Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny mobil


tm100001

Recommended Posts

Pappa skal bytte til telenor fri prat eller noe sånt, derfor får han godt tilbud på ny mobil. Jeg kan enten få hans, en Nokia 6290 som jeg kjøpte til bursdagen hans for ett år siden, eller en ny mobil. Jeg har mest lyst på en ny, siden jeg ikke tror 6290 passer så godt til meg. Jeg har hatt en nokia 5140i i ca. 4 år, som mamma kjøpte til meg. Den har elendig(!) kamera, og tastene er teite, men den er veldig hardfør og har enda godt batteri.

Krav:

Må finnes på telenor sin nettbutikk

Helst nokia eller sony ericsson

Ganske godt kamera

Kunne spille litt musikk, 20 sanger?

Ikke gå i stykker med en gang, altså litt robust

Godt batteri

Ganske god skjerm, størst mulig

Vil helst ha klapp eller klassisk, men er åpen for fler

Gode taster

Enkel å bruke

God å skrive meldinger på

Ha plass til en del bilder og div.

Har sett litt på SE C702, SE W890i og nokia 7310 supernova(?). Er dette noe for meg? Liker SE C702 veldig godt, men tastene var forferdelige på demo versjonen på butikken. Noen som vet om demoen stemmer med en ekte i tastatur?

På forhånd takk! :icon_redface:

Edit: Pappa må også kunne bruke den, han trenger bare kamera, mms, god ordliste på sms og gode taster. Han foretrekker klapp telefon. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva med nokia 5310?

C702 har i de testene jeg har lest fått minus for knappene, de er litt små og kan være litt harde og trykke på.

Broren min har w890, han er fornøyd med den, men den henger seg litt til tider.

Fordelen med nokia fremover SE er at man har 3,5 mm plugg til øretelefoner. Da kan man bytte ut til noe bedre uten å måtte kjøpe telefon merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med nokia fremover SE er at man har 3,5 mm plugg til øretelefoner. Da kan man bytte ut til noe bedre uten å måtte kjøpe telefon merke.

((Sony Ericsson sender med adapter med 3,5mm plugg på sine telefoner...)) ((vertfall på de jeg har hatt))

Men ja, Sony Ericsson har stagnet litt på både utseende nyvinninger menyer osv...

Nokia er mer moderen pr nu, igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

((Sony Ericsson sender med adapter med 3,5mm plugg på sine telefoner...)) ((vertfall på de jeg har hatt))

Men ja, Sony Ericsson har stagnet litt på både utseende nyvinninger menyer osv...

Nokia er mer moderen pr nu, igjen...

Ja, men ledningen blir brått mye lengre. Så mange syns det er bedre med direkte inngang for 3,5 mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ledningen blir brått mye lengre. Så mange syns det er bedre med direkte inngang for 3,5 mm

Helt enig med deg for all del, skulle bare hinte om at det er mulig med 3,5mm på SE, fungerer utmerket den overgangen også.

Det er ikke særlig forbrukervennlig den måten SE har gjort det på, å at de nekter å føye seg etter "standaren" gjør de bare enda mer vrang og gammeldags... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med nokia 5310?

C702 har i de testene jeg har lest fått minus for knappene, de er litt små og kan være litt harde og trykke på.

Broren min har w890, han er fornøyd med den, men den henger seg litt til tider.

Fordelen med nokia fremover SE er at man har 3,5 mm plugg til øretelefoner. Da kan man bytte ut til noe bedre uten å måtte kjøpe telefon merke.

