Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger hjelp med valg av rase :)


ampanda

Recommended Posts

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar
Men wippet fks. trenger ikke de også en del? Jeg mener, de er bygd for fart, og 30 minutter i bånd hver dag er jo ikke akkurat ideelt?

Min oppfatning av whippet var at så lenge de får løpe løse og rase fra seg noen dager i uken, så krever de ikke allverdens resten? Men jeg kjenner ikke rasen så godt, godt mulig mitt tips ikke stemmer i det hele tatt. Kanskje det kommer noen whippetfolk inn hit og opplyser oss litt? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis det bare er snakk om 30min, kan du utelukke alle rasene på listen din.

jeg vill annbefale:

-Mops

-Chihuahua

-Dverg Pincer

ect.

...

Vår mops hadde ikke trivdes med bare 30 min tur om dagen. Her går vi hovedturen på rundt 1 time, pluss en liten tur om morgen og kveld (med mindre vi er litt late, da er det feks tissetur i hagen om morgenen). Dette er til hverdags, i helgene blir det som oftest mer. Mopsen har veldig lett for å legge på seg, og jeg tror mange mopser ville hatt et bedre liv dersom eierne deres ikke kjøpte dem fordi de "trenger så lite", og dermed gir dem for lite (ikke det at jeg kjenner til så mange tilfeller av det, men tviler ikke på at det skjer). Synes det er forferdelig dumt å anbefale raser ut fra hva man tror de trenger.. Vet det er OT - men måtte bare få det ut.

Til TS: det å jekke opp aktivitetsnivået er noe som skjedde automatisk for vår del da hunden kom i hus. Så lenge man er litt forberedt på det, og ikke har et tidsskjema som hindrer at det er mulig, så vil jeg tro det går bra jeg :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig kun noen raser innen miniatyrgruppen som klarer seg med lite mosjon, de fleste hunder krever noe aktiviteter for å få stimulert knollen. Vet ikke hvordan mastiff rasene er, om de krever mye mosjon, eventuelt engelsk bulldog.

Men om man ser på litt eldre hunder, en som er godt over middagstid i alder, så krever ikke den så mye.

Ellers så blir jeg litt forundret over at så unge mennesker er i så lite aktivitet daglig ved siden av sine studier. Er viktig å holde kroppen igang:) og små turer rundt i nabolaget er for lite for et menneske. Om man skulle ha et fysisk handikap som er årsak til små turer om dagen, så kan man faktisk aktivisere en hund på flere måter. En hund blir sliten om den får brukt hodet sitt, man kan prøve å trene inn triks som gjør hverdagen lettere for eier. Supert å begynne tidlig for å finne den rette rasen så man ikke går på en smell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom tråden din, og jeg synes langhåra collie kunne være en hund som passer. De krever ikke så mye pelsstell som man skulle tro, men litt må man nok regne med :lol: Her er et utdrag fra canis:

En vennlig, rolig, lettlært hund som kan brukes til det meste, og tilpasser seg det aktivitetsnivået du selv ønsker, alt fra trivelig hushund og familiehund, til aktiv og dyktig brukshund. Særlig velegnet i småbarnsfamilier, der den overtar rollen som barnevakt og blir barnas beste venn.

Hundene kan være alt fra elgjegere til barnevakt, de sporer, runderer, gjeter og vokter, går agility og lydighet, i tillegg til at de stilles ut.

Collien er en meget førermyk hund, som trenger vennlighet og positiv forsterking. Den har en spesiell evne til å lese eierens sinns-stemning, og påvirkes av den. Dette er hunden for deg som ønsker deg en trofast venn i alle livets situasjoner.

