Gå til innhold
Hundesonen.no

HD-røntgen, hva er vanlig?


LBL

Recommended Posts

Likka har blitt HD-røntget idag. Nå sover hun ut rusen og synes fryktelig synd på seg selv.. :lol:

Det er første gangen jeg har HD-røntget en hund, vetrinæren sa ingenting om resultatet. Har fått inntrykk av at det ofte blir sagt noe, ihvertfall når de tror resultatet blir bra. Eller tyder det bare på at vetrinæren er seriøs, man har jo hørt om vetrinærer som sier noe annet enn det resultatet blir. Hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likka har blitt HD-røntget idag. Nå sover hun ut rusen og synes fryktelig synd på seg selv.. :lol:

Det er første gangen jeg har HD-røntget en hund, vetrinæren sa ingenting om resultatet. Har fått inntrykk av at det ofte blir sagt noe, ihvertfall når de tror resultatet blir bra. Eller tyder det bare på at vetrinæren er seriøs, man har jo hørt om vetrinærer som sier noe annet enn det resultatet blir. Hva er deres erfaringer?

Vetrinæren sier ikke så mye uten at du selv spør. Men noen vegrer seg for å kommentere bildene for de blir jo sendt inn og avlest og da er det bedre å vente...Har selv fått beskjed med min vet. at det ser bra ut, berre for å få beskjed når de er avlest at det er middels HD...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv fått beskjed med min vet. at det ser bra ut, berre for å få beskjed når de er avlest at det er middels HD...

Huff da! Så dumt. :P Bra at vetrinæren min ikke sa noe da (jeg spurte en gang, men hun svarte bare på om Likka lå sånn hun skulle, ikke om hoftene var bra) kan tenke meg at man blir ekstra skuffet hvis vetrinæren har antydet at det er bra. Det er bare å krysse fingre framover! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal estra utdanning til for å kunne lese bildene helt perfekt, derfor er det ofte at dyrlegene ikke sier noe eller bommer når de prøver... :P

Kan de ikke bare holde seg til det de virkelig kan da, så slipper man å bli så skuffa... :P

Men i ekstreme tilfeller av VELDIG sterk HD så er det ikke så vanskelig å se...

Søsteren min hadde en Hoffe som ble testet i alder av 5 mnd.. Han var kjempe stiv og hadde tydelig vondt når han reiste seg etter å ha sovet en stund. Jeg kjente litt på han og "dro" litt i bak bena hans og han hylte bare jeg tok benet litt bakover så jeg anbefalte at en vet så på han.. De dro avgårdet og en uke senere så var Sheriff død.. De sendte ikke inn bildene engang, det var 3 forskjellige vet'er som så på de og tittet i bøkene sine og bildene til Sheriff var værre en de som var i bøkene på sterk HD.. :lol: Ikke rart gutten til tante hadde det vondt.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetrinæren kan egentlig ikke si noe om hunden har HD eller ikke med mindre det er ekstreme tilfeller.Blandingstispa mi hadde så sterk HD at tilmed jeg så det med engang...

Vetrinæren min nå var nesten sikker på at loke og hadde HD men resultatet fra Vetrinærhøyskolen var A. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at vetrinæren ikke sa noe da.. Jeg fikk bare et lite anfall av noia når jeg stod der og ventet, tenkte at hun ikke ville si noe fordi det så helt ille ut! :lol:

Det er vel ikke så store sjanser for at hun skal ha HD, og i så fall så er hun liten og lett og vil kanskje ikke bli plaget så mye (håper jeg..)

[-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg spurte vetten vår så sa hun at egentlig så har ikke den dyrelegen som rønker hunden lov til å uttale seg ombildene(siden det er nkk somskal lese de av), men når jeg spurte hva hun synes om samojeden sine hofter så sa hun, de var beine og fine men det var noe som ikke var helt som det skulle men hvor gale det var kunne hun ikke si, så vi måtte jo vente på svaret(og håpet på svak eller middels grad).

og svaret fra NKK ble hunden deres har HD-E med forkalkninger på begge sider :-o :lol: og hun har aldri vært stiv eller haltet på bakebena sine :P

altså hun viser ingen som helst tegn på at hun har hd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...