Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater 31. januar og 1. februar


Guest Jonna

Recommended Posts

I morgen skal vi i ringen for en dommer som i dag øste ut med gult og blått til nuffene, så vi er forberedt på det meste. Han hadde visst dømt veldig hardt, men rettferdig.

Venninnen min fikk gul på hannhunden sin fordi han var for liten. Et lite håp kanskje? ;)

Labbis for samtalene (nå har jeg også Labbis bilder! *Ond latter*)

... Og de var jo veldig vakre også <_< ;)

Jeg har gratulert i hytt og pine i dag, men gratulerer til Siri og Willy, Belgerpia med herligste Lilli, Liv og Dennis og Jeanette og Talli ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Jeg gratulerte vel de fleste på stedet, men i tilfelle noen er glemt; gratulerer så mye!

Jeg stilte 2 champions, hann og tispe, og ble 3 av 3 i champ med Barney, men fikk CK, og ble faktisk 3 BHK allikevel. En junior sto bak oss og fikk certet. Saeta ble 2 i champ tispe med CK og også 2 BTK, med åpenklassevinneren bak oss (som tok certet) og nr. 4 ble den som ble nr. 3 i champ. Beste hannhund og BIR, og også 2 BIG bak Lilli ble multi Ch Edglonian The Real McCoy (altså reisefølget mitt). Finn Helge hadde også BIR-valp idag, Sheldon Sporty Design, men han valgte å la ham slippe gruppa da han var utslitt etter sin første utstilling noensinne.

Ny dag i morgen, gleder meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guuuud, kjente jeg brått ble bekymret her. ;) Hvem var dommeren deres i dag?

... tar hel dag på utstilling i morgen vi. Men noen fikk jeg nå pratet med i dag før jeg stakk ut på ski. Kjenner at jeg har lyst til å være "useriøs" i morgen og ikke komme pent kledd da også, ettersom jeg egentlig ikke har noen hund å vinne med når den tispen med masse pels og voksen kommer å konkurrer mot oss i morgen ;)

Christine Rossier fra Sveits - skulle ikke du vært i hennes ring?

Enkelte syntes det var stas å få stille for en dommer fra rasens hjemland, men jeg tviler litt på at hun er en genuin bernerdame. Det er ikke slik at alle norske dommere er eksperter på norsk elghund grå heller...

Og ja, i dag var også jeg heller "uformell", med bukse på utstilling. Kan ikke huske sist jeg stilte i bukse, jeg er skjørtejente, jeg. Men fant ingen rene strømpebukser på morgenen...

Hvordan er det å konkurrere i LP i skjørt, forresten? Jeg har tenkt mye på det i det siste, for før X'en kom i hus gikk jeg nesten alltid i skjørt, for eksempel på jobb. Men nå går det i bukser, som er mer praktisk. Men hva om jeg bestemmer meg for å bli skjørtejente igjen? Kan en trene LP i skjørt, eller blir det feil? Må jeg skifte mellom bukse og skjørt når jeg skal konkurrere i LP og eksteriør samme dag? Eller holder det med et bukseskjørt? Jeg har jo skjønt at riktig vest er veldig, veldig viktig - men er det annet som hører med i uniformen?

*store livsproblemer holder meg søvnløs, ja...*

Venninnen min fikk gul på hannhunden sin fordi han var for liten. Et lite håp kanskje? ;)

Jeg kommer jo med en som med hell kunne vært litt større og ei som med hell kunne vært litt mindre - så det blir nok en gul uansett, skal du se! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gratulerte vel de fleste på stedet, men i tilfelle noen er glemt; gratulerer så mye!

Jeg stilte 2 champions, hann og tispe, og ble 3 av 3 i champ med Barney, men fikk CK, og ble faktisk 3 BHK allikevel. En junior sto bak oss og fikk certet. Saeta ble 2 i champ tispe med CK og også 2 BTK, med åpenklassevinneren bak oss (som tok certet) og nr. 4 ble den som ble nr. 3 i champ. Beste hannhund og BIR, og også 2 BIG bak Lilli ble multi Ch Edglonian The Real McCoy (altså reisefølget mitt). Finn Helge hadde også BIR-valp idag, Sheldon Sporty Design, men han valgte å la ham slippe gruppa da han var utslitt etter sin første utstilling noensinne.

Ny dag i morgen, gleder meg! ;)

Grattis, det var da ikke så ille ;) Kanskje vi sees mer i morgen?!

Christine Rossier fra Sveits - skulle ikke du vært i hennes ring?

Enkelte syntes det var stas å få stille for en dommer fra rasens hjemland, men jeg tviler litt på at hun er en genuin bernerdame. Det er ikke slik at alle norske dommere er eksperter på norsk elghund grå heller...