Lykke til med valget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatning av whippet var at så lenge de får løpe løse og rase fra seg noen dager i uken, så krever de ikke allverdens resten? Men jeg kjenner ikke rasen så godt, godt mulig mitt tips ikke stemmer i det hele tatt. Kanskje det kommer noen whippetfolk inn hit og opplyser oss litt? :)

Stemmer ganske bra, det! Misforstå meg rett: De har både godt av og vil gjerne være med på tur og bli aktivisert på andre måter, men om de kan få løpe løse en del (spesielt med andre løpsglade hunder), vil jeg påstå det krever moderat innsats av whippeteiere å tilfredsstille sine hunders behov. Nå antar jeg at myndeutseendet ikke vil tiltale trådstarter og dennes sambo i nevneverdig grad? :lol:

Tillegg: En voksen whippets aktiviseringsbehov kan tidvis være nokså væravhengig, også... Når det regner og blåser ute, er Gullets foretrukne aktivitet å ligge under dyna ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar! :lol:

Begynner fra toppen, jeg :D

Har dere kikket på myndegruppen?

Nei, ikke enda. Men føler vi ønsker oss litt mer "robuste" hunder, hvis du skjønner hva jeg mener? :)

Har du tittet på Keeshund, de har mye kosepels og de krever ikke så mye, fin størelse har de også.

Skal se på den :) Ved første øyesyn minner den jo litt om Eurasieren, som vi tittet en del på etter et tips i går.

Hva med sussex spaniel, whippet eller shar pei?

Blir nok ikke whippet, men skal titte på de andre :D

Til TS: det å jekke opp aktivitetsnivået er noe som skjedde automatisk for vår del da hunden kom i hus. Så lenge man er litt forberedt på det, og ikke har et tidsskjema som hindrer at det er mulig, så vil jeg tro det går bra jeg :D

Dette tror vi også! Men enige i de som sier at vi skal sikte oss inn på en rase som ikke vil bli understimulert med det aktivitetsnivået vi har i dag!

Har lest gjennom tråden din, og jeg synes langhåra collie kunne være en hund som passer.

Skal sjekke den ut, men har utelukket den til nå pga vi har trodd dette var en typisk "høyt aktivitetsbehov"-hund. Men takk for tipset :)

Vil også takke alle for alle svarene hittil! Kjempehjelp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare også understreke at vi ikke har noe imot en hund som kan være "en håndfull" som valp (de første årene), som f.eks. en Golden.

Vi er jo førstegangseiere, og vil bare ha en hund som ikke er altfor "vanskelig" og krevende å oppdra, i og med at vi ikke har noen erfaring med dette. Vi vil såklart gå på kurs, lese bøker, osv, men fremdeles - vi ser etter en god "begynnerhund" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det er flere som har anbefalt DSG. Jeg er ikke enig i at de kan klare seg med 30 minutters tur hver dag. Jeg mener for de fleste DSG'er er det alt for lite. Og jeg tror det fort kunne blitt en ganske kjip valpe/unghundstid med så lite aktivitet.

:lol:

Det er jeg ikke enig i. Det kommer veldig an på hva man legger opp til fra hunden er valp også. Hvis man begynner valpetiden med en halvtime tur hver dag, så krever den helt klart mer som voksen! I tillegg var det vel snakk om litt aktivisering, pluss kort morgen- og kveldstur. Det høres veldig ut som vår hverdag. Jeg synes dsg er en flott førstegangshund. Nå skal det sies at dsg som valp/unghund også er veldig energiske, men de roer seg litt med alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg ikke enig i. Det kommer veldig an på hva man legger opp til fra hunden er valp også. Hvis man begynner valpetiden med en halvtime tur hver dag, så krever den helt klart mer som voksen! I tillegg var det vel snakk om litt aktivisering, pluss kort morgen- og kveldstur. Det høres veldig ut som vår hverdag. Jeg synes dsg er en flott førstegangshund. Nå skal det sies at dsg som valp/unghund også er veldig energiske, men de roer seg litt med alderen.

Jeg er helt enig i at DSG'en er en flott førstegangshund. Men jeg mener også at den bør få mer enn 30 min tur som hovedtur. Hvor mye tur man kan gi en hund har ikke noe med om man er førstegangseier å gjøre. Jeg mener vel egentlig at alle hunder, uansett rase, bør få mer aktivisering enn 30 min. De fleste steder jeg har lest står det at DSG'en er en aktiv hund som trenger både fysiske og psykiske utfordringer for å trives maksimalt. Derfor ville jeg ikke anbefalt en DSG til noen som ikke ville gitt den nok av det. Men dette ble veldig OT. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel litt i samme situasjon som dere og har fått oss en Kooiker valp nå. Vi skal gå ca 1 times turer som hovedtur hver dag. Forskjellen er at vi skal bruke MYE tid på mental stimuli, lek, spor og lydighet. Vi skal også drive med agility jevnlig og prøve oss på konkurranser inne det. Om dere ikke skal bruke en del tid på mental stimuli vil jeg ikke anbefale denne rasen, de er hunder burde brukes til noe for å trives. Om ikke så finner de gjerne måter å underholde seg selv på, noe som ikke er ønskelig.

