Gå til innhold
Hundesonen.no

Min hjemmeside


Ganzie
 Share

Recommended Posts

Da har jeg knotet meg fram til min første hjemmeside, og jeg lurer på hva dere soniser synes? (herlig å kunne skrive soniser igjen, btw :D )

Ris og ros taes i mot med takk, jeg er helt fersk, og trenger litt veiledning, som dere sikkert fort ser :)

(be gentle, it's my first :P )

link i banneret, forøvrig. Takk til snille soniser som lagde steg for steg forklaring til en forvirret sjel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest siden din var veldig fin, men det kunne kanskje vært lik skrift på ganzie siden, og Tara siden (?) Og kanskje ha teksten litt mer inn mor mitten, sånn at den ikke er helt ute på kanten. Synest jeg da.

Men llers synest jeg dne var veldig ryddig og fin! :)

takk for tipset :) Jeg har i grunn ikke tenkt over det, men har lagt inn kode nå for å få teksten litt ut. Ble det bedre nå?

Jeg skjønner ikke hva du mener med lik skrift på Tara og Ganzie siden, for den er da lik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset :) Jeg har i grunn ikke tenkt over det, men har lagt inn kode nå for å få teksten litt ut. Ble det bedre nå?

Jeg skjønner ikke hva du mener med lik skrift på Tara og Ganzie siden, for den er da lik?

Nei, skrifttypen er ikke lik. Det ser ut som du bruker Arial eller Times New Roman på Tara sin side mens på Ganzie sin side ser det mer ut som Comic Sans eller noe. I tillegg er skriften på ordet Stamtavle på Tara sin side større en den er på Ganzies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

Veldig fin. Men på sidene, så har du bilde av hvert dyr øverst (der det står om alle dyrene). Der synes jeg alle bildene skal ha samme høyde :) Bildet øverst på siden, altså. På alle sidene. Og når man er inne på linker, så går det ikke an å trykke på kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Ble litt hummer og kanari syns jeg. F.eks foto galleriene fjerner man seg fra siden og layout blir forskjellig fra hvilken side man er på. Litt dårlig løsning på gjestebok. Meny skulle vært litt mer definert.

Fine bilder og totalt sett egentlig ganske godt til å være første forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den ser veldig bra ut :wub:

Men hadde vært enda finere om det var samme layout på forsiden og dyresidene, en av delene. Synes layouten du har på forsiden, linker og foto var best.

En ting til er at der det står kontakt kommer man rett inn i epost-systemet man bruker, det synes jeg er litt irriterende å bli "lurt" til, siden min pc henger seg opp litt. Heller en side der det står adresser.

Men som sagt, synes siden ser veldig fin ut, du er virkelig flink!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding :lol: Jeg er i ferd med å endre siden, som jeg skrev tidligere, så alle sidene vil få samme layout som forside, foto og linkeside :P

Forøvrig så liker jeg å ha litt forskjellige bilder i header og "dekor" på de like sidene, eller blir det så ensformig :) Men de skal følge samme oppsett, ja.

Når det gjelder galleriene så er det en løsning som følger med serverhotellet, og har noen en bedre løsning på fotogalleri så gjerne si ifra :cry:

Prøvde å lage en side med adresser, men siden jeg kun vil gi ut e-posten min, så ble det relativt tomt på siden :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja samme her, hadde en kontaktside før, men var jo ingen vits egentlig. Det jeg har gjort er bare å skrive det under det jeg har skrevet om Casper. Går jo og ann å bare ha det på forsiden. men herregud, ingen big deal altså, funker jo slik du har det og :wub:

Leste ikke det du skrev over der jeg, løp bare inn og kikket haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja samme her, hadde en kontaktside før, men var jo ingen vits egentlig. Det jeg har gjort er bare å skrive det under det jeg har skrevet om Casper. Går jo og ann å bare ha det på forsiden. men herregud, ingen big deal altså, funker jo slik du har det og :lol:

Leste ikke det du skrev over der jeg, løp bare inn og kikket haha

Slipper alt du har i henda for å kikke på siden min, det gjør meg stolt :cry:

Om det er noen som vil bli linket, så er det bare å si ifra :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei.

Da du laget denne tråden for å spørre hva vi synes om din hjemmeside, valgte jeg å svare i gjesteboka di.

Men når jeg kommer inn nå for å titte på din side igjen har du gjort noen endringer :ahappy:

Det jeg likte så godt med din hjemmeside, var at du hadde ulik layout på forskjellige sider. Men nå har du forandret på det, slik at flere av sidene er like.

Dette blir litt kjedelig, for da går liksom sidene i ett.

Men du har likevel en FLOTT hjemmeside, fine bilder og grafikk.

Blir å titte innom her igjen senere :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

Oppdatert siden, lagt til en ny underside, Ganziepedia :blink:

Godt mulig den vil endre navn dersom det blir for dumt, men jeg ante ikke hva jeg skulle kalle den.

Noen synspunkter på tekst og layout?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har ikke sett hvordan det var før, men jeg får vel svare i kraft av "yrke" (selv om man ikke er ferdigutdannet ennå :icon_redface:): Kjempefint at det er få tastetrykk for å se på bildene, ryddig og oversiktlig. Dessuten er bildene store nok til å være tydelige, små nok til å være praktiske, det var veldig bra!

Men det kan kanskje bli litt mye scrolling hvis det etterhvert blir flere bilder i hvert album, evt mange albumer å scrolle gjennom hvis du deler opp, særlig siden det ikke finnes noen tilbakeknapp nederst! Selv om det går an å trykke på "foto" for å komme tilbake, så er man gjerne nederst i bildet når man vil tilbake, og det blir derfor dobbelt så mye scrolling enn nødvendig...

Ellers syns jeg du har en fin og ryddig hjemmeside, jeg er imponert! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har ikke sett hvordan det var før, men jeg får vel svare i kraft av "yrke" (selv om man ikke er ferdigutdannet ennå :wub:): Kjempefint at det er få tastetrykk for å se på bildene, ryddig og oversiktlig. Dessuten er bildene store nok til å være tydelige, små nok til å være praktiske, det var veldig bra!

Men det kan kanskje bli litt mye scrolling hvis det etterhvert blir flere bilder i hvert album, evt mange albumer å scrolle gjennom hvis du deler opp, særlig siden det ikke finnes noen tilbakeknapp nederst! Selv om det går an å trykke på "foto" for å komme tilbake, så er man gjerne nederst i bildet når man vil tilbake, og det blir derfor dobbelt så mye scrolling enn nødvendig...

Ellers syns jeg du har en fin og ryddig hjemmeside, jeg er imponert! :icon_redface:

Tusen takk for meget konstruktivt innspill :whistle:

Jeg har prøvd å legge opp til at det skal være minst mulig klikking for å finne sidene, prøver å følge "to-klikksregelen" så godt det lar seg gjøre.

Jeg kommer ikke til å ha mer enn maks 10 bilder pr album, både for at det ikke skal bli så mye scrolling, og for å unngå at siden blir for treig å laste opp.

"Tilbake"-knapp var en god ide, takk :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...