Gå til innhold
Hundesonen.no

Int N DK UCH FinJV-09 FinV-09 NordJV-09 NordV-09 NV-10'11 Leading Angel's Cherish Thornapple "Tíbrá"


Caroline
 Share

Recommended Posts

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Tíbrá er nå snart 5 mnd. gammel og utvikler seg fortsatt veldig positivt :) Hun har stilt på 2 valpeshow, i Oppdal, og ble BIR begge dager samt hhv. 4 og 3 i gruppa, så jeg er kjempefornøyd med debuten. Til helga blir det nytt dobbelt valpeshow, så vi er spente på hvordan det vil gå!

Idag ble hun badet, fønet og klippet, og da tok jeg likegodt noen nye bilder, for hun er ren ca. 5 minutter :) Ikke mye i ro utendørs denne lille kroppen. Hun har virkelig arbeidsvilje etter min mening ihvertfall!

Her er ihvertfall bildene:

2009-06-24454copy.jpg

2009-06-24453copy.jpg

2009-06-24452copy.jpg

2009-06-24451copy.jpg

2009-06-24449copy.jpg

2009-06-24445copy.jpg

2009-06-24440copy.jpg

2009-06-24431copy.jpg

2009-06-24428copy.jpg

2009-06-24423copy2.jpg

Og for de som bryr seg om detaljer, så er ørene litt i hytt og vær pga. tannfellingen som hun forøvrig snart er ferdig med. Heldigvis har alle tenner falt fint ut av seg selv, og hun ser ut til å få alle de tennene hun skal ha :D Sånn ellers så er hun ca. 13 kg. tung og ca. 45 cm. høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Hun er riktig så fornuftig også. Foreløpig har vi trent mest kontakt og miljøtrening, men nå får jeg se å bestemme meg for hva vi skal begynne å trene først :) Prøver å få tak på et sporkurs, ellers blir det vel lydighetstrening i små porsjoner fram til da, bare jeg får litt inspirasjon igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :P Gleder meg til hun er ferdig utvokst selv.. Det er jo det verste med å ha valp! Om de vokser jevnt, at tenner og alt blir som det skal, og på henne har det liksom vært å vente på at nesa blir svart også (noe den ser ut til å bli). Nei, nå kan hun snart nå ferdig høyde og vekt og være halvannet år og ferdig røntget :P Liker valper som små og lodne, men egentlig liker jeg best voksne hunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg syns nesen hennes er døds søt jeg! Ser ut som en liten bamse med den! Hun ser vell ut som en bamse uansett, men med den blir hun bare enda mer bamsette! Er det feil om den ikke blir helt sort, eller er det bare foretrukket med sort?

Gratulerer med flotte resultater og lykke til videre :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nesen hennes er døds søt jeg! Ser ut som en liten bamse med den! Hun ser vell ut som en bamse uansett, men med den blir hun bare enda mer bamsette! Er det feil om den ikke blir helt sort, eller er det bare foretrukket med sort?

Gratulerer med flotte resultater og lykke til videre :getlost:

Det ser jo mest harmonisk ut med helt sort nese (synes jeg), men det er tillatt med opptil 25% upigmenterte flekker på hunder over 1 års alder.

Takk forresten :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ny oppdatering!

Tíbrá er nå 6 mnd. og har blitt hele 47 cm. og 17 kg. Utifra vekstkurven hennes skal hun bli ca. 50 cm., så det er ikke lenge til hun er ferdig i høyden faktisk! Både oppdretter og jeg er meget fornøyde med utviklingen, og hun får masse skryt hvor enn hun befinner seg :P

Nye bilder er på sin plass:

143copy.jpg

147copy.jpg

155copy.jpg

157copy.jpg

167copy.jpg

170copy.jpg

Sukk, er fortsatt like forelsket jeg :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vakker, så mye som skjedde fra fem til seks måneder, også så fin enda - mon tro om hun får en skapperiode, eller om hun er født ferdig støpt i form... Sukk, jeg husker henne som bitteliten i Sunnmørshallen i mai, det er jo ikke så lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er helt sinnsykt nydelig :P *presse gamle aussiedrømmer langt bak i hjernen, herregud jeg har jo valp!*

Takk, er jo helt enig :P

Hun er bare vakker, den hunden der altså! :).