Jeg ser flere her sier noe annet, men jeg tror at en labrador fra utstillingslinjer kan passe dere, om dere jekker opp aktivitetsnivået deres litt og er forberedt på at hunden vil være krevende de to første årene, så kan en labrador passe veldig godt til kriteriene deres. Den kan fint være fornøyd med 30 min tur pluss en del leking og litt lenger turer andre dager. Samtidig så pleier de å være fantastiske førstegangshunder.

Men dere burde være forberedt på å bruke mer tid enn dere planlegger på mentalstimuli uansett hvilken rase dere velger. En halv time med mentaltrening i form av f.eks lydighet eller søking kan være bedre enn en 30 min joggetur om man ønsker å slite ut bikkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eurasier slo meg når jeg leste...Du får sjekke rasen opp grundigere!Lykke til:-)

Vi ser definitivt mer på denne rasen, ser at den helt klart kan være en god match for oss! :)

Vi er vel litt i samme situasjon som dere og har fått oss en Kooiker valp nå.

(..)

Om dere ikke skal bruke en del tid på mental stimuli vil jeg ikke anbefale denne rasen, de er hunder burde brukes til noe for å trives. Om ikke så finner de gjerne måter å underholde seg selv på, noe som ikke er ønskelig.

Jeg ser flere her sier noe annet, men jeg tror at en labrador fra utstillingslinjer kan passe dere, om dere jekker opp aktivitetsnivået deres litt og er forberedt på at hunden vil være krevende de to første årene, så kan en labrador passe veldig godt til kriteriene deres. Den kan fint være fornøyd med 30 min tur pluss en del leking og litt lenger turer andre dager. Samtidig så pleier de å være fantastiske førstegangshunder.

Men dere burde være forberedt på å bruke mer tid enn dere planlegger på mentalstimuli uansett hvilken rase dere velger. En halv time med mentaltrening i form av f.eks lydighet eller søking kan være bedre enn en 30 min joggetur om man ønsker å slite ut bikkja.

Takk for råd! :lol:

Blir nok innkjøp av noen bøker som omhandler mental stimuli.. :)

Men lurer på om noen her inne kan forklare hovedforskjellene mellom golden og labrador retriever? (Bortsett fra pelsen og farger :D) Har ikke sett de store forskjellene når vi har lest om de på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser definitivt mer på denne rasen, ser at den helt klart kan være en god match for oss! :)

Takk for råd! :)

Blir nok innkjøp av noen bøker som omhandler mental stimuli.. :lol:

Men lurer på om noen her inne kan forklare hovedforskjellene mellom golden og labrador retriever? (Bortsett fra pelsen og farger :D) Har ikke sett de store forskjellene når vi har lest om de på nettet.

Her er ihvertfall en gammel tråd om golden vs labrador :D

http://doggis.no/forum/index.php?showtopic...golden+labrador

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Golden høres ut som ett godt valg for dere, dog mosjonsmengden må pushers opp en del mer.

Det er også en rase som liker og arbeide og brukes, så vil anbefale og finne noe aktiviteter som både hund og eier liker.

Vi venter nå på golden nr 2.

Gjerne spør på PM eller her om det er noe dere lurer på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at aktivitetsnivået automatisk blir høyere når dere får valg i hus, men ikke ta dere vann over hodet og velg en hund som passer deres tiltenkte aktivitetsnivå,, velg en rase som ligner det dere har nå! Om det ikke blir som planlagt, så klarer hunden seg uten å fly i flint, men blir det mer aktivitet, så klarer den det også (ingenting bedre enn det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente 30 min som "hovedtur", pluss morgen- og kveldsturer.. Er dette fremdeles alt for lite??