Mente det var i dag jeg også ;) Har ikke fått noen beskjed om dommer endring, så kanskje det er i morgen da? Skal i ring 7 for Ioona.

Hvordan er det å konkurrere i LP i skjørt, forresten? Jeg har tenkt mye på det i det siste, for før X'en kom i hus gikk jeg nesten alltid i skjørt, for eksempel på jobb. Men nå går det i bukser, som er mer praktisk. Men hva om jeg bestemmer meg for å bli skjørtejente igjen? Kan en trene LP i skjørt, eller blir det feil? Må jeg skifte mellom bukse og skjørt når jeg skal konkurrere i LP og eksteriør samme dag? Eller holder det med et bukseskjørt? Jeg har jo skjønt at riktig vest er veldig, veldig viktig - men er det annet som hører med i uniformen?

*store livsproblemer holder meg søvnløs, ja...*

Altså det kan jo du gjøre som du vil, men tror du vil få noen blikk. :P Spesiellt når det blåser ute og bikkjen skal sitte i ro med en skjørt viftene i veien ;)

Vest er ikke noe "must" jeg bruker det faktisk bare i skogen på stevne. Men kjekt å ha for godbiter og baller osv osv når man belønner mye.

PS: Jeg trenger fortsatt muligens hjelp i morgen. Jeg skal i ring 7 kl.09 og det er påmeldt 3 tisper i 3 forsjellige klasser. SÅ muligheten for at Talli og Blaze kommer i beste tispe sammen er ganske stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, det var da ikke så ille ;) Kanskje vi sees mer i morgen?!

PS: Jeg trenger fortsatt muligens hjelp i morgen. Jeg skal i ring 7 kl.09 og det er påmeldt 3 tisper i 3 forsjellige klasser. SÅ muligheten for at Talli og Blaze kommer i beste tispe sammen er ganske stor.

Takk! Og jeg er på plassen sikkert 07.30-08.00 og har ikke oppmøte før 11.00, så jeg kan sikkert hjelpe om det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Og jeg er på plassen sikkert 07.30-08.00 og har ikke oppmøte før 11.00, så jeg kan sikkert hjelpe om det trengs.

Åååh kjempe fint ;)

Kan ende med at du må stille Blaze, men da må du lære deg rooooolig i en tone hvor du mener det *ler*

Jeg er der nok tidlig så du kan få prøve kjøre også kan vi finne ut av det, ingen av dem er handlet av andre enn meg noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christine Rossier fra Sveits - skulle ikke du vært i hennes ring?

Enkelte syntes det var stas å få stille for en dommer fra rasens hjemland, men jeg tviler litt på at hun er en genuin bernerdame. Det er ikke slik at alle norske dommere er eksperter på norsk elghund grå heller...

Og ja, i dag var også jeg heller "uformell", med bukse på utstilling. Kan ikke huske sist jeg stilte i bukse, jeg er skjørtejente, jeg. Men fant ingen rene strømpebukser på morgenen...

Hvordan er det å konkurrere i LP i skjørt, forresten? Jeg har tenkt mye på det i det siste, for før X'en kom i hus gikk jeg nesten alltid i skjørt, for eksempel på jobb. Men nå går det i bukser, som er mer praktisk. Men hva om jeg bestemmer meg for å bli skjørtejente igjen? Kan en trene LP i skjørt, eller blir det feil? Må jeg skifte mellom bukse og skjørt når jeg skal konkurrere i LP og eksteriør samme dag? Eller holder det med et bukseskjørt? Jeg har jo skjønt at riktig vest er veldig, veldig viktig - men er det annet som hører med i uniformen?

*store livsproblemer holder meg søvnløs, ja...*

Jeg kommer jo med en som med hell kunne vært litt større og ei som med hell kunne vært litt mindre - så det blir nok en gul uansett, skal du se! ;)

LP kan man trene uansett utstyr, beintøy m stilett hæler er noget upraktisk,men det går nok an. Uten klær går sikkert det også,men da tenker jeg at valg av treningsplass er meeegget viktig.... ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente det var i dag jeg også ;) Har ikke fått noen beskjed om dommer endring, så kanskje det er i morgen da? Skal i ring 7 for Ioona.

Og vi skal i ring 1 for Gert Christensen. Da har du fått dommerbytte en dag, altså.

Altså det kan jo du gjøre som du vil, men tror du vil få noen blikk. :P Spesiellt når det blåser ute og bikkjen skal sitte i ro med en skjørt viftene i veien ;)

Vest er ikke noe "must" jeg bruker det faktisk bare i skogen på stevne. Men kjekt å ha for godbiter og baller osv osv når man belønner mye.

Og jeg som så for meg muligheten til å skjule hånddobbeltkommandoer bak flagrende skjørter! ;)

Men det var en diskusjon i akkurat nå-tråden om vester, og at det er de som gjør en hund god i LP, og du deltok du også, så kom ikke å si noe annet nå!