Tusen takk, igjen helt enig :angry:

Så vakker, så mye som skjedde fra fem til seks måneder, også så fin enda - mon tro om hun får en skapperiode, eller om hun er født ferdig støpt i form... Sukk, jeg husker henne som bitteliten i Sunnmørshallen i mai, det er jo ikke så lenge siden.

Takk, og ja, hun har utviklet seg voldsomt den siste måneden, lagt på seg rundt 5 kg. faktisk! Så det er tydelig at hun har fått mye mer masse, og hun er fast og fin over det hele. Tror faktisk den verste "skapperioden" var da hun var rundt 4-5 måneder, da vokste hun brått i høyden istedenfor i bredde/vekt, så da så hun litt hengslete ut. Nå kommer det ikke flere brå høydevekstperioder, så jeg tror det verste faktisk er over :)

Jeg synes også hun ble utrolig fort "voksen", og temperamentsmessig var jo dette som å få en halvvoksen sheltie liksom. Hun har aldri vært spesielt rampete, hyper eller hatt noen sånne valpefakter som jeg er vant med fra sheltie (biting, raptusanfall osv.). I tillegg var hun jo nesten 3 mnd. da jeg hentet henne, så jeg har liksom ikke helt hatt den der lille fleecedotten *sukk* Skummelt med så deilige og behagelige valper, for man får jo lyst på fler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hun er som et aussie-glansbilde. Som et vakkert aussie-maleri eller noe... Jeg blir bare mer og mer forelsket jeg hver gang jeg ser nye bilder av henne.

Hun ser jo like snill ut som du beskriver henne gemyttmessig til og med. Snåle greier! :poke: Hele ansiktet hennes lyser liksom snillhet og søthet. Syns hun ser veldig voksen ut også nå plutselig! Men syns å huske jeg tenkte akkurat det samme om My da hun var i den alderen. Men man merker helt klart at de utvikler seg mye mer fremover nå også - får mer masse og bredde osv, og ansiktet forandrer seg en del fra 6-18mnd alderen har jeg inntrykk av. :)

Tror du er kjempe heldig med både utseende og gemytt på valpen din. :P Høres jo ut som hun er et lite vidunderbarn. Aussievalper lar en jo gjerne gjennomgå litt *ler* men vanligvis er det vel aussie unghunder som har et dårlig rykte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hun er som et aussie-glansbilde. Som et vakkert aussie-maleri eller noe... Jeg blir bare mer og mer forelsket jeg hver gang jeg ser nye bilder av henne.

Hun ser jo like snill ut som du beskriver henne gemyttmessig til og med. Snåle greier! :aww: Hele ansiktet hennes lyser liksom snillhet og søthet. Syns hun ser veldig voksen ut også nå plutselig! Men syns å huske jeg tenkte akkurat det samme om My da hun var i den alderen. Men man merker helt klart at de utvikler seg mye mer fremover nå også - får mer masse og bredde osv, og ansiktet forandrer seg en del fra 6-18mnd alderen har jeg inntrykk av. :hug:

Tror du er kjempe heldig med både utseende og gemytt på valpen din. :lol: Høres jo ut som hun er et lite vidunderbarn. Aussievalper lar en jo gjerne gjennomgå litt *ler* men vanligvis er det vel aussie unghunder som har et dårlig rykte :)

Tusen takk for skryt :P Tror også jeg har vært heldig med henne, jeg har hvertfall fått høre at aussie er veldig enten/eller som valper, og hun er definitivt i rett ende av skalaen.

Det tenkte jeg også. :)

Hun er bare slående vakker den hunden din, Caroline. :poke: Håper jeg får hilst på henne snart. :wub:

Tusen takk :P Hun blir nok med til Orre i spetember vil jeg tro :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...