Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra NKK Bø, 21. og 22. februar


Siri

Recommended Posts

Gratulerer til alle som er fornøyde og bedre lykke neste gang til de som ikke er det. :banana:

Sølve og jeg var en snartur innom Bø i går og vi rakk å hilse på noen riktig så hyggelige soniser med doggiser før vi satte nesa hjem. Kunstgresshall og hundehårsallergi er dessverre ikke en god match for meg, men Sølve var veldig fornøyd med dagen. Han ble tafset på og belønnet villig vekk med nuss og øreslikking, ikke sant Elin? :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

:yes:;):P Først - gratulerer til flotte resultater på verdens vakreste STORE rase - belgerene, så klart! :P

Og så vil jeg skryte litt av verdens vakreste LILLE rase - mittelspitz (så klart2) :banana:

Aztra Azorene av Ostretunet ble i dag BIR med stor-cert og Cacib, der resten av rasen ble sendt ut uten Ck. Er man stolt da? Jah.... ganske! :P

Så gratulerer så mye til de stolte eierene, Camilla & Jostein på kennel Ronbalt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmm.... og jeg er redd Carina faktisk er nødt til å komme seg på en utstilling sommerstid også, for seriøst - det været var ikke spesielt godt fotovær - i alle fall ikke for svartinger...

aIMG_9731.jpg

Haha, ser sånn ut ja! Håper bare han der svartingen min kan oppføre seg skikkelig neste gang. Ikke nok med at han er hormonbombe og synes både tisper og Noah var superdeilige, men så hylte han som en stukket gris bare jeg holdt ham fast og snakket til ham, hørtes jo ut som han ble mishandlet. :rolleyes:

Gratulerer til alle sammen :banana:

Vi hadde enda en nesten-dag, med 3 bhk på Barney og 3 btk på Villa, bak certet nok en gang.. Men vi prøver igjen, det spøker for Harstadtur...

Men resultatene var vel ikke så ille?

Glemte forresten å skrive lenger opp her, tusen takk for groominghjelp og -tips! :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyde og bedre lykke neste gang til de som ikke er det. :yes:

Sølve og jeg var en snartur innom Bø i går og vi rakk å hilse på noen riktig så hyggelige soniser med doggiser før vi satte nesa hjem. Kunstgresshall og hundehårsallergi er dessverre ikke en god match for meg, men Sølve var veldig fornøyd med dagen. Han ble tafset på og belønnet villig vekk med nuss og øreslikking, ikke sant Elin? :banana:

Sølve er jo bare verdens herligste lille gutt! Bare å si hei og så klatrer han opp og nusser og vasker ører ;)

Så herlig han er med den lyse luggen sin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noen med dere hva som skjedde på parkeringsplassen på Bø igår??? De annonserte over høytaler at en parkeringsvakt var på kjørt??? Noen som vet noe, ble visst skikkelig oppstuss..

Og atter engang irriterer jeg meg over hundefolk- kan de ikke plukke opp BÆSJ de.. Lå jo dritt overalt.. det er dårlig gjort.. Skjønner godt at vi blir hevet utav haller en etter en..

Var jo siste året i Bø som jeg har skjønt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Det var kjempe bra, lykke til :banana:

Jeg stiller ikke, jeg er nok hjemme i Trøndelag jeg. Men jeg heier på Orlando i Bis-finalen, han er pappa til vår eldste tispe :yes: Han har plasseringer i bis-finaler fra tidligere også. Så dette blir spennende ;)

(lurer spent på om Even stiller i dag... Mulig det blir "fight" mellom de i bis-veteranfinalen :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ser sånn ut ja! Håper bare han der svartingen min kan oppføre seg skikkelig neste gang. Ikke nok med at han er hormonbombe og synes både tisper og Noah var superdeilige, men så hylte han som en stukket gris bare jeg holdt ham fast og snakket til ham, hørtes jo ut som han ble mishandlet. :rolleyes:

Døh, du har belger. De er dramaqueens de, og da tar du jo livet av dem om du holder de fast - særlig i sånne settinger hvor de blir litt høye i stress.. hehe :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døh, du har belger. De er dramaqueens de, og da tar du jo livet av dem om du holder de fast - særlig i sånne settinger hvor de blir litt høye i stress.. hehe :yes:

Ja, han hørtes jo ut som han ble drept stakkars. :rolleyes: Men får unnskylde ham siden han ikke har vært på noen stor utstilling før, og heller ikke inne i en sånn schvær hall, valpeshowet han var på gikk i en liten gymsal med to bittesmå ringer liksom. Så når han da får alt sammen trykt i trynet som 2 år gammel hormonbombe, får jeg heller unnskylde ham for at han var "litt" teit :banana:

Men ser han har godt av den typen ligge stille og kjede seg treningen andre steder enn hjemme, han gjør jo aldri det, ellers når vi drar ut i helgene er det jo full fart i skogen osv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølve er jo bare verdens herligste lille gutt! Bare å si hei og så klatrer han opp og nusser og vasker ører :yes:

Så herlig han er med den lyse luggen sin :banana:

Sølve likte vakre Supra veldig godt også han altså, men han har en forkjærlighet for mennesker og siden det er ikke alle som synes ørevasking er nødvendig så han blir ekstra glad når han finner noen som tillater litt vask & nuss, det er helt sikkert. ;)

Fikk noen med dere hva som skjedde på parkeringsplassen på Bø igår??? De annonserte over høytaler at en parkeringsvakt var på kjørt??? Noen som vet noe, ble visst skikkelig oppstuss..

Og atter engang irriterer jeg meg over hundefolk- kan de ikke plukke opp BÆSJ de.. Lå jo dritt overalt.. det er dårlig gjort.. Skjønner godt at vi blir hevet utav haller en etter en..

Var jo siste året i Bø som jeg har skjønt..

Det er søren meg en uttakknemlig jobb å være frivillig på hundeutstilling har jeg skjønt.. (og jeg er jammen glad jeg ikke hadde anledning til å være frivillige denne helgen..) Enkelte hundefolk er jo gærne!

En av parkeringsvaktene ble kjørt ned av en sinna utstiller/hundeeier ved nederste parkeringsplassen, saken er politianmeldt, men finnes det vitner til hendelsen så burde de ta kontakt med NKK. I tillegg så ble det nesten slåsskamp et annet sted og hva er egentlig greia med å stille opp med forfalskede og utgåtte handikapkort for å kreve handikap-plass ved inngangen.. og på toppen av det bli sinna og skjelle ut vaktene når de blir tatt på fersken! :P :P

Hjelpes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noen med dere hva som skjedde på parkeringsplassen på Bø igår??? De annonserte over høytaler at en parkeringsvakt var på kjørt??? Noen som vet noe, ble visst skikkelig oppstuss..

Og atter engang irriterer jeg meg over hundefolk- kan de ikke plukke opp BÆSJ de.. Lå jo dritt overalt.. det er dårlig gjort.. Skjønner godt at vi blir hevet utav haller en etter en..

Var jo siste året i Bø som jeg har skjønt..

Det er helt vanvittig hvor mye bæsj som blir liggende ja. Men det hjelper ikke mye når det bare fins en søppelbøtte utenfor og den er rett ved inngangen, nedsnødd og med ett tonn av røykere rundt.

Når man da (som jeg) har to hunder som bæsjer på nedre parkering, plukker opp, bærer alt utstyret, to hunder og to bæsjeposer så hadde det vært kjekt med en søppelbøtte på halvveien eller på p-plassen evt en at jeg slapp på ta med meg posene inn i hellen for å kaste dem... Bare en liten tanke som kanskje gjør at dem som tar litt "lett" på det, gjerne tar enda lettere på det .. <_< (og nei, jeg sier ikke at det er ok å la dritten ligge i slike situasjoner heller)

Sølve likte vakre Supra veldig godt også han altså, men han har en forkjærlighet for mennesker og siden det er ikke alle som synes ørevasking er nødvendig så han blir ekstra glad når han finner noen som tillater litt vask & nuss, det er helt sikkert. :banana:

Det er søren meg en uttakknemlig jobb å være frivillig på hundeutstilling har jeg skjønt.. (og jeg er jammen glad jeg ikke hadde anledning til å være frivillige denne helgen..) Enkelte hundefolk er jo gærne!