LP kan man trene uansett utstyr, beintøy m stilett hæler er noget upraktisk,men det går nok an. Uten klær går sikkert det også,men da tenker jeg at valg av treningsplass er meeegget viktig.... ;)

Og valg av dommer, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Tusen takk for alle gratulasjoner ;) Jeg kommer ikke til å lande med det første tror jeg, fiiiiineste lille Lilli *ler*

Lilli er forøvrig svært sliten, og har spist hull på dobørsten (dobørsten starta ballet da), og så snurpa hun inn i buret å la seg og nå knurrer hun på alt som passerer, stakkars liten...

Grattis til øvrige som også har sparket fra seg i dag - jeg gleeeeeeeder meg litt til i morgen jeg, men jeg er i grunnen mest nevrotisk med tanke på lille Noah sin debut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi skal i ring 1 for Gert Christensen. Da har du fått dommerbytte en dag, altså.

Ja da hadde jeg nok det i dag, for Ioona vet jeg at jeg skulle stille for (tror jeg ;) ) Men hvis det var i dag så var jeg fornøyd med dommeren. Syns han var flink og virket som han kunne litt om rasen.

Og jeg som så for meg muligheten til å skjule hånddobbeltkommandoer bak flagrende skjørter! ;)

Men det var en diskusjon i akkurat nå-tråden om vester, og at det er de som gjør en hund god i LP, og du deltok du også, så kom ikke å si noe annet nå!

Jo-ja-selvsagt. *ro-ro til fiskeskjær*

Tusen takk for alle gratulasjoner ;) Jeg kommer ikke til å lande med det første tror jeg, fiiiiineste lille Lilli *ler*

Lilli er forøvrig svært sliten, og har spist hull på dobørsten (dobørsten starta ballet da), og så snurpa hun inn i buret å la seg og nå knurrer hun på alt som passerer, stakkars liten...

Grattis til øvrige som også har sparket fra seg i dag - jeg gleeeeeeeder meg litt til i morgen jeg, men jeg er i grunnen mest nevrotisk med tanke på lille Noah sin debut.

Grattis igjen, jeg tittet på avstand. Hadde litt problemer i dag da du var i den venstre ringen, Emma & X'en i midt ringen og ytters til høyre for meg løpte Willy. Endte med at jeg ikke fikk med meg en dritt *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for alle gratulasjoner - og alle hyggelige samtaler, Sindre-titting etc etc ;).

Nå har faktisk guttungen huset fullt - har alt fra 1. til 4. BIS - så nå er det vel på tide å starte runden på nytt, eller hva ?? hehehehheeh...

Gratulerer til alle som fikk fiiine premier i dag, men kanskje spesielt til Lilli med 1. BIG - DET smaker det fugl av, det ;). Men så er hun vakker også da ;).

Ellers takker jeg hjertligst for skyssen til hallen i dag, jeanette ! Hva gjør man når man står uten bil, liksom ? jo, da ringer man en Doggis *flir*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner ;) Jeg kommer ikke til å lande med det første tror jeg, fiiiiineste lille Lilli *ler*

Lilli er forøvrig svært sliten, og har spist hull på dobørsten (dobørsten starta ballet da), og så snurpa hun inn i buret å la seg og nå knurrer hun på alt som passerer, stakkars liten...

Grattis til øvrige som også har sparket fra seg i dag - jeg gleeeeeeeder meg litt til i morgen jeg, men jeg er i grunnen mest nevrotisk med tanke på lille Noah sin debut.

Fiiineste Lilli'en det ;) Det er lov å være sliten når man har "lekt stjerne for en dag" ;)

Men altså, det er ikke lov å være slem mot små dobørster - de er jo så deilige, hilsen Stitch *streng*

Spennende med Noah i morgen. Lykke til ;)

EDIT: Grattis til Siri og Willy også. Bustebarten er jo bare helt herlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh kjempe fint ;)

Kan ende med at du må stille Blaze, men da må du lære deg rooooolig i en tone hvor du mener det *ler*

Jeg er der nok tidlig så du kan få prøve kjøre også kan vi finne ut av det, ingen av dem er handlet av andre enn meg noen gang.

Jepp, det er helt i orden det. Parkerer vel ved ringen vår (ring 3), men myldrer litt fram til det starter, så da finner vi hverandre sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner ;) Jeg kommer ikke til å lande med det første tror jeg, fiiiiineste lille Lilli *ler*

Lilli er forøvrig svært sliten, og har spist hull på dobørsten (dobørsten starta ballet da), og så snurpa hun inn i buret å la seg og nå knurrer hun på alt som passerer, stakkars liten...

Grattis til øvrige som også har sparket fra seg i dag - jeg gleeeeeeeder meg litt til i morgen jeg, men jeg er i grunnen mest nevrotisk med tanke på lille Noah sin debut.

