referer til at det kommer en del ting "bakveien", hvilken vei er det? Eller at dere er 7 moderatorer så derfor er ikke enhver rapport personangrep.. Jeg skjønner liksom ikke helt hvor du vil. Jeg har nemlig en helt annen oppfattelse av forumets medlemmer og deres oppførsel, ikke at det er sure innlegg eller personangrep, men jeg syns siden jeg begynte å slenge her for noen år siden at det har blitt en generelt mer sutrete tone i innleggene, jeg syns også det faktisk er en del forumbrukere som hyler opp om personlig sjikane når man baserer sin meningsyttring på uenighet. Så det er kanskje litt opp til hvem som leser innleggene også. Jeg syns ikke man kan ta med akkurat nå tråden i denne summeringen for det har blitt nærmest en chatte-tråd som blir litt spesiell.

Jeg syns det er flott at man etterhvert får såpass mange unge brukere på forumet, men de som alle andre må utvise nettikette uansett om de får litt mer valpelisens en periode, så kanskje en liten nettiketteinnføring hadde vært absolutt på sin plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at dette, spesielt for nye brukere som ikke kjenner de gamles måte å være på, kan være svært positivt. Men jeg stiller meg bak Gråtass sin skepsis til om dette kan ende med at personlige uengiheter kan få feil konsekvenser (om det var det h*n mente).

Selv har jeg flere ganger tenkt over at tonen er vel skarp og nedlatende til tider, og jeg har lagt merke til at noen er gjengare. For min del skriver jeg det inn i boka "slik er bare dette sure og bitre menesket" og så lar jeg det (stort sett iallefall) fare. Men jeg synes det er positivt at det blir satt i gang tiltak for de som kanskje ikke er like tøffe og hardhudete som meg. Jeg har vært med her en stund, jeg sier det jeg mener, jeg elsker diskusjoner og blir kanskje irritert, men lar sjeldent den ovenfra og ned holdningen og kommentarene enkelte har plage meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva du mener jeg IW, når du referer til at det kommer en del ting "bakveien", hvilken vei er det? Eller at dere er 7 moderatorer så derfor er ikke enhver rapport personangrep.. Jeg skjønner liksom ikke helt hvor du vil.

"Bakveien", altså det skjer ting i forumet som vanlige brukere ikke kan se, noen ganger velger vi å slette/flytte på tråder eller innlegg uten å legge igjen noen beskjed. Eller vi tar ting direkte med en bruker og ikke i tråden. Dette er da aktive handlinger fra moderators side som ikke sees av brukerne.

Det jeg mente med 7 moderatorer er at det er forskjellige synspunkter, så det er et bedre filter for hva som er over streken eller ikke. Alle rapporter ligger åpne for diskusjon for oss og avgjørelser om f. eks advarsel er aldri noe som tas av kun èn person alene. Derfor skal det ganske mye til før man f. eks får seg en advarsel.

En rapport i seg selv er sjelden hovedårsaken til en advarselsøkning.

Det jeg prøver å komme frem til etter litt om og men ( :ahappy: ) er at selv om vi kommer til å ha et skarpere blikk på dette nå, så er ikke det automatisk slik at et hvert sarkastisk innlegg får tilsnakk på PM, eller at alle kommer til å få seg en advarsel for hver minste feil. Men rett og slett at vi kommer til å prøve å gjøre en holdningsendring HVIS/DER det trengs :thumbsup:

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det så farlig at vi melder at vi vil holde et strengere øye med dette.?

Det er mye som kommer inn "Bakveien" (som vel egentlig er riktig vei) i form av Rapporter og PM til moderatorer, å alle moderatorer snakker med hverandre, så vi har god kontroll, å avgjørelser tas basert på flere synspunkter...

Moderatorene er som oftest først til "ulykkesstedet" å rydder ofte opp før mange brukere rekker å se ting... nuke.png

Ja, det er en felles oppfattelse blant 7 moderatorer/Admin at det er en vesentlig oppsving i unødige slengbemerkninger i slutten av setninger/innlegg som har som mål å tråkke på "mot debattanten".. Som (eks) å kalle den andre dum/idiot på forskjellige åpenlyste og skjulte måter, sarkastiske svar osv.

Å gjerne helt nye brukere som ikke ligger på de gamle travernes kunnskapsnivå, blir trampet ned og ut av forumet...

Flere nye brukere har fått en slik velkomst at de ikke har kommet tilbake igjen, noe som er særdeles synd, synes nå vertfall vi Moderatorer... Forumet trenger nye brukere og friskt blod, ønsk blodet velkommen. :thumbsup:

Diskuter og debatter gjerne, men ta hensyn til folk og fe, ikke alle er 100% hardbarkede internett-forum-travere, å har ingen anelse om hva som kommer om de er så uheldige å spørre om noe på litt feil måte...

