Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater 31. januar og 1. februar


Guest Jonna

Recommended Posts

Gratulerer så utrolig mye til alle sammen, og igjen Siri, grattis, Willy er virkelig bare nydelig!

Stilte min egen lille Papillon valp-klump til BIR, veldig fornøyd med det! :D

Det var min oppdretter som vant i Portis ringen, og det var med hunden Another Story Let The Game Begin, fikk BIR og cert:)

India som ble BIR, ja? Hvilke andre portiser stilte, vet du det?

Noen som eventuelt kan sjekke i katalogen? :D Lurer på begge dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar
India som ble BIR, ja? Hvilke andre portiser stilte, vet du det?

Noen som eventuelt kan sjekke i katalogen? :D Lurer på både fredagen og lørdag.

Den andre tispa var også fra min oppdretter, Billie Holliday.

Det var hun en hanne med, og det var... hva heter han igjen... *tenke*

Golden Waters et eller annet, finner ikke katalogen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes, han var der, og jeg har fått meg ny yndlingsdommer... :D

Tusen takk! Og takk for at jeg får lov til å fortelle selv, jeg er høy på lykke og vil bare ROPE DET UT!

Jada, i dag var dagen jeg hadde gruet meg til, vi skulle stille for Gert Christensen. Først sa Belgerpia at han foretrakk små hunder (kan du godt si FØR påmeldingsfristen går ut ved et annet tilfelle altså, så jeg slipper å melde på kjemper for pygméforetrekkere... <_< :D ), og i går fikk jeg høre at han hadde vært superstreng (men rettferdig) og brukt hele skalaen.

Men, jeg har så lite sans for å trekke seg sånn i siste liten uten noen gyldig grunn, har en meldt på er det bare å prøve.

Even igjen alene i veteranklassen, og det jeg hører av kritikken virker jo bra. Og jaggu får ikke gubbegutten CK! Han ender som 3 BHK, slått av to juniorer.

Så er det X'en i unghund. To påmeldt, og de er rimelig forskjellige. Den andre er mindre og mørk, ikke like grov og ruvende. Her kan dommer umulig gi begge HP eller gi begge CK, fordi de er så veldig forskjellige. Tenker jeg. Jeg har akkurat sett dommeren sende ut en champion med blått pga størrelsen, så jeg er forberedt på det meste. Så jeg er i grunnen litt lettet når jeg får den røde. Og til slutt vinner vi klassen, med CK! Og vi rykker stadig framover i køen, så i dag ble det tredje beste tispe! To plasser bak cert'et, og det er i grunnen greit - heller det enn plassen rett bak.

Ei veterantispe var påmeldt, og siden også hun fikk CK ble det en reell duell i beste veteran. Og Even dro det lengste strået!

BIS veteran, som dømmes av tidligere nevnte Rony Dodijns. For å gjøre en historie som kan bli lang og emosjonell kortere, spretter jeg konvolutten og roper ut at Even ble BIS 4 VETERAN! :D Da rant det en gledeståre, må jeg innrømme.

Gratulerer til mange gode resultat i dag! Bedre lykke neste gang til de som hadde håpet på andre farger på sløyfene.

Finnes ikke store nok ord her,men:GRATULERER :P:P:):P Bøyer meg i støvet for den eldre herren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten kan jeg fortelle at Caroline er lykkelig over at Talli fikk 1-1 i dag og ikke CK. Hun fikk prøve løpe med både Blaze og Talli i dag, i tilfelle begge fikk CK. Altså løpingen gikk greit. men ikke F*** om dem ville stå i ro for henne. Blaze var værst og begynnte å rulle seg på gulvet. *bad ass dogs* :rolleyes::D

Hihi.. Var ikke bare bare nei :D Måtte nok ha fått litt bedre tid til å bli kjent med dyra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre tispa var også fra min oppdretter, Billie Holliday.

Det var hun en hanne med, og det var... hva heter han igjen... *tenke*

Golden Waters et eller annet, finner ikke katalogen :D

Golden Water's Ramsea the 1st sea regner jeg med? Fra min oppdretter, han.. hehe. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gikk så fint atte! Du skal også få noen bilder når jeg bare får lastet dem inn.... BIS2 i den konkurransen skal man VIRKELIG ikke kimse av! Mopsen som ble BIS har nå intet mindre enn 4 BEST IN SHOW på rad!

Gleder meg :). Ja, den mopsen er bare helt fantastisk flott - ikke noe nederlag å tape for en slik en, nei :D.