Weee! Grattis med kjempe bra resultat! ;) Fineste svartingen det ;)

Venter i spenning på resultater i morgen, er veldig,veldig spent på debuten til kjekkeste Noah'en !

Gratulerer til alle andre med bra resultater også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dennis sin kritikk:

"Utmerket type. Gode proposjoner. Mgt. gode vinkler. Prime hode & uttrykk. Utm. temperement. Mgt. typiske bevegelser. Korrekt haleføring. Sterk, men elegant."

Litt bilder:

DSC_0012.jpg

*Fnis*fikk en "ukjent fotograf" til å ta bilder, og da ender det slik.... Meg og Dennis.

DSC_0049.jpg

Caroline & Seata

DSC_0054.jpg

Labbis

DSC_0058.jpg

Labbis rydder tiss ;)

DSC_0067.jpg

Vakre Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Ja da hadde jeg nok det i dag, for Ioona vet jeg at jeg skulle stille for (tror jeg ;) ) Men hvis det var i dag så var jeg fornøyd med dommeren. Syns han var flink og virket som han kunne litt om rasen.

Du har ikke hatt dommerendring noen av dagene - Kelpie skulle dømmes av dommeren som dømte i dag iht. annonsen, og i morgen skal du gå for Ilona Onstenk-Schenk som oppsatt.... ikke tull med sånt *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke hatt dommerendring noen av dagene - Kelpie skulle dømmes av dommeren som dømte i dag iht. annonsen, og i morgen skal du gå for Ilona Onstenk-Schenk som oppsatt.... ikke tull med sånt *ler*

Hvorfor hadde både jeg og Emma fått for oss at vi skulle i samme ring da ;) Ikke at det bryr meg så mye, men jeg var sikker på at vi hadde samme dommer på denne utstillingen som Berner? ;)

Edit: Sjekket faktisk en mail jeg sendte til Sveits der en bekjent med AK bor. Og der skrev jeg faktisk "Christine Rossier, from switzerland on the 31".

Edit2: sjekket annonsen igjen jeg. Der står det:

NSBK OSLO/ AKERSHUS

Lørdag 31. januar

Gruppe 1: Schäferhund: Leif Belgen, Norge. Australsk cattledog,

australian shepherd, belgiske fårehunder, briard, picard, pumi,

puli, pyreneisk gjeterhund, schipperke, welsh corgi: Rony Doedijns,

Holland. Collie korthår, collie langhår, shetland sheepdog:

Gert Christensen, Danmark. Bouvier des flandres, bearded collie,

schapendoes, øvrige: Christine Rossier, Sveits.

Så det har vært en dommerendring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dennis sin kritikk:

"Utmerket type. Gode proposjoner. Mgt. gode vinkler. Prime hode & uttrykk. Utm. temperement. Mgt. typiske bevegelser. Korrekt haleføring. Sterk, men elegant."

Litt bilder:

DSC_0049.jpg

Caroline & Seata

Var liksom ikke måte på skryt i den kritikken ;) Mulig å få det bildet i stor versjon tror du? ;) Også du, du tok et veldig fint av Villa uti Årnes i juni i fjor, tror du det finnes i stort og? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC_0067.jpg

Vakre Willy

Weeee ;). Og nok en gang slår det meg at guttungen er veldig dårlig vinklet bak *ler*. Men hva gjør vel det når man bruker det man har på en bra måte ? Hehehhehee... Tusen takk for at du tok bildet, Yodel - og som Caroline lurte jeg på om det var mulig å få det sånn i litt større format en gang ? ;)

Edit2: sjekket annonsen igjen jeg. Der står det:

NSBK OSLO/ AKERSHUS

Lørdag 31. januar

Gruppe 1: Schäferhund: Leif Belgen, Norge. Australsk cattledog,

australian shepherd, belgiske fårehunder, briard, picard, pumi,

puli, pyreneisk gjeterhund, schipperke, welsh corgi: Rony Doedijns,

Holland. Collie korthår, collie langhår, shetland sheepdog:

Gert Christensen, Danmark. Bouvier des flandres, bearded collie,

schapendoes, øvrige: Christine Rossier, Sveits.

Så det har vært en dommerendring.

Jepp, helt klart dommerendring. Briardene stilte heller ikke for Rony Doedijns men for Gert Christensen...

Jeg fikk ikke sett alt jeg hadde lyst til pga. "litt" vanskelige parkeringsforhold, men jeg fikk det ihvertfall sett litt på Vakre Willy! Grattis, Siri! ;)

Tusen takk for det ;).

Gratulerer til Jeanette/Talli, Belgerpia/Lilli og Siri/Willy, samt alle andre med gode resultater i dag! :P

Takker takker :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...