Gå til innhold
Hundesonen.no

Lang line - hvilken og hvor lang?


Ka

Recommended Posts

Har et med sånt gummibelegg som ikke brenner vekk hendene dine om du holder igjen, kjøpte det i dyrebutikken. Er usikker på hvor langt det er, men det er absolutt langt nok :) Også er det nesten selvlysende oransje, så det er vanskelig å miste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøper du i dyrebutikken det som heter langline så får du ett som egner seg til den bruk.

IW: kanskje smart det der med gummibelegg, har fortsatt arr etter sist Oscar beina og jeg tok tak!! aua!

hihi, på netbutikken til canis står det: brenner godt i hendene som en ordentlig langline skal :) . må være den ærligste beskrivelsen av et produkt noensinne:P trur nok gummi-belegg er lurt ja! brannsår etter tau er VONDT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt greit med vanlig tau. Får 50 meter for en 50 lapp. Så har man tau en god stund fremover. :) Så syns jeg også det er lettere ta godt tak i tauet enn sånn glatt gummitau. Men ja det er vondt å få det rundt foten eller glippe i det og få brannsår.. Au.. Forresten er det billigere å kjøpe vinterlasso (klessnor) enn å kjøpe spesiallaget på dyrebutikken. Man kan finne mye brukbart andre steder :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fugesnor 3 mm x20 meter koster 46kr hos MegaFlis.

Den er lett,myk sterk og trekker ikke til seg vann.

Jeg bruker den daglig i trening med min hund.

Hvis du er redd for å brenne deg på hendene så bruk heller hanske,uansett så skal du jo tråkke på linen først og fremst.De linene med gummibelegg er sporliner (jeg har en selv,fin på sporgale turbohunder men ikke i regnevær)og altfor tunge til å bruke som langline stort sett.Litt av poenget er jo at hunden ikke skal merke for mye til den?

Mvh Annette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt fugesnor, som loke nevner. den funkerte bra på cavalieren, ikke at den ble brukt så mye, men syns den blir for vanskelig å tråkke på med collien. Bruker klatretau nå jeg, 8mm eller noe sånt, er tungt, så hunden vet veldig godt at han har det på - men syns det kan være litt greit så kan jeg gå ned i vekt og lengde etterhver når han skjønner at det er hos meg turen foregår. Litt blånd, den gutten.

Hvor lang en langline bør være kommer helt an på hunden og bruken. Dersom hunden virkelig stikker kan 10 meter være kort, hvertfall på en stor hund. Bruker man den når man trener fri ved fot eller inkalling type lydoghetsøvelse så holder somregel 10 meter lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte tau i dag jeg.

Kjøpte 20 m på Byggmakker, og siden pappa arbeider der fikk jeg det gratis :)

Også kjøpte jeg rustfri karabinkrok og bandt på i den ene enden.. Fungerer fabelaktivt!

Men siden hun enda er så liten har vi trent i bare 10 min. men skal gjøre det en 2-3 ganger til så hun forstår hva det egentlig er jeg holder på me :wink:

Edit: skriveleifer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...