Gå til innhold
Hundesonen.no

Leketreff i hamarområdet


Recommended Posts

Er her i påsken, og kunne vært koselig å treffe noen med hunder som Casper kan leke med. Han går overens med alt og alle, stort og smått, gammelt og ungt. (vidunderhunden :yawn: )

Har ikke bil, men skyss kan jeg jo alltids fikse.

Fint nede ved hias i ottestad fks, kan løpe løs og sånn. Ellers er jo domkirkeodden en mulighet, men der er det jo endel folk og sånn da.

Men sted kan man jo ta senere... jeg blir med på det meste.

:closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Ja men det er jo supert, da er vi tre :) (og veibeskrivelser kan vi nok ordne når vi har bestemt sted)

Vet at *huffnåhuskerjegikkenicket*, men grand danoisene ylbert og ultra iallefall, er fra rundt her, så koselig om dere også blir med! ;)

Jo flere jo bedre. Casper (og jeg) kjeder oss vannvittig i sommerferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lite kjent, måtte det ha vært på Hamar eller kan det være på Biri? Vet et fint badested ved travbanen, men er ikke helt trygt å slippe hundene der, for det er ingen gjerder. Dere som bor der er vel litt kjent? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skikkelig irriterende drømmer i natt, om at jeg ikke klarte å finne et sted til treff, og at vi bare gikk og gikk uten å finne et sted å være :whistle:

Det er et sted nede ved mjøsa som er veldig fint, men er jo også et turområde så går folk forbi rett som det er. Ved Hias i ottestad.

Eneste som er er at på mandager er det miljøtrening der, og de hundene som er der er der ikke for å leke, men for å trene passering osv... så da er det kanskje litt dumt om vi presser oss opp i dem :wub: Men er et ganske stort område, er en "odde" omtrent, der man kan være litt i fred, tror ikke folk gidder gå dit når de ser at det er en haug med løse hunder der (men så var et den båndtvangen da... jeg bryr meg fint lite om den, men vet ikke med dere)

Jeg for min del trenger ikke inngjerding for å ha hunden løs, han stikker ikke av, holder seg der de andre er (men hvis alle de andre hundene spurter avårde så henger han vel med sikkert).

Jeg er ikke kjent på biri, må innrømme jeg ikke helt vet hvor det er :S er det langt fra hamar? Har ikke bil, men foreldrene mine kommer hjem til helgen så skyss kan jeg nok ordne :icon_redface: Egentlig samme for meg hvor det er, så er det fint å være på biri så kan vi godt ha det der, er bare ute etter at casper skal få hatt det gøy med andre hunder jeg :innocent:

Så nei, trenger ikke være i hamar altså, er sikkert mange andre steder det er fint å være, bare det ikke er sååå langt å kjøre. Men er jo ingen som har svart i denne tråden som bor her, så da er det jo egentlig mer rimelig at jeg kan reise litt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

For min del hadde jeg likt Biri bedre, er litt kortere å kjøre :icon_redface: Er ikke sikkert jeg kommer meg til Hamar nå, men da får jeg heller bare droppe det denne gangen. Jeg vet ikke helt hvor langt det fra Hamar til Biri? Fra Lillehammer til Hamar er det vel ca 1 time (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Hamar By til Biri Travbane er det 39 km. Jeg har hvertfall badet med hund der, så regner med det er lov. Ellers er jeg for at det er et koslig sted med mulighet for bading. Håper det blir fint vær på mandag isåfall.

Er kanskje ikke så lurt å presse oss ved siden av en miljøtrening? Vi finner sikkert et annent sted. Hvis man vil gå tur også, er jeg ikke helt sikker på hvor det kan være. Men er det flere steder på Hamar? Gjerne nordover i Hamar, da jeg kommer fra Øyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme for meg hvem dag det blir, skrev bare noe siden ingen andre gjorde det, for å liksom komme i gang.

Tirsdag da?

Biri er best for meg også. Og båndtvang overholder jeg ikke på hundetreff, men er det sauer der må jeg ha dem i band. Gjerder trenger vi ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

Hvis det blir mandag, hvilken tid tenker dere?

Jeg kan ikke tirsdag iallefall, bare hvis det blir etter ehm, 15-tiden..? Men jeg regner med at dere mener på starten av dagen?

For meg hadde egentlig onsdag passet absolutt best (av de førstkommende dagene, kan tors, fre, helga osv også), men jeg vet ikke om det passer for dere andre?

Jeg blir iallefall med om det passer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme for meg, jeg har fri jeg så, når som helst på dagen passer meg. Det eneste det står på hos meg er transport egentlig, og det vet jeg ikke med sikkerhet før på søndag, da sjåføren kommer hjem :lol:

Men hva med dere andre oppover i tråden, hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår ca 12-13. tiden enten mandag el. tirsdag :lol:

Det er ingen sauer ved badestedet på Biri, men det er vel kanskje hester litt bortenfor på travbanen. Men er det kanskje en mere hundevennelig strand på Hamar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lite planer, så stort sett hver dag er en bra dag :-) Bare det er ettermiddag.

Og jeg kan slippe Oscar om det ikke er fare for å skremme folk og/eller andre dyr i nærheten..han er snill og god, men når han kommer løpende mot ukjente mennesker har de en tendens til å bli litt redde..*ler* Han stikker ikke, men jeg har heller ikke 100% innkalling på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samme her, han stikker ikke, men er ikke så koselig når han kræsjer inni folk :D

Hvis det skal være det stedet jeg tenker på, Hias i ottestad (ved den bæsjefabrikken) så er det kanskje best med tirsdag, iom at det er miljøtrening der. Jeg vet ikke om no sted der vi er garantert fred for andre mennesker og hunder, men er på en måte en liten odde der det er fint å være, med mindre noen har funnet det for godt å ta piknikk der eller noe. Men er ikke så sannsynlig da. Skulle det av en eller annen grunn vært dårlige forhold der, så finner vi vel på noe...

Åpen for forslag jeg altså, for jeg er ikke så kjent på andre siden av hamar.

Har aldri fått studert en GD på nært hold og grafset på en, så gleder meg :lol: ... hmm... faktisk gjelder det alle rasene i tråden jo!

Edit: miljøtreningen er jo ikke før 1830, og hadde uansett ikke tenkt at vi skulle være der de er, de er på parkeringsplassen litt lenger opp. Vi må jo bare gå forbi dem, og er jo ikke noe problem (med mindre alle hundene løper opp og ødelegger alt da ha ha)

Men er vel før den tid vi hadde tenkt uansett, ikke sant? Så mandag er bra det og altså. Når kan du fra da Frøken_GD ettermiddag er sånn etter 4 ca? Kunne 5 gått fks mandag eller tirsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

Så lenge de andre hundene ikke stikker, så stikker ikke Eira heller, men.. hun følger etter de andre om de stikker, og innkallingen er ikke 100% enda, hun er ganske ung og altfor glad i andre hunder :lol: Jeg tenker at det kan være lurt å ha en av hundene i langline, med mindre de andre er sånn at de ikke stikker. Mulig det bare er dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...