Gå til innhold
Hundesonen.no

Leketreff i hamarområdet


Recommended Posts

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Hvis det blir Hias i ottestad (er vel det eneste som er aktuelt nå?) siden vi ikke skal gå noe sted. Så da kan vi jo møtes på parkeringsplassen ved fotballbanen, dere ser jo meg iallefall, sikkert ingen andre med dalmatiner der :whistle:

Om noen trenger veibeskrivelse så si ifra.

Skal vi si Tirsdag kl 17? Er det noen som ikke kan da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut!

Det kan hende du kan sitte på med oss, Mathea, hvis du ikke får noen til å kjøre deg. Har ikke spurt sjåføren, da :P

Det hadde vært kjempe snilt! For jeg kommer meg sikkert utover til Lillehammer, så dere slipper å komme hit :whistle: Vi kan ta det på msn senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM
Skal vi si Tirsdag kl 17? Er det noen som ikke kan da?

Passer for meg også :P

Det hadde vært kjempe snilt! For jeg kommer meg sikkert utover til Lillehammer, så dere slipper å komme hit :whistle: Vi kan ta det på msn senere?

Om du kommer til Lillehammer går det nok helt sikkert! Men vi kan snakkes på msn, ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! ;)

Mjøsbrua ja... hm er ikke helt sikker på hvilken bro det er jeg? Men vet du hvor vikingskipet er? (hvis det er fra den siden)

Iallefall kjører du over stangebrua mot ottestad. Rett over stangebrua er det en rundkjørsel, der tar du til høyre (er vel skiltet til ottestad/sandvika tror jeg). Så følger du bare den veien, er kanskje 3 kilometer til du ser et skilt til høyre der det står HIAS og kjører ned mot mjøsa, til du kommer til noen parkeringsplasser. Er en stor fotbalbane til venstre. Du skal nedenfor den store fabrikken eller hva man kaller det (hias, der de rensker vannet og sånn).

Det var kanskje ikke så bra beskrevet, skal se om jeg finner et kart også. Men når du har funnet hias er du fremme iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo skulle passe på å komme hjem så jeg fikk dratt han så da ser det ut som det ordner seg, må bare finne noe reisefølge, så noen kan kjøre hjem om noe skulle skje. Man vet aldri når det er tre fire uker igjen:D

Dere som har hannhunder, hvor gamle er de og hvordan er de med andre hanner? Hadde jo vært gøy om alle hadde gått fint sammen.. *tenke mange fine bilder* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hannhund har aldri yppet seg mot andre hanner, så det går helt greit her iallefall, han er 16 mnd. :P

Oh ja, 4 uker, sprekkferdig med andre ord ha ha ;) Sikkert lurt å ha en ekstrasjåfør ja (ellers om det skulle skje noe er det jo andre som kjører bil og da. Kan kjøre jeg, men er nok sikrere om jeg ikke gjør det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært artig å kommet en tur med Toiwo også :P Han er 15 mnd og har i allefall gått bra sammen med andre hannhunder til nå ( krysser fingre for at det fortsetter slik).

Hentet en valp i går så må se hva jeg event gjør med ham, litt for liten til å være med de store gutta enda ;)

Får se hva vi får til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det hadde vært kjempekoslig! Vil gjerne hilse på en brun Toiwo, jeg kjenner en svart/brun Toivo nemlig :P

Jo flere jo bedre, så kom kom!

