Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater 31. januar og 1. februar


Guest Jonna

Recommended Posts

Må snike inn litt skryt til mamman til Kahlo jeg da. Hun ble Bir begge dagene og 2. i gruppa på lørdag. :rolleyes2:

Wow, så bra ! Gruppe 2 er jo ikke en gruppe det er lett å plassere seg i, heller liksom !

bis17.jpg

Litt lite og dårlig, men BIS-plassert er BIS-plassert! :blink:

Herlig :ermm:. Han er vakker, han, gamle gutten :bye:.

Æh... Ikke hold pusten mens du venter. :icon_cry:

Pysepysepysepysepysepysepysepyse etc !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar
sånn heeelt OT

sitter å sjekker resultater på dogweb her, og når det står 0JK KIP, hvilken teller?

Er det 0 det menes? eller hva?

HÅper noen av dere garvede utstillingsfolk kan svare på dette, jeg skjønner ikke hvordan det henger sammen.

og bare sånn for å avkrefte det er ikke mine hunder det dreier seg om :rolleyes2:

Det er KIP, står det på web på tispa jeg stilte i Drammen som fikk KIP "0JK KIP"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eli er en showdronning av de sjeldne, og det er det hun vinner på for hun er egentlig litt stor. Dvs hun er innenfor rasestandarden med et nødskrik. Men hadde ikke hun hatt det drivet og den attituden hun har, så hadde hun aldri vunnet så mye som hun har gjort. En helt fantastisk hund er hun :icon_cry:

Jeg kjente igjen mye av attituden hennes fra X'ens far. Han er litt mindre enn idealet, og skulle gjerne vært et hakk større eller to - men han har en utstråling og en showing i ringen som gjør ham til et blikkfang og til en vinner. I tillegg til en meget god anatomi, gode rasedetaljer og en pampighet som gjør at han synes selv om han er litt liten, selvfølgelig. Men når han løper, da glemmer du at han kunne hatt noen centimeter mer.

Kahlo er bittelita i forhold til endel av hanhundene, og mamman sin, - hun er vel såvidt over minstemålet på 60, mens maxmålet er 70. Og er nok endel hanhunder som er litt over 70 også. X'en er vel litt høyere enn Kahlo?

X'en er nok rundt 66, ja, så litt mer. Jeg ser jo på henne som lille X'en min, også kom disse riesenene inn i ringen... De virker kanskje høyere, fordi det er noe mer bein enn på berner, og at de er smalere? Brede hunder virker jo lavere.

Herlig :rolleyes2:. Han er vakker, han, gamle gutten :blink:.

Jeg vet... :ermm::bye:

Hvem ble BIS lørdag og hvem ble BIS søndag?

Lørdag ble Toffe Loffe's Uno (st. bernhardshund korthåret) BIS, søndag ble en mops fra Tangetoppen det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge dogweb så ble ******* BIR begge dager, så da var det helt sikkert henne.

Om det var voksen du mente da.

Ja, det var voksen. Og jeg kjenner igjen dama på hjemmesiden til hunden. Jeg får håpe det ikke er vanlig adferd av eiere å ta tak i øra på hunden og riste den etter nakken når man ikke kommer blandt dem fire beste i gruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Ja, det var voksen. Og jeg kjenner igjen dama på hjemmesiden til hunden. Jeg får håpe det ikke er vanlig adferd av eiere å ta tak i øra på hunden og riste den etter nakken når man ikke kommer blandt dem fire beste i gruppen.

Hva??? Om en av mine hunder (eller oppdrett) blir BIR, så er det utrolig skjeldent at de oppnår plassering i gruppa. Jeg er veldig fornøyd med hundene, bare de viser seg skikkelig (og ikke blir en hoppawart) i grupperingen. Har selv opplevd å bli plassert i gruppa med valp (samt 2 av avkommene har gruppeplasseringer), og det er ikke "bare-bare" i gruppe 2 (iallefall ikke i Midt-Norge, er vel 1/4 av hundene på utstillingene omtrent det? :icon_confused: ).

Meningen er vel at hunden skal synes at utstilling er moro og da hjelper det lite å bli sur om man ikke blir plassert i gruppa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var voksen. Og jeg kjenner igjen dama på hjemmesiden til hunden. Jeg får håpe det ikke er vanlig adferd av eiere å ta tak i øra på hunden og riste den etter nakken når man ikke kommer blandt dem fire beste i gruppen.

