Gå til innhold
Hundesonen.no

Kifani-tråd


Recommended Posts

Why not?

Jeg skal bestille noen flere bånd, og tror jeg skal drite i å ha navn på hundene på båndet. Mye kulere med slike ''påstander'' :)

Helt enig, påstander var kult, har 3stk med navnet hennes på og neste gang skal jeg ha med en påstand som er veeeldig treffende på hun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 227
  • Created
  • Siste svar

Halsbånd forsvinner i pelsen på dyret mitt, så da sparer jeg jo en del penger på det...

Men er det ikke dumt å ha navnet på halsbåndet? Hvis noen stjeler hunden kan de jo lettere få god kontakt med den, når de vet hva den heter?

Selvfølgelig er det også en fordel om hunden blir borte, at noen kan rope navnet dens og den lyde det. Men jeg fikk tips en gang om aldri å skrive hundens navn på ID-brikker etc, bare eiers telefonnummer og at hunden er ID-merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbånd forsvinner i pelsen på dyret mitt, så da sparer jeg jo en del penger på det...

Men er det ikke dumt å ha navnet på halsbåndet? Hvis noen stjeler hunden kan de jo lettere få god kontakt med den, når de vet hva den heter?

Selvfølgelig er det også en fordel om hunden blir borte, at noen kan rope navnet dens og den lyde det. Men jeg fikk tips en gang om aldri å skrive hundens navn på ID-brikker etc, bare eiers telefonnummer og at hunden er ID-merket.

Mine kan du kalle hva du vil og de vil elske deg om du gir de en brødsmule :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbånd forsvinner i pelsen på dyret mitt, så da sparer jeg jo en del penger på det...

Men er det ikke dumt å ha navnet på halsbåndet? Hvis noen stjeler hunden kan de jo lettere få god kontakt med den, når de vet hva den heter?

Selvfølgelig er det også en fordel om hunden blir borte, at noen kan rope navnet dens og den lyde det. Men jeg fikk tips en gang om aldri å skrive hundens navn på ID-brikker etc, bare eiers telefonnummer og at hunden er ID-merket.

Stjeler de Chicka så kommer de tilbake med hun innen et par timer :)

Tar faktisk sjangsen på at hun ikke blir stjålet, tror man kunne kalt hun de fleste navn og hun hadde kommet, men å få hun ut fra hagen/bort fra meg, det blir verre, da legger hun seg på bakken og blir veldig tung å dra etter seg.

(flere som har prøvd å gå på tur med hun som ikke har fått hun ut av hagen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næ...er det noene som er LP junkie så er det deg :) Ville bestilt det jeg :)

Why not?

Okei, jeg tror jeg gjør det, men jeg vet ikke om det blir synlig i aussiepels? Hadde du slikt til Blondie?

Men er det ikke dumt å ha navnet på halsbåndet? Hvis noen stjeler hunden kan de jo lettere få god kontakt med den, når de vet hva den heter?

Selvfølgelig er det også en fordel om hunden blir borte, at noen kan rope navnet dens og den lyde det. Men jeg fikk tips en gang om aldri å skrive hundens navn på ID-brikker etc, bare eiers telefonnummer og at hunden er ID-merket.

Som du sier, så er det jo en fordel at de kan rope hunden til navnet slik at hunden kommer inn.

Man kan rope hva som helst til mine, man trenger bare å se på de eller vifte med noe som kan minne om mat, så er de solgt for evig og alltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg tror jeg gjør det, men jeg vet ikke om det blir synlig i aussiepels? Hadde du slikt til Blondie?

Ja, hadde til Blondie. For at det skal synes må du ha sterke farger og ganske bredt. Blondie sitt syntes litt nå og litt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde til Blondie. For at det skal synes må du ha sterke farger og ganske bredt. Blondie sitt syntes litt nå og litt da :)

Hihi, jeg må jo bare prøve! Så da bestilte jeg to stykker. Et gult og svart til Cita, og Tia får roosa og svart. Spurte om det var mulig å få 6 cm brede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun sender en mail. Hun er på ferie nå, men er vel tilbake om en ukes tid. Gav beskjed om at hun ikke kom til å sjekke mail hver dag sist jeg fikk mail fra henne. Du får nok svar når hun har sjekket mailen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la også merke til det båndet. Likte det :rofl: Tenkte å skaffe noe lignende, bare med LP, men "LP-junkies" blir liksom litt for teit når jeg vet at du har agilityjunkies!

