Gå til innhold
Hundesonen.no

Utvidet "stavekontroll"?


Recommended Posts

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar
Jeg synes ikke man skal ta vekk muligheten helt for å skrive dialekt, av og til kan det vjegre man skal gjengi noe sagt på dialekt, feks vitser ol. :hug:

Det er jeg enig i, skal man ikke kunne skrive "æ"/"sæ"/"dæ" etc. så er hele den nord-norske befolkningen ignorert... :o

(oooh it works xD)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det virker ikke. Du har "æ" i klammer vettu, det blir ikke det samme. De har tatt det vekk.

Hva ****? D: Æ kan ikkje skriv dæ og mæ i båten og me sæ har vi reinkjøtt?

Jeg mente prikkesensuren, den er grei.

Hmm, men prikkesensuren funket kun etter jeg redigerte og skrev "ooh det virker" - vil dialektsensuren også slå til nå som jeg legger til en edit på denne posten? *tester* Mnope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ****? D: Æ kan ikkje skriv dæ og mæ i båten og me sæ har vi reinkjøtt?

Jeg mente prikkesensuren, den er grei. Det er for dårlig med sensur av regelrett rettskrivning av nord-norske ord! Skal sensuren her inne ingen ende ta?!

Hmm, men prikkesensuren funket kun etter jeg redigerte og skrev "ooh det virker" - vil dialektsensuren også slå til nå som jeg legger til en edit på denne posten? *tester* Mnope.

WTF? Testet jo nettopp i testforumet, da gikk det ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ****? D: Æ kan ikkje skriv dæ og mæ i båten og me sæ har vi reinkjøtt?

Jeg mente prikkesensuren, den er grei.

Hmm, men prikkesensuren funket kun etter jeg redigerte og skrev "ooh det virker" - vil dialektsensuren også slå til nå som jeg legger til en edit på denne posten? *tester* Mnope.

Er det lov å skrive "æ" i stede for "jeg/eg"? :hug: Det er det verste jeg leser :rolleyes: (hvis jeg i det hele tatt leser innlegget...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke man skal ta vekk muligheten helt for å skrive dialekt, av og til kan det være man skal gjengi noe sagt på dialekt, feks vitser ol. :hug:

Er det lov å skrive "æ" i stede for "jeg/eg"? :o Det er det verste jeg leser :rolleyes: (hvis jeg i det hele tatt leser innlegget...).

Se quoten over, Marthe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*knis*

Jeg synes ikke man skal ta vekk muligheten helt for å skrive dialekt, av og til kan det være man skal gjengi noe sagt på dialekt, feks vitser ol. :icon_clapping:

Så lenge jeg har vært her (tror jeg?), har ikke dialekt vært tillatt uansett... Retningslinjene:

§1.3

Forumets skriftspråk er norsk bokmål og nynorsk, svensk, dansk og engelsk. Bruk av sms-språk og dialekt fører til advarsel og sletting av post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg har vært her (tror jeg?), har ikke dialekt vært tillatt uansett... Retningslinjene:

Ehh, en ting er å skrive hele innlegg på dialekt, en annen er vel å innimellom skrive noe for moro skyld eller å få frem et poeng evt fortelle en vits som er morsomt på dialekt? Jeg er fullt klar over det som står i retningslinjene, men synes ikke doggis må bli så sinnsykt firkantet at en stakkars trønder aldri skal få hive på en læll eller sjø for moro skyld.

Uansett får dere moddiser en sabla svær jobb hvis dere skal begynne å legge inn alt av dialekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør dere meg, så er det mer irriterende at alt som er av æ'er blir til jeg/eg i alle ord med æ i, enn at folk skriver på dialekt. Og jeg antar at innlegget blir totalt herpa av denne stavekontrollen, så da gjentar jeg at stavekontrollen er mer irriterende enn at folk skriver på dialekt :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør dere meg, så er det mer irriterende at alt som er av æ'er blir til jeg/eg i alle ord med æ i, enn at folk skriver på dialekt. Og jeg antar at innlegget blir totalt herpa av denne stavekontrollen, så da gjentar jeg at stavekontrollen er mer irriterende enn at folk skriver på dialekt :icon_clapping:

Det er jeg jammen enig i! At den tar for seg de helt vanlige skriveleifene og ... så holder det i mengder. Resten blir bare pirk og slitsomt. For det må da gå ann å skrive være, vær, svær, segr, osv osv

Edit: oida.... hverken det vi i utgangspunktet ba om eller Æ'ene er rettet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...