Gå til innhold
Hundesonen.no

Norwegian Polar


Mirai

Recommended Posts

Norwegian polar er et for du fryser ned, og som inneholder kun naturlige stoffer. Les mer om selve foret på hjemmesiden.

Man får ikke med noen spesiell foringstabell, men en portugisisk vannhund bruker ca. 1-1,5 kg's blokk i uka. 20 kg. koster rundt 350/400 kroner.

Mine, min oppdretters og noen av fjorårets valpekjøperes erfaringer er at NP er et for som faller i smak hos hunden. Det er bevist bra for hunder med forallergi, og det er billig. Chessea elsker NP. Hun blir gal hver gang det er tid for mat. :P Hunden skal heller ikke ha så mye som om det hadde vært tørrfor.

Det eneste negative kan jo være som Kristina sier, at det blir ganske klissete når det ikke er fryst ned. Vi har en kg's blokk liggende i ca. 1 uke i kjøleskapet, og det er ca. så lenge den holder seg utenfor fryser. Så, man må regne med frysebag på tur og en passe størrelse på fryseren hjemme for oppbevaring. Også lukter det jo ikke spesielt godt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme som vom og hundemat.

Det er en blokk på 20 kg, den koster 250 kr

Vi har sett kjempe resultater med dette foret!

Får også kjøpt det i halvkilos pølser til 12 kr stykke

www.vomoghundemat.no

Bare får og gi ett lite tips, du kan jo gå inn og se om det kunne vært noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Vet ikke om jeg stoler på at alle skal kunne bruke det uten å f.eks vokse for fort :oops: Har kanskje blitt litt hjernevasket av alle hysteriske fórprodusenter!

Jeg personlig er ikke tilhenger av å henge seg hysterisk opp foring av hund. Herre.. Tenk deg hundene før i tiden da. Mammas hund ble foret på brød, og ble hele 14 år gammel, en Schäfer. Tror ikke hunder krever så spesielt for som vi kanskje tror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det tilpasset store raser? :?

Nei,det er ikke tilpasset store raser, så du skal være svært forsiktig med å fore på dette på din hund som er i vekst, og av stor rase.

Det er en GRUNN til at forprodusenter (de beste) er INNOVATIVE...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig er ikke tilhenger av å henge seg hysterisk opp foring av hund. Herre.. Tenk deg hundene før i tiden da. Mammas hund ble foret på brød, og ble hele 14 år gammel, en Schäfer. Tror ikke hunder krever så spesielt for som vi kanskje tror :)

Jada. Og mennesker som har røykt som skorsteiner har blitt godt over 90 år også. Enhver regel har et unntak... :wink:

kjempe at shæferen ble 14 år,men ble den noengang rønket i munnen? Jobbet denne shæferen hardt,eller var den en vanlig familiehund?

Hva døde den av? Nyresvikt?Dårlig hjerte? Karsykdommer? Leddgikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke hysterisk. :) Syns det til tider er allt for mye hysteri. Flott at folk er opptatt av hva de gir hundene sine og sånn, men når det går over det at man sier at alt annet enn mat under 600 kroner er dritt, ja da blir jeg irritert. På et annet forum var det nå plutselig grusomt og skadelig å gi katten fisk! *rister på hodet* Jeg orker ikke å diskutere slike debatter engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke hysterisk. :) Syns det til tider er allt for mye hysteri. Flott at folk er opptatt av hva de gir hundene sine og sånn' date=' men når det går over det at man sier at alt annet enn mat under 600 kroner er dritt, ja da blir jeg irritert. På et annet forum var det nå plutselig grusomt og skadelig å gi katten fisk! *rister på hodet* Jeg orker ikke å diskutere slike debatter engang..[/quote']

Nei! Nå misforstår du meg! Hehe..

Jeg mener ikke at fòr til under 600 er drit. Kjøper Royal, og det koster jo 519,- :) Hehe.. F.eks Troll sier jo du at er bra? Det er jo ikke så ekstremt dyrt har jeg blitt fortalt.