Men da kanskje vi skal utelukke dalmantiner, ja, hvertfall slik livssituasjonen er nå. Men de er nå fryktelig fine, da! :D

30 min er aaaltfor lite ja :D

Vis det bare er snakk om 30min, kan du utelukke alle rasene på listen din.

jeg vill annbefale:

-Mops

-Chihuahua

-Dverg Pincer

ect.

...

chi og dp kan vel strykes fra den listen.. små men trenger mer

Chihuahua og miniatyrhundene er utelukket, vi ønsker oss en større hund (på størrelse med Golden).

Så vi har kanskje hatt et urealistisk syk på hundehold, skjønner nå at mer aktivitet må til! Bra vi fant det ut før vi fikk valpen! :)

Er jo såklart villig til å tilpasse oss hunden, treningen har vi jo bare godt av!

Ja, men er jo kjempeflott man tenker på slikt før man skaffer seg hund :)

Har du tenkt på whippet? Det er jo en litt liten hund men mellomstr ca. De trenger småturer, men dersom du lar dem løpe fritt noen ganger i uken i en halvtimes tid, slik at de får rast fra seg, så er de stort sett fornøyde :D men de trenger å få løpt fra seg noen ganger i uken altså!

Og hva med feks engelsk mastiff eller noe slikt da, dette er jo lite krevende, men stooore hunder..

Engels eller fransk bulldog? fransk blir kanskje litt for liten i forhold til hva dere tenker på, men er jo ikke alltid størrelsen det kommer an på :lol: men må nok oppgradere de 30minuttene litt ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 min er aaaltfor lite ja :)

chi og dp kan vel strykes fra den listen.. små men trenger mer

Ja, men er jo kjempeflott man tenker på slikt før man skaffer seg hund :)

Har du tenkt på whippet? Det er jo en litt liten hund men mellomstr ca. De trenger småturer, men dersom du lar dem løpe fritt noen ganger i uken i en halvtimes tid, slik at de får rast fra seg, så er de stort sett fornøyde :D men de trenger å få løpt fra seg noen ganger i uken altså!

Og hva med feks engelsk mastiff eller noe slikt da, dette er jo lite krevende, men stooore hunder..

Engels eller fransk bulldog? fransk blir kanskje litt for liten i forhold til hva dere tenker på, men er jo ikke alltid størrelsen det kommer an på :lol: men må nok oppgradere de 30minuttene litt ja :D

Mener du virkelig at en chi krever så mye mer enn en whippet? Det hørtes fryktelig rart ut for meg, men for all del, det er mulig at jeg ikke kjenner de to rasene godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chi og dp kan vel strykes fra den listen.. små men trenger mer

Mener du virkelig det? :lol:

At chihuahua kan strykes fra listen fordi de krever mer en 30-40minutters tur hverdag? Gjerne lengere i helgene?

Også mener du at whippet krever mindre enn en chihuahua?

Jaja, men jeg tror det er veldig mange chihuahuaer som har en hverdag som består av 30-40mins tur hver dag og lengere turer i helgene, tror faktisk det er en del chihuahuaer som har kortere turer til og med.

Men jaja, vis du mener det så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter er jo bare en liten tissetur!

Her starter vi dagen med at dyret får mat mens jeg er i dusjen, når jeg er tilbake fra dusjen er det ut på tur.

Turen varer mellom en halv og en time, dette er bare en liten snartur om morgenen..

Så går jeg på jobb.

Når jeg så kommer hjem spiser vi middag begge to, før vi går ut..

Vi går så en tur på et 2-4 timer.. Underveis har vi flere stopp for litt lydighetstrening, og til tider blir det noe spor også (som regel ikke når vi går alene)

Når vi kommer inn igjen er det kosetid, sjekking av hud, se etter flått osv..

Etter dette hender det det blir en liten tissetur, men det er ikke fast.

Så er det natta, og vi er i gang med det samme dagen etter..