Og dette så du ble gjort...? Og du vet at hunden ble "øreristet" fordi de ikke ble plassert i gruppa, og ikke av en annen grunn?

Jeg rettferdigjør for all del ikke en slik behandling av hunden uavhengig av situasjonen som ligger til grunn, jeg er bare nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var voksen. Og jeg kjenner igjen dama på hjemmesiden til hunden. Jeg får håpe det ikke er vanlig adferd av eiere å ta tak i øra på hunden og riste den etter nakken når man ikke kommer blandt dem fire beste i gruppen.

Hallo alle sammen.

Jeg er altså denne "dama" og oppdretter av denne hunden og også handler av denne begge dager på Exporama. Jeg må for det første si at det er helt vanvittig hva folk kan vrenge av seg på et forum, helt uten at man selv er klar over det og uten noen form for sensur/av hverken navn eller av innhold av det folk skriver.

For det første har jeg ALDRI tatt noen hunder i øret i noen gruppering! :lol: Hadde jeg gjort det hadde jeg nok blitt kastet rett ut av ringen, og det vet de fleste erfarne utstillere. Hunden oppførte seg som en idiot i gruppa og det er jo ikke så rart da hun er uerfaren når det gjelder utstilling og hun hadde vært i ringen ca kl 10 00 og måtte vente til 1630 før det var vår tur igjen. Vi ble plukket ut i semifinalen, og ALT skar seg..Jeg prøvde med forskjellige godbiter men ingenting hjalp og desverre røyk vi ut. Jeg løp da ut av ringen og bort til buret, der jeg tok tak i hunden og kommanderte henne til å STÅ med litt sint stemme, og bikkja stod og fikk godbit for dette. Ikke på noe som helst tidspunkt har jeg tatt bikkja i øret/banket eller slått henne og det kan hennes eier bekrefte samt de som var der sammen med oss. At jeg ikke puseprater til mine Dobermann når de oppfører seg som tullinger kan sikkert av enkelte sarte sjeler oppfattes som et overgrep og man kan være uenig i dette, men direkte løgn vil jeg ha meg frabedt!

Jeg stiller ut mine hunder en god del og hadde jeg vært kjent for å "mishandle" bikkjene mine hadde jeg sikkert ikke blitt litt provosert over dette og orket å ofre dette en tanke engang. dette derimot er noe av det frekkeste jeg har lest! Ikke nok med at denne BDD Girl påpeker episoden, men hun henger faktisk ut min valpekjøper og meg ved å skrive navnet på hunden. ;)

Hadde jeg oppført meg så ille som hun skal ha det til, kan jeg garantere at det hadde fått konsekvenser for meg etterpå. Rart at ingen andre da reagerte på den utidige oppførselen min?? ;)

Synd at det var på denne måten jeg skulle finne dette forumet! Ikke noe flott førsteinntrykk man får etter en sånn "behandling" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var voksen. Og jeg kjenner igjen dama på hjemmesiden til hunden. Jeg får håpe det ikke er vanlig adferd av eiere å ta tak i øra på hunden og riste den etter nakken når man ikke kommer blandt dem fire beste i gruppen.

Nå vet ikke jeg hvem du er BDD girl, men innehaver av Kennel Ansochristo vet jeg hvem er. Jeg har også vært på noen utstillinger etterhvert, og møtt overnevnte oppdretter på de fleste av disse.

Ikke bare er det bra dobermann å finne på denne kennelen, både mentalt og eksteriørt, men jeg har aldri - og da mener jeg aldri- opplevd at hun slår/ rister sine eller andres hunder! :lol:

Når jeg leste dette her, ble jeg mildt sagt overrasket. Helt til jeg så hvem som hadde skrevet det. Du, BDD girl har jo lirt av deg mye merkelig her inne,men dette var grovt, selv for deg. ;)

En ting er å legge ut ting på generellt grunnlag, men å nevne fullt navn?!? ;)

Edit: Jeg lurer på hva du hadde sagt om meg da, BDD girl? Jeg har en stor kraftig dobermann hanne,som mange ganger har null ben på bakken,og folk spøker med at de hører oss før de ser oss på utstillinger rundt om...-det er ikke få ganger jeg har måttet snakke til ham...men etter å ha lest hvordan du tolker en korreksjon håper jeg inderlig ikke du ser meg og min hund noensinne når vi ikke er enig om ting !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...