Tia har tjenestetegn derfra.

Oh, LP-junkies var kult! Det vil jeg ha og, men jeg har lært at det er ufint å herme :icon_confused:

Halsbånd forsvinner i pelsen på dyret mitt, så da sparer jeg jo en del penger på det...

Men er det ikke dumt å ha navnet på halsbåndet? Hvis noen stjeler hunden kan de jo lettere få god kontakt med den, når de vet hva den heter?

Selvfølgelig er det også en fordel om hunden blir borte, at noen kan rope navnet dens og den lyde det. Men jeg fikk tips en gang om aldri å skrive hundens navn på ID-brikker etc, bare eiers telefonnummer og at hunden er ID-merket.

Jeg har hørt det samme, men som andre har nevnt; det er ikke alltid man trenger navnet for å lokke til seg en hund. Orry hadde gladelig blitt med noen hjem om de kun hadde noe godt å lokke med. Norma derimot hadde nok ikke blitt med noen uansett, uavhengig av om de visste navnet eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått min siste bestilling fra Kifani nå (dessverre rakk jeg ikke å få det før Sølen, men vi skal jo trene senere også vi.. hehe)

Tjenestedekken:

aDSC_7694.jpg

aDSC_7703.jpg

Nye halsbåndet:

aDSC_7700.jpg

Og jo, det forsvinner nok litt i all pelsen, men jeg tenker at jeg ikke bryr meg noe særlig om det, jeg.. Jeg vet jo at halsbåndet er kult, det holder det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, pingpong Norris. :P

Hadde det ikke vært for at Cane har en del pels rundt halsen skulle jeg jo hermet etter Martine jeg også og bestilt et 'bruksjunkies' halsbånd. :P

Har forresten tjenestedekken derfra og er strålende fornøyd. Det har vært brukt MYE siden jeg fikk det og det ser fortsatt helt fint ut.

080426-01.jpg

080426-03.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, pingpong Norris. :whistle:

Hadde det ikke vært for at Cane har en del pels rundt halsen skulle jeg jo hermet etter Martine jeg også og bestilt et 'bruksjunkies' halsbånd. :ahappy:

Hehe, kan ikke vi være bruksjunkies sammen da... :blink:

Jeg vil ha sånn halsbånd tror jeg, Salza vil nok ha noe med spor på. Enten "Sporsugen" eller "Sporadisk" tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan ikke vi være bruksjunkies sammen da... :)

Jeg vil ha sånn halsbånd tror jeg, Salza vil nok ha noe med spor på. Enten "Sporsugen" eller "Sporadisk" tror jeg.

åh, for en god ide. Nå fikk jeg lyst på eget halsbånd til blodsportreningen. Blodig, Blodsugen eller Vampyr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye halsbåndet:

Og jo, det forsvinner nok litt i all pelsen, men jeg tenker at jeg ikke bryr meg noe særlig om det, jeg.. Jeg vet jo at halsbåndet er kult, det holder det :)

Hvilken str bestilte du i halsbånd til Norris? Jeg husker ikke hvordan jeg målte sist, jeg vil at halsbåndet skal være passelig når det er stramt, altså halvstrup uten at det strammer...Supra og Norris er vel sikkert ganske samme str. Klarte å få feil til Supra sist, det ble alt for lite, men så husker jeg ikke nå hvilken str det var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båndet mitt kom i posten idag, det ble kjempefint:

RIMG0973.jpg

Som du sier, så er det jo en fordel at de kan rope hunden til navnet slik at hunden kommer inn.

Man kan rope hva som helst til mine, man trenger bare å se på de eller vifte med noe som kan minne om mat, så er de solgt for evig og alltid :lol:

Jeg har også tenkt litt på at det kunne være en ulempe, men når du nevner det er jo hunden min akkurat lik.

Man trenger egentlig bare å si hei til henne, så blir hu kjempeglad.

Så om noen vet navnet gjør det egentlig ikke noe fra eller til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...