I helgene blir det ofte litt annerledes, fredagene har det lett for å bli en del mindre enn vanlig (vanlig morgentur, en halv til en time ettermiddagstur, og en halvtimes kveldstur), lørdag og søndag blir det som regel mye mer enn vanlig (ute hele dagen for å ha det morsomt sammen..)

Det krever mye å ha hund, mye mer enn de fleste tror, ihvertfall om hunden virkelig skal ha det godt.

Mitt beste forslag er å allerede nå forsøke å legge om aktivitetsnivået..

Gå dere en skikkelig tur hver ettermiddag, uavhengig av om det snør, hagler, regner, er kaldt, varmt eller whatever..

Klarer dere å sette av nok tid til dette? Klarer dere i tillegg å sette av bortimot en time til andre ting med hunden? (pelsstell, kloklipp, flåttsjekk, lydighetstrening osv.) Kloklipp og pelsstell kreves ikke daglig, men det kan være greit å bruke mer tid på lydighet de dagene man ikke må gjøre sånt..

Og selvsagt, husk å gå den halvtimesturen om morgenen i tillegg, slik at dere virkelig lever i en rutine man kan ha hund i, da får dere se hvorvidt mye en hund dere skal ha KAN kreve.

Når det gjelder barn, mange raser er flinke med barn, noen flinkere enn andre.. Men få barn er flinke med hunder!

Jeg ville definitivt valgt å vente med barn til hunden er voksen og trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig at en chi krever så mye mer enn en whippet? Det hørtes fryktelig rart ut for meg, men for all del, det er mulig at jeg ikke kjenner de to rasene godt nok.

Enig med du. Jeg kjenner ikke så mange chihuahua,men å påstå at de krever mer enn en whippet klinger veeeeldi rart i mine ører. En whippet er en tynn men muskuløs atlet som er avlet for å løpe fort som f.... Og mulig dere andre her inne har whippets som er fornøyde med en halvtimes løping et par ganger i uka ( og det er slettes ikke alle whippeter som langer ut så fort båndet er av),men mine er ikke det. Men mulig jeg har fått to utypiske whippser? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Må legge til at turen er lagt fra like koslig som med hund, så det blir ikke helt det samme om si "Begynn med og gå tur for å forbrede dere til og gå tur med hunden" som å faktisk gå på tur med en hund)

Men uannsett, vis jeg liker sjukt klarer hunden seg fint med en tur på en halv time.

Men det kan ikke foregå over lengere tid. (enn et par dager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg be dere titte litt ekstra på Pan sitt innlegg. Ikke det at jeg nødvendigvis gir mine hunder like mye hver eneste dag, men det er nok sånn at fritiden er først og fremst viet hundene. Det sitter svært langt inne å gå fra dem igjen om ettermiddagen på en hverdag. Da har de ligget og "ladet opp" hele dagen og skal avspises med en liten tur før jeg blir borte igjen... Det skjer nok så og si aldri. Så om dere er studenter nå, vil dere vel begynne i arbeid før eller siden og hunden blir overlatt til sitt eget selskap i minst åtte timer hver eneste dag. Uansett rase, må den på do. Nesten uansett rase, trenger den litt hodebry. Nesten uansett rase trenger den mosjon og balansetrening og det vil si at den bør ut i skauen og bli sliten fysisk såvel som mentalt flere ganger i uka. Så kommer ungene. Det er jo ikke bare det at bikkja skal være snill mot ungene (det er de nå som regel), men dere skal rekke morgentur før barnehagelevering, langtur, trening , kurs, etter jobb, barnehagehenting, middag. Så begynner ungene på fotball, korps, ballet, ishockey og innebandy. Dere skal på trening, kamper, marsjøvelser og ikke minst dugnader, foreldremøter og være ledsagere på klasseturer. Nå er bikkja kanskje en åtte - ti år, men skal fremdeles ha den samme oppfølgingen som da den var to. Nå er den kanskje i tillegg blitt litt lekk og har noen rare kuler, livmorbetennelse og såre poter. Dette skal også følges opp og fremdeles trenger den sine turer i skauen og vil slette ikke sette pris på sitt eget selskap og bare det utover vanlig arbeidsdag. Er dere innstillt på å tilrettelegge livet deres etter hundens behov?

