Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det for tidligt?


Heidi

Recommended Posts

Nu er sneen jo kommet, og Rocky blir 1 år den 9 desember!

Jeg har læst at man kan begynde at sykle, og la hunden trekke en, når hunden er 1-1.5 år gammel.

Næste sommer flytter vi til Danmark så dette er sidste vinter vi kan nyte sneen på et par år. Og vi ville jo gjerne prøve og la Rocky trekke os på en spark.

Men er det for tidlig når han er blevet 1 år? Og kan vi godt gjøre det hvis vi hjelper han når han trekker så han ikke gjør al jobben??

Vi vile så gjerne prøve til vinter, men vil jo ikke gjøre det hvis det er for tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde venta til han var fylt 1 år.... Skal du ta røntgen av han da? Det eg har gjort med mune hunder er å vente til de har tatt bilder for å være sikker på at jeg ikke påfører de noe AD eller HD.... Kan ikke du heller la Rocky få springe ved siden av sparken da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havde tenkt meg og vente til han var 1 år. Ja jeg skal ha tatt røntgen, men hvornår vet jeg ikke. Hvad koster sånn egentlig?

Jo vi havde jo tenkt at selv kjøre spark og så kunne han løpe ved siden av :)

Jeg vil nemlig ikke belaste han, før jeg kan vettu :D:x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sikkert dejligt for han :)

Uff det var dyrt det da :? Men plejer det ikke være i det bagerste parti de får HD?? Er slet ikke så mye inde i alt det HD og AD. Det er kanskje AD man sjekker foran??

Hehhe, kanskje dum nå, men har ikke fått satt meg så mye ind i det :oops: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmer lige i tvil om noe. Du skriver AD, men jeg troede det het AA det gjør det kanskje bare på dansk?? Er det det samme??

Jeg rettede det nemlig i mit forrige indlæg, fordi jeg troede at jeg havde taget feil, men var inde og sjekke på en dansk side og der stod det AA. (albueledsartrose)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da! Ja, jeg nevnte visst alder i sta.... :oops: HD er hoftene, og AA er albuer. Eg har alltid tatt bilder av begge deler, og nå tror jeg at NKK har fått det igjennom at begge deler skal takes bilde av, og status skal vere kjent både AA og HD. Har jeg svart på alt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...