Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken type PC foretrekker du?


Djervekvinnen

Recommended Posts

Jeg syns bærbar er best, for da kan jeg sitte som jeg vil, hvor jeg vil. Jeg har en tendens til å anstrenge meg veldig med enkelte ting på pc'en, og da får jeg fort vondt i ryggen og nakken om ikke jeg kan sitte akkurat sånn som det passer meg. :P

Samme her. :P

Og så er det jo praktisk om man skal reise f.eks. Drar jeg nordover så har jeg med meg den bærbare, og kan flytte over og redigere bilder jeg tar mens jeg er der f.eks. Og så slipper jeg å stå i kø sammen med brødrene mine for å få sjekket mail +div. :P Ja, generelt så foretrekker jeg bærbar, rett og slett fordi den er bærbar - den er mer praktisk til mitt bruk rett og slett. Og så er det jo godt å sitte i sofakroken og nerde da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker også bærbar. Til vanlig fungerer den bærbare som en stasjonær pc, jeg har egen pcskjerm, datamus, tastatur, høytalere til, men det er veldig greit å ha muligheten til å ta med seg pcen hvis man vil sitte andre plasser eller har bruk for å ta den med seg bort. Grunnen til at jeg bruker den som en stasjonær pc er fordi jeg egentlig ikke er så glad i tastaturene til de bærbare, skjermen er heller ikke like god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærbar. Den kan jeg ha på fanget, foran tv-en, i senga, på sofaen, ved spisestuebordet, på kjøkkenbordet, på baderomsgulvet, på skolen, på toget, hos venner og på reise.

Men om man ikke har behov for å flytte rundt på datamaskinen hele tiden, er det like smart å kjøpe seg bærbar egentlig. Man får mer for pengene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er kun bruken...

Bruker du den til å spille å redigere video ol (tunge oppgaver)

Så er det Kun Stasjonær PC som gjelder...

Men er det bare lette oppgaver som web, musikk, se film, fotogredigering (det regnes som lett nå for tiden da laptopper er kraftige nok) så er Bærbar det beste...

Er man avhengig av kraft, så er stasjonær tingen.

Er man avhengig av, eller liker, å ha muligheter og portabilitet, som å Nerde på stua som betty gjør, så er Bærbar tingen...

Eller en kombinasjon... :P

En kraftig Stasjonær til tunge oppgaver og spill. OG

En ultrportabel Bærbar til å sjekke nett å mail å sånt...

Faktisk, ås har jeg ikke åpnet min Bærbare på nesten en mnd...

Sitter bare på den Stasjonære jeg, å bruker iPhone som "Bærbar"...

(PGA, redigering og spilling, og mye bedre og større skjerm, og god mus på den stasjonære...)

EDIT :

Til tross for at den stasjonære nå er over 5år gammel (med litt oppgraderinger),

så er den soneklart kjappere og kraftigere en den Bærbare jeg kjøpte i fjor sommer til 12.000kr...

Poeng, Bærbare kan fortsatt ikke erstatte en middels god Stasjonær PC på ytelse...

Men en bærbar pc i dag, klarer seg lenge, og er mer en kraftig nok for de aller fleste... Meg også om jeg ikke hadde vært en SpillNerd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er kun bruken...

Bruker du den til å spille å redigere video ol (tunge oppgaver)

Så er det Kun Stasjonær PC som gjelder...

Men er det bare lette oppgaver som web, musikk, se film, fotogredigering (det regnes som lett nå for tiden da laptopper er kraftige nok) så er Bærbar det beste...

Er man avhengig av kraft, så er stasjonær tingen.

Er man avhengig av, eller liker, å ha muligheter og portabilitet, som å Nerde på stua som betty gjør, så er Bærbar tingen...

Eller en kombinasjon... :P

En kraftig Stasjonær til tunge oppgaver og spill. OG

En ultrportabel Bærbar til å sjekke nett å mail å sånt...

Faktisk, ås har jeg ikke åpnet min Bærbare på nesten en mnd...

Sitter bare på den Stasjonære jeg, å bruker iPhone som "Bærbar"...

(PGA, redigering og spilling, og mye bedre og større skjerm, og god mus på den stasjonære...)

EDIT :

Til tross for at den stasjonære nå er over 5år gammel (med litt oppgraderinger),

så er den soneklart kjappere og kraftigere en den Bærbare jeg kjøpte i fjor sommer til 12.000kr...

Poeng, Bærbare kan fortsatt ikke erstatte en middels god Stasjonær PC på ytelse...

Men en bærbar pc i dag, klarer seg lenge, og er mer en kraftig nok for de aller fleste... Meg også om jeg ikke hadde vært en SpillNerd...

