Gå til innhold
Hundesonen.no

Tervueren valper født 20.04.2009


trevi

Recommended Posts

Ja, da var det min tur og.

I mange år har jeg drømt om å starte oppdrett av Tervueren. Merkelig for noen, naturlig for andre.

Naturlig nok kunne jeg ikke starte oppdrett med min første Tervueren, da han var en hannhund, og i tillegg var han nok ikke akkurat det sterkeste verden har sett.

Sommeren 2006 fikk jeg muligheten til å få kjøpe en tispe fra en særdeles (for meg) interessant kombinasjon. Dette skulle bli starten på en ny verden for meg.

13-16. Februar 2009 var vi i Belgia og paret min kjære Roma (N UCh Chevy's Kahroma) med en hannhund som jeg forelsket meg i året før, da jeg var der nede og hentet min andre tispe. Jeg klarte aldri å glemme denne livsglade, vakre hannhunden, og det ble bestemt at han skulle bli Roma's første utkårede. Hans navn er Grimmendans Fourlan. Han har allerede noen kull etter seg, og disse ser veldig lovende ut foreløpig.

For meg er dette et veldig spennende kull, da dette i mine øyne er to sterke, stødige og sosiale belgere, som er ganske så vakre. Jeg håper å få frem valper som er gode familiehunder først og fremst, men jeg tviler ikke et sekund på at det kommer noen inni der som kan brukes til det meste, for futt og fart er det nok av i begge foreldre. Og i tillegg er begge deilig avbalanserte og rolige når det ikke skjer noe.

Fra denne tiden og frem til nå, har det vært mange tegn og symptomer på at hun kunne være drektig. Matvraket fikk plutselig mindre matlyst og fikk en del kvalme, godstoget var plutselig blitt en daff sofagris som heller ville være inne enn ute, og kosetrollet var plutselig blitt plagsomt og masete kosete.

16. mars var dagen vi endelig skulle få vite om dette bare var innbilning fra vår side, eller om det faktisk var noe liv i magen til Roma.

OG JA, det var det. Dyrlegen mente at alt så normalt ut og størrelsen stemte med at hun har tatt seg på paringsdagene. Så nå er det bare å vente, og vente, og vente, og vente... :P

18 april er termin, men denne tråden vil bli oppdatert jevnlig med Romas utvikling og vekst. Og ikke minst valpebilder i fleng :P

EDIT: Kunne kanskje være greit med bilde av foreldrene og:

roma_fourlan2.jpg

BDSG-08 Grimmendans Fourlan:

fourlan140209-3.jpg

fourlan140209-4.jpg

N UCh Chevy's Kahroma:

roma3005-1.jpg

roma3005-3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 320
  • Created
  • Siste svar
Gratulerer igjen Iselin! Må være utrolig deilig å få bekreftet at det er liv inni der, og skal bli kjempespennende å se hvor mange det blir! :P "Tante" gleder seg masse til å se mini-brummiser etterhvert, kan tenke meg det blir noen herlige rakkere med futt i :P

Takk Eli Andrea... Jeg er knallspent på antall og fordeling og :P Dette blir gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flotte hunder!Ser ut som løvemor og løvefar,der far ligner på en Skar med sin sorte manke(er det ikke det den onde heter?)Men nå tror jeg ikke disse er onde da,hehe!

Håper du får et stilig kull som oppfyller ønskene dine på alle måter!

Skal følge med i tråden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir spennende å følge fremover. Grimmendans Fourlan er en staslig kar. Må inrømme at jeg er litt svak for godt pelsa mørke tervgutter - og i kombinasjon med fiiine Roma må det bli noen fantastisk vakre beibisser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK :D

Spennende! Fourlan er jo bare lekker :D Vi regner med skikkelig spam når valpene er født, altså :D Bilder hver uke, minst! hehe

Ja han er lekker... Han er kanonstilig og så så herrrrrrrlig :D

Bildespam blir det nok ja.. hehe... photobucket skal få sprengt seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Gratulerer :-) Pene foreldredyr.

Jeg må bare spørre jeg, men finnes det bilder av belgere hvor ikke tunga henger ute? Synes alle bilder jeg ser av belgere så har de tunga ute.

Belgere SKAL ha tunga hengende ut av munnen -punktum - *ler* definisjonen "Well split mouth" er faktisk en viktig del av rasebeskrivelsen - og om munnen er well split ser man bare når de har åpen munn... Belgere ser teite ut med lukka munn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen for alle gratulasjoner og lykkeønskninger :yes:

Ja dette blir spennende! Kan godt forstå at ikke du har klart å glemme den hannen, han er aldeles nydelig. Veit du sånn ca antall valper?

Ja han er dritlekker, og, som sagt så mange ganger tidligere, kjempeherlig og trivelig. :lol:

Vet'en hadde tydeligvis dårlig tid, for hun som ejg egentlig skulle til er høygravid, og måtte gå tidligere fra klinikken den dagen. Og vet'en som jeg fikk holdt egentlig på å gjøre klar til operasjon på en annen hund :D Men hun så 100% sikkert 3-4 valper, og mente at alt så normalt ut og at dette mest sannsynlig ble et normalt kull på 6-8 valper... Så da gjenstår det bare å se... hehe.

Også Roma som fikk seg et nummer på selveste Valentine`s day`n da ;)

Dette må det jo bare bli nusselige kjærlighetsbarn av, lykke til!

Jada, Roma vet å årne seg :D Takk :ahappy:

Gleder meg til tervvalper ;)

Jeg og ;)

Gratulerer :-) Pene foreldredyr.

Jeg må bare spørre jeg, men finnes det bilder av belgere hvor ikke tunga henger ute? Synes alle bilder jeg ser av belgere så har de tunga ute.

Takker, ja som belgerpia sa så SKAL belgerne ha munnen åpen. Når den er lukket ser det ut som en snurpemunn og det liker vi ikke :P

Belgere SKAL ha tunga hengende ut av munnen -punktum - *ler* definisjonen "Well split mouth" er faktisk en viktig del av rasebeskrivelsen - og om munnen er well split ser man bare når de har åpen munn... Belgere ser teite ut med lukka munn.

YES!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Oooh moro med belgervalper!

Gratulerer :-) Pene foreldredyr.

Jeg må bare spørre jeg, men finnes det bilder av belgere hvor ikke tunga henger ute? Synes alle bilder jeg ser av belgere så har de tunga ute.

I bloggen min kan du se bilder av belger med snurpemunn :ahappy: Nei, det er vel bare fordi de ser penere ut med munnen litt oppe, så da girer man dem litt og får dem til å pese litt før man tar bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...