Blir nok ikke en c702, enda den ville passet meg perfekt. Brukererfaringene er jo elendige på den :D Vil ha en mobil som tar bilder sånn at jeg kan legge ut på doggis liksom. Har w890i godt nok kamera til det? :D 5310 er det noe med som jeg ikke liker :wub: Tror ikke jeg blir plaget av den ekstra ledningen til SE, jeg hører ikke så mye musikk uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ikke en c702, enda den ville passet meg perfekt. Brukererfaringene er jo elendige på den :wub: Vil ha en mobil som tar bilder sånn at jeg kan legge ut på doggis liksom. Har w890i godt nok kamera til det? :hug: 5310 er det noe med som jeg ikke liker :hug: Tror ikke jeg blir plaget av den ekstra ledningen til SE, jeg hører ikke så mye musikk uansett :blink:

W890 har har 3,2 mp kamera, så det er helt greit. Men siden det ikke er lys på kamera er d avhengig av å ha bra naturlig lys for at bildene skal bli bra. Vil du ha et bra kamera ville jeg heller ha valgt en mobil i c-serien enn i w-serien. Du har jo c902, men det er en litt dyrere modell. Eller så kan du se på c510.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med nokia 5310?

C702 har i de testene jeg har lest fått minus for knappene, de er litt små og kan være litt harde og trykke på.

Broren min har w890, han er fornøyd med den, men den henger seg litt til tider.

Fordelen med nokia fremover SE er at man har 3,5 mm plugg til øretelefoner. Da kan man bytte ut til noe bedre uten å måtte kjøpe telefon merke.

Om mobilen henger så trenger det ikke å være noe galt med mobilen. Kanskje broren din burde sende mobilen til service for å få oppdatert programvaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Med tiden har kravene endret seg en del... :wub:

Ønsker fremdeles en SE eller Nokia, men er åpen for andre.

Jeg vil kunne bruke mobilen som mp3/iPod, men det er ikke så nøye uten 3,5 mm mini jack utgang, så lenge det følger med adapter

Kameraet må være så godt at bildene blir klare og gode selv når de kommer på pcen

Liker best klassisk utseende, men er greit med andre også

Gode taster

Holdbart batteri

Robust (er vandt med gummidekt snekkermobil...)

Internett (bare for sikkerhetsskyld, i tilfelle jeg får bruk for det)

FM radio

Stor skjerm

Enkel å bruke, behøver ikke smarttelefon

Fint med skritteller, men ikke ett must

Liker SE W595 godt, men den har ikke blits. Er blitsen nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mobilen henger så trenger det ikke å være noe galt med mobilen. Kanskje broren din burde sende mobilen til service for å få oppdatert programvaren?

Programvaren har blitt oppdatert flere ganger uten at det har hjulpet. Det kan man forøvrig gjøre selv via pcen. Ingen vits å sende bort mobilen i 3-4 uker for at noen andre skal gjøre det :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tiden har kravene endret seg en del... :(

Ønsker fremdeles en SE eller Nokia, men er åpen for andre.

Jeg vil kunne bruke mobilen som mp3/iPod, men det er ikke så nøye uten 3,5 mm mini jack utgang, så lenge det følger med adapter

Kameraet må være så godt at bildene blir klare og gode selv når de kommer på pcen

Liker best klassisk utseende, men er greit med andre også

Gode taster

Holdbart batteri

Robust (er vandt med gummidekt snekkermobil...)

Internett (bare for sikkerhetsskyld, i tilfelle jeg får bruk for det)

FM radio

Stor skjerm

Enkel å bruke, behøver ikke smarttelefon

Fint med skritteller, men ikke ett must

Liker SE W595 godt, men den har ikke blits. Er blitsen nødvendig?

Når du skriver internett, mener du da 3G eller mulighet til å koble til trådløst internett? Om blitz er nødvendig kommer litt an på hvor mye du skal bruke kamera. Er det lyst der du skal ta bilder blir bildene med W595 helt greie, men skal du der i mot ta bilder hvor det er dårlig lys vil ikke bildene bli like bra. Så hva du trenger kommer helt an på bruken din :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver internett, mener du da 3G eller mulighet til å koble til trådløst internett? Om blitz er nødvendig kommer litt an på hvor mye du skal bruke kamera. Er det lyst der du skal ta bilder blir bildene med W595 helt greie, men skal du der i mot ta bilder hvor det er dårlig lys vil ikke bildene bli like bra. Så hva du trenger kommer helt an på bruken din :(

Jeg vet ikke om jeg trenger 3G eller WiFi eller hva det nå heter :wub: Bare sånn at jeg kan vise noen nettsider en gang i blandt, liksom. Har internett på den forrige, og det har jeg bare sjekket ca. 2 gang på 4 år... Koster det penger å vise internettsider på mobil?