Stiller meg bak denne jeg altså, dog jeg foretrekker bærbar :P Men så er det bare en kraftig bærbar jeg trenger til mitt bruk da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker stasjonnær PC.

Og jeg kjøpe stasjonnær framfor bærbar. Den er bedre, varer lengre, mer solid, bedre plass (dv. du har plass til mye bilder, programmer osv..)

Men jeg savner og kunne ha med meg data'en. At du ikke kan ta med stasjonæren er det eneste dravbacket med den.

Men jeg kommer til og kjøpe meg en liten bilig bærbar, pga. av skolen.

Jeg gjør masse skolearbeid på data'en, problemet kommer kun når jeg må ta med meg datan på skolen. Da må jeg låne enten moren elller faren min sin bærbar.

Men vill du ha en solid PC i flere år, kjøp en stasjonær! :P

(Er jeg den første som foretrekker stasjonnær?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stasjonær.. Liker å kunne bytte ut deler i pc'en ved behov (noe jeg gjør litt for ofte), og føler ikke en bærbar kan måle seg med en stasjonær når det gjelder kraft osv.

Men en bærbar er praktisk, og hadde vært greit med begge deler.. hehe

Men ryggen min tåler bedre at jeg sitter på den stasjonære, enn hvis jeg sitter på bærbar, da holder jeg ikke ut lenge.

Til tross for at man kan bytte stilling osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk begge deler, men er lenge siden jeg brukte den stasjonære sist... Brukte den en del før til spilling og grafikk/webdesign-greier. Nå for tiden bruker jeg mest laptopen til internettsurfing, bildebehandling, høre på musikk og tekstbehandling. Bruken består vel hovedsakelig sistnevnte for tiden.. Jeg har en lett og grei laptop som jeg lett kan putte i veska og ta med meg hvor jeg vil. Har den med meg på lesesalen hver dag hvor jeg sitter og jobber med masteren. Sånn sett er det genialt da vi ikke har pc'er på de faste lesesalplassene våre her på skolen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker bærbar jeg også men,mitt inntrykk er at stasjonære varer lengere da...Har Mac nå og er strålende fornøyd med den :P

Jeg og. Jeg har en macbook som nærmer seg 3 år. Den fungerer mye bedre en den stasjonære, ikke stopper den opp eller blir treig heller :P Mac folkens... MAC!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil stasjonær. Pga jeg har bærbar og ser jeg ikke har det store behovet for å drasse den med meg (selv om jeg driver litt oppsøkende support og der må jeg nesten ha en bærbar) Så behovet mitt er for det meste hjemme.

Hvorfor jeg da velger stasjonær er for at man helt klart får mer for pengene og det er langt bedre å bruke både tastatur og skjerm. Man kan jo kjøpe til dette, men da stiger prisen ennå mer. Samtidig er det langt lettere å skifte komponenter i en stasjonær kontra en bærbar hvis man trenger det syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker bærbar. Selv om jeg ikke tar den med meg over alt (den har vel aldri vært utenfor huset), så er det mer hendig. Jeg liker å kunne ha den på fanget, eller ta den med fra stua til soverommet.

Men jeg har jo ikke bruk for så mye plass, heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en post jeg har litt forutsetninger for å svare på :P

Tore oppsummerer det egentlig ganske bra. Til det aller meste en 'vanlig' bruker trenger,

dekker en bærbar behovet helt utmerket. Jeg har begge deler. Bærbar må jeg ha i jobben, mens det eneste jeg virkelig trenger den stasjonære til, er for å kjøre den som media server, siden jeg aldri gidder spille på den mer (huff, jeg må ha blitt gammel).

Det som også kan være greit å nevne, er jo at du har en slags mellomting. Hvis du virkelig skal jobbe med noe over lengre tid,

kan du jo vurdere en docking stasjon, så du får ekstern skjerm, mus og tastatur. Selv om det finnes relativt store laptop'er, blir det ikke helt det samme som å sitte med en skikkelig, og ikke minst høydejusterbar skjerm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,joda mente stasjonære vanligvis holder lengere.Behandler jo maskinene pent jeg men,første pc min til 7000,- bærbar ble skjermen ødelagt innen 1 år osv.De fleste jeg kjenner har bærbar og alle har hatt sin på reperasjon innen maskina er 2 år.

Ikke så rart da er jo helt annent bruke enn en stasjonær som står der fast.Sverger likevel til bærbar da ikke har plass til noe annent :P og er jo lettvindt.

Mac`en har jeg hatt 1 år til sommeren og som sagt strålende fornøyd.Blir alltid Mac her ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...