Mente 30 min som "hovedtur", pluss morgen- og kveldsturer.. Er dette fremdeles alt for lite??

Ja, det er morgentur og kveldstur. Midt på dagenturen er minst på 1 time. Gjerne med 1 times trening i tillegg. Iallfall tre ganger i uka.

Da får vi vel prøve å jekke opp aktivitetsnivået når vi får valpen i hus, da! :lol:

En valp som må tisse og leke og styre fra seg, er ganske flink til å si i fra selv. Tror vi var ute ti gangr om dagen med småttinger i hus, jeg.

Vis det bare er snakk om 30min, kan du utelukke alle rasene på listen din.

jeg vill annbefale:

-Mops

-Chihuahua

-Dverg Pincer

ect.

...

IKEAhund?

Hei igjen! :D

Vi har tenkt samme tanken som deg, det er en viktig avgjørelse når man velger hund, nettopp derfor vi søker råd! :D

Når det gjelder gemytt vil vi ha en rolig, behagelig hund som er litt "laidback", hvis du/dere skjønner hva jeg mener. Ikke nervøs eller aggressiv (men hvem vil vel det? :D). Ønsker en hund som er sosial og omgjengelig med andre mennesker og dyr, og som tåler å være noen timer alene på dagen.

Når det gjelder bruksområde er det slik at vi er jo egentlig ikke ute etter en brukshund. Vi ønsker såklart å trene "basic" lydighet, men vi ønsker ikke å drive med agility eller utstilling o.l.

Jeg vil også ha en "laidback" hund. Det har jeg aldri hatt. Fins de. Uten å være hjernedøde, liksom...

Takk for mange svar! :D

Begynner fra toppen, jeg :)

Nei, ikke enda. Men føler vi ønsker oss litt mer "robuste" hunder, hvis du skjønner hva jeg mener? :D

Skal se på den :) Ved første øyesyn minner den jo litt om Eurasieren, som vi tittet en del på etter et tips i går.

Blir nok ikke whippet, men skal titte på de andre :D

Dette tror vi også! Men enige i de som sier at vi skal sikte oss inn på en rase som ikke vil bli understimulert med det aktivitetsnivået vi har i dag!

Skal sjekke den ut, men har utelukket den til nå pga vi har trodd dette var en typisk "høyt aktivitetsbehov"-hund. Men takk for tipset :D

Vil også takke alle for alle svarene hittil! Kjempehjelp! :)

Robust og "laidback" på èn gang. Hmmm. Kanskje de finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med du. Jeg kjenner ikke så mange chihuahua,men å påstå at de krever mer enn en whippet klinger veeeeldi rart i mine ører. En whippet er en tynn men muskuløs atlet som er avlet for å løpe fort som f.... Og mulig dere andre her inne har whippets som er fornøyde med en halvtimes løping et par ganger i uka ( og det er slettes ikke alle whippeter som langer ut så fort båndet er av),men mine er ikke det. Men mulig jeg har fått to utypiske whippser? :lol:

På ingen måte. Misforstå meg rett Selvsagt trenger whippeter også å oppleve andre ting enn sofaen og full pinne. Aktivisering og turer med og uten bånd er helt klart like viktig for en whippet som andre hunder. Mine har likevel ikke trengt flere timer aktivitet hver bidige dag, slik flere her sier deres hunder trenger, men det hadde de kanskje om de aldri hadde fått springe fra seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte. Misforstå meg rett Selvsagt trenger whippeter også å oppleve andre ting enn sofaen og full pinne. Aktivisering og turer med og uten bånd er helt klart like viktig for en whippet som andre hunder. Mine har likevel ikke trengt flere timer aktivitet hver bidige dag, slik flere her sier deres hunder trenger, men det hadde de kanskje om de aldri hadde fått springe fra seg?

Vi er nok enige :) Men jeg synes det er synd at så mange tror at whippeten er fornøyd hvis man bare slipper den på et jorde så den får frese villmann noen ganger i uka. Men selvfølgelig,flere timer om dagen trenger de ikke,og de ER sofapoteter(evt.sengepoteter :lol: ) sålenge de har fått aktiviseringen sin. Ihvertfall funker det sånn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...