En av parkeringsvaktene ble kjørt ned av en sinna utstiller/hundeeier ved nederste parkeringsplassen, saken er politianmeldt, men finnes det vitner til hendelsen så burde de ta kontakt med NKK. I tillegg så ble det nesten slåsskamp et annet sted og hva er egentlig greia med å stille opp med forfalskede og utgåtte handikapkort for å kreve handikap-plass ved inngangen.. og på toppen av det bli sinna og skjelle ut vaktene når de blir tatt på fersken! :yes:;)

Hjelpes...

:P:P At det går ann!

Men det er akkurat den type folk som fjusker med slikt som ikke ligger seg flat heller. Dem har piggene ute med en gang noen fatter mistanke. Tappert forsøk på å få motsatte part til å bare la det "går for denne gang".

Jeg hørte noe overhøytalerene, men desverre syns jeg det var vanskelig å høre, håper noen som har sett det har fått informasjon i ettertid og tatt kontakt.

Personlig kommer jeg til å savne det fine underlaget som er i Bø :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ser han har godt av den typen ligge stille og kjede seg treningen andre steder enn hjemme, han gjør jo aldri det, ellers når vi drar ut i helgene er det jo full fart i skogen osv. :banana:

hehe - Ja, det er god trening det. Vanskelig å ligge rolig og slappe av på et sted der det skjer noe rundt en hele tiden, vettu :yes:

Det er søren meg en uttakknemlig jobb å være frivillig på hundeutstilling har jeg skjønt.. (og jeg er jammen glad jeg ikke hadde anledning til å være frivillige denne helgen..) Enkelte hundefolk er jo gærne!

En av parkeringsvaktene ble kjørt ned av en sinna utstiller/hundeeier ved nederste parkeringsplassen, saken er politianmeldt, men finnes det vitner til hendelsen så burde de ta kontakt med NKK. I tillegg så ble det nesten slåsskamp et annet sted og hva er egentlig greia med å stille opp med forfalskede og utgåtte handikapkort for å kreve handikap-plass ved inngangen.. og på toppen av det bli sinna og skjelle ut vaktene når de blir tatt på fersken! ;):P

Hjelpes...

Noen ganger (eller, oftere enn man vil innrømme) er det skrekkelig pinlig å være hunde-eier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stolt oppdretter gratulerer så mye med en fin debut i utstillingsringen, ikke gale det av en "jypling" på 11 mnd! :yes:

De var så flinke begge to, både Elin og Spin :banana:

Godt jobbet av en som aldri har vært på en utstilling før, bare fått litt kjapp info av meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah!

Takk for gratulasjonene!

Vel hjemme igjen etter en meget spennende helg.. Spennende i så måte at veier i Norge er interessante... I alle fall- vinterstid når det er meldt regn og snø - og det IKKE er noen større hovedvei - men smalt og møteplasser, opp og nedover, hit og dit...

Jeg synes det er ekkelt å kjøre når man knapt ser hvor veien går - i tillegg til at det er så glatt, så glatt.. Og på lørdagen i snøværet var det ekstra ille - MEN likevel bedre å bare kjøre de 2 milene til hytta' fremfor 17 mil helt hjem, såklart!

Var da veldig glad for at jeg unnet oss en ekstra overnatting, ja!

Men likevel - 1 mil på slik vei for å komme seg til campingen som vel lå i det bratteste terrenget jeg noensinne har bodd i.. (Nærmest så man "falt nedover veien")... Vi rakk å angre camp.plass valget maaaange ganger på veien dit på fredagen, ja..

Men vel framme - kjempekoselige folk som jobbet der, SUPER hytte - stor, varm og god - gode parkeringsmuligheter uten å måtte kjøre nedover "stup", to soverom med dobbeltsenger i i underetasjen, to soverrom med to enkle senger i overetasjen - altså STOR plass for 2 personer og 4 hunder..

De hyttene rundt oss var kun hundefolk (berner sennen i den ene, parson eller noe slikt i den andre) - så i dag tidlig var mine hunder løse utenfor (de andre hyttefolka' var jo på utstillingen) - og vi koste oss skikkelig!