God Nettikette innebærer også å være omtenksom å hensynsfull ovenfor andre. :ahappy:

Mod. Tore

EDIT : skrev dette mens IW svarte så det ble litt dobbelt opp med info i to innlegg, menmen.

(but-but, its not only-only)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette høres flott ut. Som nevnt over her, kan man jo diskutere ganske heftig uten å bryte regler.

Det er mer personangrep og kommentarer som ikke tilføyer diskusjonen noe annet enn sur stemning som ødelegger.

Og som tidligere moderator på flere forumer, kan jeg bekrefte det som blir sagt her: Det er veldig mye som aldri når de "vanlige"brukerne. Innlegg er så drøye at de blir slettet før de aller fleste får lest det, PM'er mellom folk som er såpass ille at de nesten burde vært anmeldt, og ikke minst sinna PM'er til moderatorer. Hvis moderering hadde stoppet opp en uke eller to, tror jeg dere hadde sett hva jeg mener :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som er så attraktivt med et forum hvor det er helt okei å slenge sleive bemerkninger, være spydig, og i det hele tatt at det er greit å såre andre personer man ikke kjenner? Hvem vil egentlig ha det sånn? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg synes jeg. Skal jeg være ærlig, så er jeg veldig engstelig for at slike tiltak utvikler seg til at vi ender opp med et canis 2 her, eller "klubben for gjensidig beundring", og det hadde vært fryktelig synd. Jeg har sett noen tråder her hvor det har liksom "brygget opp til storm" (og i en av dem glemte jeg meg, at det ikke var debattkjelleren :getlost: ), og det er disse typiske "rød klut"-temaene. Forøvrig er det vel ganske snilt her vel? Vi sier blomsterpotte og får ****** for ord som ikke er bra.

Hmm.. dette er vel egentlig en "nå skal moderatorene bli strengere" aksjon, men jeg har lett for å tolke det som en "nå skal vi tvinges å bli snillere"-aksjon. Alle nye skal ha 100 % valpelisens og vi skal kun gi råd som bekrefter TS mening eller ti still. Kan du ikke si noe pent, så ti still. Anta alle tolker det du sier i verste mening, og ti still osv Jeg blir egentlig lei meg, for vi som kanskje kan bli litt skarpe i kantene, vi er ikke velkomne slik vi faktisk er. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev, vi ønsker at det skal være et forum for alle. Og det er forskjell på å være skarp i kantene og å være ufin. Skjønner ikke hvor dere får det fra at alle nye skal få gjøre akkurat som de vil? Retningslinjene gjelder jo for alle. Det er fremdeles lov til at en tråd dreier i en ny retning, eller at man er uenig med en trådstarter :getlost:

Vi lar det aller, aller meste gå fordi vi ønsker takhøyde. Men som Huldra nevnte, hvem ønsker "et forum hvor det er helt okei å slenge sleive bemerkninger, være spydig, og i det hele tatt at det er greit å såre andre personer man ikke kjenner?" Syns det egentlig var godt sagt, for det er jo de tingene vi ønsker at skal bli mindre av. Ikke gode diskusjoner eller at folk er forskjellige.

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva du mener jeg IW, når du referer til at det kommer en del ting "bakveien", hvilken vei er det? Eller at dere er 7 moderatorer så derfor er ikke enhver rapport personangrep.. Jeg skjønner liksom ikke helt hvor du vil. Jeg har nemlig en helt annen oppfattelse av forumets medlemmer og deres oppførsel, ikke at det er sure innlegg eller personangrep, men jeg syns siden jeg begynte å slenge her for noen år siden at det har blitt en generelt mer sutrete tone i innleggene, jeg syns også det faktisk er en del forumbrukere som hyler opp om personlig sjikane når man baserer sin meningsyttring på uenighet. Så det er kanskje litt opp til hvem som leser innleggene også. Jeg syns ikke man kan ta med akkurat nå tråden i denne summeringen for det har blitt nærmest en chatte-tråd som blir litt spesiell.

Jeg syns det er flott at man etterhvert får såpass mange unge brukere på forumet, men de som alle andre må utvise nettikette uansett om de får litt mer valpelisens en periode, så kanskje en liten nettiketteinnføring hadde vært absolutt på sin plass..

Det jeg har uthevet støtter jeg til det fulle. En ting er full fart og hissig stemning i diskusjoner, men den sutringen som har dukket opp nå i det siste blir noe på kanten for min del. Som Shilamon, jeg ser an hvem jeg gidder jeg å svare, for jeg vet at om jeg tråkker noen på tærne (uten å mene det) så er det hundreogett ute. Og uten å dra denne for langt (hihi jeg gjør det for det) så er det litt artig å legge merke til at de sure, gamle tantene som i sin tid ble kalt SGT, faktisk er de som er nokså greie og holder seg for gode til personangrep :getlost: Diskusjonene til disse er heftige og gode, men de bikker aldri over. Det er klart en og annen mister litt "kontrollen", men det hører med til sjeldenhetene synes jeg.