Lillevalpen kan sitte i lomma ;)

OT

Er det en Lappis-Toivo ? Er det i så fall Christian sin ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :P Casper har blitt "klikket" på noen ganger av andre hunder, et par tisper og en hannhund har det vært, helt uprovosert, men han gjengjeldte ikke, så han er iallefall ikke ute etter bråk. Og han underordner seg de eldre også, har gjort det til nå iallefall, så det blir sikkert bra lek dette her ;)

Kommer en med en leken golden tispe også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! ;)

Mjøsbrua ja... hm er ikke helt sikker på hvilken bro det er jeg? Men vet du hvor vikingskipet er? (hvis det er fra den siden)

Iallefall kjører du over stangebrua mot ottestad. Rett over stangebrua er det en rundkjørsel, der tar du til høyre (er vel skiltet til ottestad/sandvika tror jeg). Så følger du bare den veien, er kanskje 3 kilometer til du ser et skilt til høyre der det står HIAS og kjører ned mot mjøsa, til du kommer til noen parkeringsplasser. Er en stor fotbalbane til venstre. Du skal nedenfor den store fabrikken eller hva man kaller det (hias, der de rensker vannet og sånn).

Det var kanskje ikke så bra beskrevet, skal se om jeg finner et kart også. Men når du har funnet hias er du fremme iallefall.

Takk for forklaring, jeg forsto den sånn delvis, så skal nok finne frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var unødvendig å rote det mer til etter skiltet til hias. For når du kjører ned veien (som er ganke brei) mot den store hias-bygningen er du fremme, er bare å kjøre så langt du kommer ned til mjøsa (går en liten sidevei til høyre på et punkt, men den skal du ikke ta)

Så du trenger bare å svinge til høyre fra rundkjøringen fra stangebrua, og til høyre en gang til når du ser skiltet til hias. Det er kort etter at fortauet er borte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur. 
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
    • Nå må jeg faktisk klage litt. Tiden går jo alt for fort 🥲 Jeg synes ikke det er mer enn noen uker siden jeg hentet hjem den lille krabaten min jeg, og nå er han snart 10kg tyngre og 30cm høyere 😂❤️ Melvin, 5,5mnd gammel ❤️
    • Gratulerer med valp! Vær forberedt på en fantastisk, men også veldig krevende tid 🤭 Jeg hentet min valp ca. 3,5t unna. Han lå i fanget hele veien hjem, og fikk ingen tissepauser faktisk. Han sov store deler av veien, så det var ikke nødvendig 😄 Planen var at han skulle få sitte i sele, men ingen av selene jeg hadde med passet. Helt unødvendig: engangs-kladder! Kjøpte en stor pakke med kladder, men jeg tror jeg brukte 1 eller 2. Jeg ville ikke forvirre han med at det var OK å bruke "tøy" innendørs som toalett, så jeg tok heller hyppigere turer ut med han så han fikk gjort fra seg ute. Det ble noen uhell i starten, men han var så og si renslig ved 3mnd alder. 😃 Noe jeg har brukt mye: GJENBRUKBARE tisseunderlag!! Disse har jeg brukt i bilen (han satt i sele i baksetet til han var ca. 4,5mnd) og i buret på jobb. (Der har han et ullunderlag jeg ikke vil at han skal tisse på, det kan ikke vaskes). Disse har vært helt supre, og har han tisset på de så har jeg bare hevet det i vaskemaskinen. Kan f.eks. brukes hvis hunden lett kaster opp i bilen. For vår del så var både bur og inngjerding helt bortkastet. Han er ekstremt klistremerke og takler ikke at burdøra lukker seg. Han har et stort bur på jobb som alltid er åpent, der kan han gjerne gå inn og legge seg. Ellers så nekter han bur 🤭 Kjøp deg også en sele med masse justeringsmuligheter! Jeg har Musti sin feel active padded sele i SMALL, og den har jeg brukt fra han var ca. 5kg til nå hvor han er ca. 12-13kg. Jeg tror jeg fint kan bruke den til han er voksen hvis han ikke plutselig vokser masse 😆 MASSE LYKKE TIL, og husk at det er lov å ha blandede følelser når valpen kommer i hus! Jeg var i ekstase mens jeg ventet, men hadde det helt fryktelig når valpen min først kom i hus. Har i etterkant lest meg opp på noe de kaller "puppy blues", og jeg var veldig preget av det. Nå ville jeg ikke vært uten! ❤️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...