Utstillingen, ja - vi stilte også i går, da. Kun 12 påmeldte beardiser, men greide å få nok et BIR på Mac (det tredje på tre utstillinger i år) og beste tispe + BIM på min Milla (den eneste tispen jeg har). Det var Mac's første CACIB, så det var jo koselig da. I motsetning til Milla får ikke engang får beholde det hun vant - da hun ble godkjent Int. champion for et par uker siden. (Men ekstra hyggelig for de som sto bak oss i tispeklassen da, som hadde kjørt fra Mo i Rana (skulle hjem rett etter utst) og reiste hjem med cert, champ. og får CACIB'et.)

Mac ble også nr. 2 i gruppen - så vi var meget, meget fornøyde! (Beste plassering det - kjempebra, men man behøver ikke komme tilbake dagen etter!)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søren meg en uttakknemlig jobb å være frivillig på hundeutstilling har jeg skjønt.. (og jeg er jammen glad jeg ikke hadde anledning til å være frivillige denne helgen..) Enkelte hundefolk er jo gærne!

En av parkeringsvaktene ble kjørt ned av en sinna utstiller/hundeeier ved nederste parkeringsplassen, saken er politianmeldt, men finnes det vitner til hendelsen så burde de ta kontakt med NKK. I tillegg så ble det nesten slåsskamp et annet sted og hva er egentlig greia med å stille opp med forfalskede og utgåtte handikapkort for å kreve handikap-plass ved inngangen.. og på toppen av det bli sinna og skjelle ut vaktene når de blir tatt på fersken! :D:P

Hjelpes...

Hundefolk ER gale (noen syke individer hvertfall). Håper det gikk bra med parkeringsvakten og at utstiller/hundeeier får som fortjent.

Spent på dagens resultater :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården ble det en kort affære da Bailey fikk blått. Det var rimelig surt siden han fikk en knallkritikk. Han trakk seg en del under detaljgransingen og ble dermed blå. Det var en rimelig nedtur etter forrige utstillingsdebut hvor det ble CERT. Uansett så vet vi hvertfall hva vi må jobbe enda mer med i fremtiden. Masse gratulasjoner til de som har fått knallresultater denne helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården ble det en kort affære da Bailey fikk blått. Det var rimelig surt siden han fikk en knallkritikk. Han trakk seg en del under detaljgransingen og ble dermed blå. Det var en rimelig nedtur etter forrige utstillingsdebut hvor det ble CERT. Uansett så vet vi hvertfall hva vi må jobbe enda mer med i fremtiden. Masse gratulasjoner til de som har fått knallresultater denne helgen!

Vet du om andre resultater fra Tollerringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med oss gikk det helt greit. I utstillingsringen fikk Chili 1. AK 3. AKK med en kritikk som stemte overens med resultatet. Den har jeg klart å miste så jeg husker ikke helt hva som stod(men det stod bl. a at hun bevegde seg bedre enn forventet hva enn det betyr :D. Kanskje på grunn av fronten/overarmene?)

I dag ble vi "tvunget" inn i lydighetsringen selv om jeg egentlig var fast bestemt på å trekke meg. Vi er vel ikke helt klare så resultatet ble deretter(et par syvere, en femmer og null på hinder som vi knapt har trent på.), og vi fikk 139 poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

I dag ble vi "tvunget" inn i lydighetsringen selv om jeg egentlig var fast bestemt på å trekke meg. Vi er vel ikke helt klare så resultatet ble deretter(et par syvere, en femmer og null på hinder som vi knapt har trent på.), og vi fikk 139 poeng.

Synes dere var flinke jeg! Helheten var liksom så fin! Hunden jobber bra, selv om den ikke nødvendigvis kan alt så godt ennå! Det viktigste i denne klassen må jo være at hunden jobber godt med deg, og DET gjorde hun!

EDIT:

Yippie kom forresten på 2. plass i LP klasse 2 med 173 poeng (tror jeg...)

Her er oppstillingsbilder av henne fra igår:

IMG_8928.jpg

IMG_8923.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie vant klassen sin (3 juniortisper) og fikk HP. Dommeren var streng og det ble ikke utlevert cert for hannhundene, og det eneste CK'en som ble utlevert var til tispa som ble BIR, så jeg er fornøyd jeg :P Strålende kritikk fikk hun også :P

Hilste på Anette, Emma og Isabell og jeg så wheatenmali også. Men turte ikke gå bort å si hei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...