Akkurat nå tråden bør få være i fred, om det ikke dukker opp personangrep som er onde, der har vi en lett og godmodig tone stort sett og det blir erting der, men ikke ondsinnet slik jeg oppfatter da.

Personangrep bør slåes ned på og det synes jeg dere har vært flinke til hele tiden!

Og skal dette bli ett Canis forum, slutter jeg og jeg tror det er mange med meg som rømmer da! Vi tantene skal også taes vare på :whistle:

Edit: og først i ettertid tok jeg meg tid til å lese IW's siste innlegg og der sies det mye fornuftig :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er en av dem som følger regelverket, og som klarer å skille sak fra person, ja da kommer du ikke til å merke noe av dette.

Det skal fremdeles være lov å diskutere så fillene fyker, det skal fremdeles være lov å være uenig og å fortelle dette i klar tekst.

MEN vi strammer inn på personangrep, idiotkalling og hets.

Vi har alltid moderert disse tilfellene, sendt på PM, meglet og pratet (så om du ikke har fått noe av dette, så har du ingenting å frykte i fremtiden heller!) men nå kommer vi til kjappere å gi advarsel.

og husk at en advasel ikke er på hode og rævva ut at forumet, men en påminnelse om retningslinjene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal på ingen måte bli noe koseforum, der man kun har lov til å kommentere "søøøøte hunder" og "du er jammen flink du".

Og 98% av brukerene våre kommer aldri til å merke at vi har blitt strengere. Dette gjelder kun de som bryter rettningslinjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir vel dette tolket som at jeg er en av de som bryter retningslinjene, og det har jeg vel ikke gjort til nå, så vidt jeg vet, jeg har ihvertfall ikke en eneste advarsel enda. Men om dette skal være et forum for alle, så bør det være plass til oss som er skarpe i kantene også - og jeg vet at jeg har ihvertfall slutta å gidde å engasjere meg i diskusjoner som kunne blitt interessante, for så fort du er litt uenig med en stakkars sjel - det være seg en ny en, eller en som bare syns at vi alle skal være venner - så jager du jo stakkaren bort fra forumet. Det er bare ikke interessant å diskutere lenger om man skal passe på å ikke tråkke noen på tærne hele fordømrade tiden. Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som har det sånn, det er vel en grunn til at "Akkurat nå"-tråden er forumets mest aktive tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg ser det er Akkurat Nå den mest aktive tråden fordi man bare kan poste hva man vil uten å egentlig tenke på at det skal ha noe innhold, og omtrent "chatte" med andre medlemmer via den. En ordentlig diskusjon krever jo at man har en mening eller to, og klarer å argumentere. Samt "hva gjør du akkurat nå" vil jo alltid være et aktuelt tema man kan spamme, i motsetning til f. eks "hunden min spyr lilla, noen erfaringer?".

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir vel dette tolket som at jeg er en av de som bryter retningslinjene, og det har jeg vel ikke gjort til nå, så vidt jeg vet, jeg har ihvertfall ikke en eneste advarsel enda. Men om dette skal være et forum for alle, så bør det være plass til oss som er skarpe i kantene også - og jeg vet at jeg har ihvertfall slutta å gidde å engasjere meg i diskusjoner som kunne blitt interessante, for så fort du er litt uenig med en stakkars sjel - det være seg en ny en, eller en som bare syns at vi alle skal være venner - så jager du jo stakkaren bort fra forumet. Det er bare ikke interessant å diskutere lenger om man skal passe på å ikke tråkke noen på tærne hele fordømrade tiden. Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som har det sånn, det er vel en grunn til at "Akkurat nå"-tråden er forumets mest aktive tråd.

Det er ikke noe galt i å være kritisk til andres handlinger eller oppfatninger, men det er naturligvis grenser for hva man skal tolerere av personangrep.

Er helt åpenbart at det har lett for å koke over for noen her inne, og det er helt på sin plass at moderatorene strammer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir vel dette tolket som at jeg er en av de som bryter retningslinjene, og det har jeg vel ikke gjort til nå, så vidt jeg vet, jeg har ihvertfall ikke en eneste advarsel enda. Men om dette skal være et forum for alle, så bør det være plass til oss som er skarpe i kantene også - og jeg vet at jeg har ihvertfall slutta å gidde å engasjere meg i diskusjoner som kunne blitt interessante, for så fort du er litt uenig med en stakkars sjel - det være seg en ny en, eller en som bare syns at vi alle skal være venner - så jager du jo stakkaren bort fra forumet. Det er bare ikke interessant å diskutere lenger om man skal passe på å ikke tråkke noen på tærne hele fordømrade tiden. Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som har det sånn, det er vel en grunn til at "Akkurat nå"-tråden er forumets mest aktive tråd.