MEN jeg vil heller være hysterisk i forhold til veksten hennes nå, særlig med den dårlige hofta som faktisk kan ta livet av henne dersom hun vokser mye mer, og hvertfall om hun vokser fort! Betaler heller i dyre dommer, av en eller annen grunn føler jeg meg sikrere da. Det er et valg jeg har tatt, da.

Føler meg ikke hysterisk, men jeg vil veldig gjerne ta hensyn til hunden min som vokser så fort, og dersom en måte å gjøre det på er å betale litt ekstra for rett fòr, så gjør jeg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et annet forum var det nå plutselig grusomt og skadelig å gi katten fisk! *rister på hodet* Jeg orker ikke å diskutere slike debatter engang..

Du vet tydeligvis ikke hva du uttaler deg om. Vet du HVORFOR en katt ikke skal ha fisk...??

Det er fordi at fisk har for mye naturlige salter og mineraler i seg, som for oss mennesker er kjempebra,men en katt klarer ikke å nyttigjøre seg av alt dette! Det som skjer da er at alt samles opp i nyrene. Og for at du skal kunne merke nyresvikt hos en katt, så er 70% (!) av nyrene ute av funksjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet ikke noe annet fra deg' date=' men jeg sier ikke mer i denne saken. Ikke fordi jeg har gått tom for argumenter, men fordi jeg blir så irritert og jeg orker ikke ødelegge kvelden min for noe slikt. Dumt av meg og i det hele store å legge meg opp i det i det hele tatt.[/quote']

*lerhøyt* du VENTET ikke annet...?? Du har ingen argumenter å gå tom for, av den enkle grunn at det er ingen. Jeg har fakta,og så enkelt er det.

Og som et tillegg, så tar det mange år før man merker nyresvikt hos en katt eller en hund. Kort fortalt - dyret har gått med nyreskader i mange år uten at eier vet noesomhelst om det.

EDIT: INNLEGG EI MENT STØTENDE ELLER NEDLATENDE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som vi først har kommet inn på katt og fisk her.

Calina: Er det noen fisk som katter KAN spise? Mener jeg har hørt det en gang, men husker ikke hvilken fisk..

Om jeg ikke er helt ute på jordet her da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW: jeg er hundre prosent enig med deg.. Da jeg fikk Puma gikk han på labb, var tynn (!!), matt i pelsen osv. Allerede etter fire dager på eukanuba så jeg forskjell på pelsen. Den ble blank og skinnende, selv i røyteperioden. I begynnelsen hadde han litt bløt avføring med eukanuba, det har bedret seg nå.. Nå er han blitt kraftigere, fått mere og bedre pels (kvalitet), og jeg ser at fòret hjelper han til å bygge muskler riktig.. Så jeg er kjempefornøyd! Med hunder som vokser, eller hunder som trenger litt ekstra bør vi være kresne..

(Forresten: mamma bruker specific og er KJEMPEfornøyd med det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie: Jeg skjønner forsåvidt deg, fordi du har en så diger hund.. :)

Det lønner seg sikkert å ta forhåndsregler, fordi hun er så stor.

Calina: Mamma's hund døde av blodkreft. Kroppen i seg selv var frisk og fin. Hunden ble brukt som tur og familiehund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som vi først har kommet inn på katt og fisk her.

Calina: Er det noen fisk som katter KAN spise? Mener jeg har hørt det en gang, men husker ikke hvilken fisk..

Om jeg ikke er helt ute på jordet her da. :(

Man kan gi små mengder en gang til jul og bursdag av ferskvannsfisk til katt.

:( -men det dumme er at folk tror de er kjempeflinke når de gir katten sin det den vil ha...leverpostei og fisk blant annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie: Jeg skjønner forsåvidt deg, fordi du har en så diger hund.. :(

Det lønner seg sikkert å ta forhåndsregler, fordi hun er så stor.

Calina: Mamma's hund døde av blodkreft. Kroppen i seg selv var frisk og fin. Hunden ble brukt som tur og familiehund.

Tusen takk for at du sa det! :( -der har du nemlig en god grunn til at hunden fungerte på skiver - den var ikke i aktivitet som krevde noe hardt fysisk av den..

-og så minner jeg igjen på røykere som lever til de er godt ver 90.... :wink: det er et unntak til enhver regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...