Jeg vil bruke mobilen som ett digitalkamera, altså at den kan ta gode nok bilder til å lastes på pcen uansett lysforhold. Må nok ha blits, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg trenger 3G eller WiFi eller hva det nå heter :wub: Bare sånn at jeg kan vise noen nettsider en gang i blandt, liksom. Har internett på den forrige, og det har jeg bare sjekket ca. 2 gang på 4 år... Koster det penger å vise internettsider på mobil?

Jeg vil bruke mobilen som ett digitalkamera, altså at den kan ta gode nok bilder til å lastes på pcen uansett lysforhold. Må nok ha blits, da...

Hvis du bruker 3G koster det penger å være på internett. Prisen varierer litt ut i fra hvilken operatør og abo. du har. Hvis du ikke er mer på nett en 2 ganger på 4 år tror jeg du klarer deg bra med 3G. Hvis du skal bruke kamera mye kan du se på noen mobiler i c-serien til SE (c905, c902, c903) evt w995. Spørs litt hvor mye du vil legge i mobilen. Jeg har selv Nokia 5800 med 3,2 mpx og blitz (LED flash) og der blir ikke bildene veldig bra hvis det er mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker 3G koster det penger å være på internett. Prisen varierer litt ut i fra hvilken operatør og abo. du har. Hvis du ikke er mer på nett en 2 ganger på 4 år tror jeg du klarer deg bra med 3G. Hvis du skal bruke kamera mye kan du se på noen mobiler i c-serien til SE (c905, c902, c903) evt w995. Spørs litt hvor mye du vil legge i mobilen. Jeg har selv Nokia 5800 med 3,2 mpx og blitz (LED flash) og der blir ikke bildene veldig bra hvis det er mørkt.

Jeg leste testen av nokia 5800, og den virket ikke som noe for meg. :wub: Har dere noen tips da? Forresten, den må ha USB kabel med i pakken for å kobles til pc :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste testen av nokia 5800, og den virket ikke som noe for meg. :wub: Har dere noen tips da? Forresten, den må ha USB kabel med i pakken for å kobles til pc :(

Jeg ville ha tittet nærmere på n86, c905, c901, 6700. I de fleste pakkene får man med usb kabel, hvis ikke ligger de på ca 199 kr som tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med W995? Den likte jeg kjempegodt, men den er vel dyr antar jeg?

Det spørs om du skal ha med eller uten abo. Uten ligger den på rundt 4809, mens med abo ligger den fra 1295. Det skal være en ganske bra mobil :icon_confused:

Edit: endret pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Kan jo anbefale min type mobil. :rolleyes2: Sony Ericsson C905. 8.megapixel, stor og fin sjerm, god bildekvalitet og oppløsning, Har plass til musikk(og lydkvaliteten er bedre en min gamle Walkmantelefon) Tastene er gode, godt batteri som varer i 2-3 dager(av og til mer, kommer and på bruk). Skyvetelefon. Har også Wi-Fi og GPS muligheter. kommer med 2GB minne. God lyd og bildekvalitet på video også :P

Rett å slett superfornøyd :) Ikke en skrape har den helder, og den har blitt mistet på tur og inne og blitt stjelt av hunden et par ganger :P Har hatt den i snart 6mnd

Sniker med noen linker til bilder jeg har tatt med mobilen så kan du se kvaliteten på dem :P

Tre, Hunden, Blomst og en humle, Løvetann.

Jeg foretrekker faktisk mobilen over Speilrefleksen når jeg skal ta macrobilder.

Edit: du får med både USB kabel og USB Adapter :P og et sony overføringsprogram eller noe sånt. :P(har ikke brukt det noe spesielt siden jeg har adobe PSE)

Edit: HER kan du lese om den på Telenor sine sider og HER kan du lese om den på Sony Ericsson sine sider.

Lykke til med mobil kjøp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...