Det som eg helst snakker om, er visst vi ser at en ny en poster sitt første innlegg så trenger vi ikkje å høvle over.

Vi som har vært her en stund vet at det er heftige meninger om diverse og vet hva vi går til.

Eg sier nett hva jeg mener men tenker meg om litt visst det er en som er helt ny her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Det er ikke noe galt i å være kritisk til andres handlinger eller oppfatninger, men det er naturligvis grenser for hva man skal tolerere av personangrep.

Er helt åpenbart at det har lett for å koke over for noen her inne, og det er helt på sin plass at moderatorene strammer inn.

Vi har enten veldig forskjellige terskler for hva som er "å koke over" eller så har jeg fulgt lite med her inne, for ikke jeg sett en eneste tråd de siste mnd med litt temperatur i jeg..

Jeg tror om man hadde lagt ut hvem som har fått advarsler her inne, så hadde nok mange fått seg en overraskelse at var ikke nødvendigvis de man tror. Uten at jeg skal fremme noe forslag om å oute medlemmer, for det er ikke spes intressant i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har enten veldig forskjellige terskler for hva som er "å koke over" eller så har jeg fulgt lite med her inne, for ikke jeg sett en eneste tråd de siste mnd med litt temperatur i jeg..

Jeg tror om man hadde lagt ut hvem som har fått advarsler her inne, så hadde nok mange fått seg en overraskelse at var ikke nødvendigvis de man tror. Uten at jeg skal fremme noe forslag om å oute medlemmer, for det er ikke spes intressant i seg selv.

Misforstå meg ikke, det er ikke mange gangene jeg har vært vitne til det. Men det skjer, og og det er ikke noe som forumet er tjent med.

Jeg er på ingen måte noen sart sjel, og jeg tar gjerne en heftig diskusjon, men da gjennom andre kanaler enn et forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Det er vel der vi er forskjellige og det er vel derfor det er viktig å ha ett forum som har takhøyde og kjellerdybbde nok til å favne alle sine medlemmer. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg ser det er Akkurat Nå den mest aktive tråden fordi man bare kan poste hva man vil uten å egentlig tenke på at det skal ha noe innhold, og omtrent "chatte" med andre medlemmer via den. En ordentlig diskusjon krever jo at man har en mening eller to, og klarer å argumentere. Samt "hva gjør du akkurat nå" vil jo alltid være et aktuelt tema man kan spamme, i motsetning til f. eks "hunden min spyr lilla, noen erfaringer?".

Moderator IW

Okay, la meg omformulere meg: Grunnen til at JEG er mest aktiv i akkurat nå-tråden er at der er det ytterst sjeldent man tramper en følsom sjel på tærne fordi at man er uenig med den før nevnte følsomme sjelen.

Det er ikke tvil i min sjel om at lista mi for å kalle noe personangrep er rimelig mye høyere enn for en stadig større del av forumet. Og merkelig nok, om man diskuterer med andre av disse angripende sarkastiske trollene, så er det INGEN som sier noe om personangrep - men om man bruker akkurat den samme tonen til en annen, da er det "fy søren, nå JAGER dere folk fra forumet her". Og sorry - jeg orker bare ikke å diskutere når mesteparten av energien man gidder å legge i det, går ut på å sjekke om folk tåler at du svarer "det der syns jeg var en idiotisk ting å gjøre" eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir vel dette tolket som at jeg er en av de som bryter retningslinjene, og det har jeg vel ikke gjort til nå, så vidt jeg vet, jeg har ihvertfall ikke en eneste advarsel enda. Men om dette skal være et forum for alle, så bør det være plass til oss som er skarpe i kantene også - og jeg vet at jeg har ihvertfall slutta å gidde å engasjere meg i diskusjoner som kunne blitt interessante, for så fort du er litt uenig med en stakkars sjel - det være seg en ny en, eller en som bare syns at vi alle skal være venner - så jager du jo stakkaren bort fra forumet. Det er bare ikke interessant å diskutere lenger om man skal passe på å ikke tråkke noen på tærne hele fordømrade tiden. Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som har det sånn, det er vel en grunn til at "Akkurat nå"-tråden er forumets mest aktive tråd.

Det er forskjell på å være skarp i kantene og å drive med personangrep.

Og som du sier selv, du har ikke fått noen advarsler, og som jeg da har nevnt før så er det nok ikke sikkert du merker noe til denne innstrammingen i det hele tatt :getlost:

Vi skal heller ikke sy puter under armene, eller kosemose prate med noen bare fordi de er nye medlemmer. Nye medlemmer skal ikke spesialbehandles, men de skal HELLER ikke motta noen form for personangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...