Her var det mye bra resultater! Gratulerer! Spesielt moro at lille slagbjørnen gjør det så bra, gleder meg til å se fortsettelsen av karrieren hans!

Lille slagbjørn har vokst seg til, han, men jeg håper jo at han ikke bare blir en barnestjerne men kan holde koken lenge :D.

Gratulerer så utrolig mye til alle sammen, og igjen Siri, grattis, Willy er virkelig bare nydelig!

Stilte min egen lille Papillon valp-klump til BIR, veldig fornøyd med det! :D

Tusen takk :P. Lille papillon-klumpen så riktig herlig ut forresten !!

Forresten kan jeg fortelle at Caroline er lykkelig over at Talli fikk 1-1 i dag og ikke CK. Hun fikk prøve løpe med både Blaze og Talli i dag, i tilfelle begge fikk CK. Altså løpingen gikk greit. men ikke F*** om dem ville stå i ro for henne. Blaze var værst og begynnte å rulle seg på gulvet. *bad ass dogs* :rolleyes::P

*fnise*...

Vi hadde litt fotoshoot utenfor hallen i dag - og vår snille fotograf Bjarne stilte opp og tok bilder av Willersen:

Li-BriesFreeWheeler22.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golden Water's Ramsea the 1st sea regner jeg med? Fra min oppdretter, han.. hehe. :closedeyes:

Jaaa, nettopp han ja.. mente det var noe med 1st :D

Også stile det jo en liten Portis valp også, en hann.. Golden Water.. et eller annet "den 2" (bare med engelsk touch, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gikk så fint atte! Du skal også få noen bilder når jeg bare får lastet dem inn.... BIS2 i den konkurransen skal man VIRKELIG ikke kimse av! Mopsen som ble BIS har nå intet mindre enn 4 BEST IN SHOW på rad!

Tangetoppen-hund det eller? :)

Fint bilde av Willy, Siri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, nettopp han ja.. mente det var noe med 1st :)

Også stile det jo en liten Portis valp også, en hann.. Golden Water.. et eller annet "den 2" (bare med engelsk touch, hehe)

Golden Water hundene har jeg full oversikt over, vettu! Hehe. Jeg kan tenke meg at det var Golden Water's Simba the 2nd sea? Jeg var med på fødselen av det kullet i sommer, så det er moro å høre at de begynner å komme seg på utstillinger! :) Nei, nå trenger jeg oppdateringer fra oppdretterfronten tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Gratulerer med flotte resultater til dere som er fornøyde med dagen :)

Jeg tror jeg så den... Lurte først på om det var en litt stor golden eller noe, men konkluderte med at det nok var en hoffe :).

Hoffe og golden er ikke like :o Det hører vel til skjeldenhetene at en golden virkelig er "golden" (den som stillte i går er jo mer "brun"), synes jeg bare ser hvite golden på utstillingene jeg ;)

Vet du hvordan det gikk i dag? Vet at hunden skulle stille i dag også, evt om det var andre der også?

Rony Doejidins kunne jeg ha tenkt meg å stille for. Han har bl.a. dømt på den nederlandske hoffe-klubbens rasespesial i fjor (kun tispene han dømte) og satte opp ei kjempeflott tispe som beste og hun stakk av med BIR også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoffe og golden er ikke like :) Det hører vel til skjeldenhetene at en golden virkelig er "golden" (den som stillte i går er jo mer "brun"), synes jeg bare ser hvite golden på utstillingene jeg :)

Vet du hvordan det gikk i dag? Vet at hunden skulle stille i dag også, evt om det var andre der også?

Rony Doejidins kunne jeg ha tenkt meg å stille for. Han har bl.a. dømt på den nederlandske hoffe-klubbens rasespesial i fjor (kun tispene han dømte) og satte opp ei kjempeflott tispe som beste og hun stakk av med BIR også :o

Hehehhee, nei, de er jo ikke så like, men mange av disse jakt-goldenene er jo rimelig mørke i fargen, så jeg trodde et lite øyeblikk (bare et lite et altså...) at det var en sånn, men endret kjapt mening :).

I dag var det 5 hoffer påmeldt - 4 av dem fra O-Bra-Tali... en unghund hann og tre junior tisper. Den siste var Anziehend's Ainbusk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nå i alle fall vite, vet jo fortsatt ikke antall påmeldte, at Golden Water's ramsea the 1st sea ble BIM (regner med at det var i dag?), og at lille Simba ble BIR valp og 2 big valp. :) det var veldig få påmeldte portugisere denne helgen, så jeg angrer som tidligere sagt på at jeg ikke meldte på udyret mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nå i alle fall vite, vet jo fortsatt ikke antall påmeldte, at Golden Water's ramsea the 1st sea ble BIM (regner med at det var i dag?), og at lille Simba ble BIR valp og 2 big valp. :) det var veldig få påmeldte portugisere denne helgen, så jeg angrer som tidligere sagt på at jeg ikke meldte på udyret mitt...

Ja, han var eneste hannhund, var bare de tre nevnte som var meldt på.. (India, Selma og denne Ramsea:P)

Jepp, Simba var jo bare kjempesøt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Hvordan gikk det med belgerne da?

Det gikk veldig bra takk :rolleyes:

Det lurer jeg også veldig på

He he he he

Jeg må innrømme at jeg er noe overveldet her jeg sitter ja :). Nå synes jeg til og med guttungen ser bra ut i stående også - ut fra bildene som er tatt i dag ;).

Belgerne ja... vet jo ikke om jeg skal sladre eller noe, men jeg hvisker bare litt forsiktig at Lilli fikk cert, BIR og 2. BIG i dag ! Noah debuterte med 1 JK, 2 JKK, HP :).

*ler* - for min del kan det lett bare rooooooopes ut fra alle verdenshjørner, jeg er lavtflyvende - Grattis igjen Siri med ett velfortjent BIS2

Vel, jeg vet hvordan det gikk med BP i gruppa, siden vi møttes der :oHun slo oss hvertfall, og fargen på sløyfa var ikke gul, og ikke heller blå og hvit

Hehe, Siri kom meg i forkjøpet ser jeg. Men da sladret hun først ;)

...la meg seeeeeee - den var blååååååå var den *ler*

Å, så gøy, grattis til BP med begge! Spesielt moro at Lillersen fikk enda et cert ;)

Takk :)

Wee! Godt at noen sladrer, man holder jo på å rive av seg håret i spenning her på palmekysten!

Grattis med flotte resultater i dag også BP! Fiiine Lilli slo til igjen og kjekkeste Noah'en er jammen ikke værst han heller :o

Gratulerer til alle andre også som er fornøyde med dagen ;)

Dobbelt takk ;)

Gratulerer så mye til alle sammen :o (og er jo litt partisk til belgerne, så ekstra gøy er det jo med Lilli; grattis idag igjen BP =))

Schænk ju

Grattis også til B.P. ;) Så jo at du bar rundt på denne nasjonalfargete rosetten, hehe, men er jammen ikke sikker på om jeg i befippelsen husket på å gratulere...Jeg mener, jeg var jo "stolt" over i det hele tatt å ha skjønt at det var deg :)

*ler* - ja, og til og med UTEN at en eneste belger var i nærheten :)

Nå svimer jeg rundt i ekstase - og jeg er såpass ekstatisk at jeg tilgir Jeanette for å ha publisert film faktisk - bikkjene ligger rett ut, småttingene er i koma og den lille hvite er hinsides det meste, hun har hatt en langt mer aktiv dag enn de to andre *ler* - det er ikke så lett å være hos "hundepasser" mens mor stiller bøtteknottene - det er slitsomt hilsen Sassy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Hehehhee, nei, de er jo ikke så like, men mange av disse jakt-goldenene er jo rimelig mørke i fargen, så jeg trodde et lite øyeblikk (bare et lite et altså...) at det var en sånn, men endret kjapt mening :).

I dag var det 5 hoffer påmeldt - 4 av dem fra O-Bra-Tali... en unghund hann og tre junior tisper. Den siste var Anziehend's Ainbusk.

De juniorene har akkurat gått over fra valp til junior, de ble født i mars i fjor. Unghunden var antagelig fra kullet før (blir 2 år i mars).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå svimer jeg rundt i ekstase - og jeg er såpass ekstatisk at jeg tilgir Jeanette for å ha publisert film faktisk - bikkjene ligger rett ut, småttingene er i koma og den lille hvite er hinsides det meste, hun har hatt en langt mer aktiv dag enn de to andre *ler* - det er ikke så lett å være hos "hundepasser" mens mor stiller bøtteknottene - det er slitsomt hilsen Sassy.

*ler* grattis igjen!

Ingen som har våget kommentere dem da :)

Du måtte jo nesten få se fiiiine dyret i ringen da!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...