Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du oppdatert bloggen m/film fra treningen?


Marthe

Recommended Posts

Jeg tenkte at vi skulle motivere hverandre til å filme treninger. Hver gang du blogger med film, så vil vi vite om det :lol: Ønsker du tilbakemelding på treningen, så gir du beskjed om det.

Skriv gjerne hva du er fornøyd med selv, og hva som kunne vært bedre :)

Husk å kommenter i bloggene til de som skriver i tråden, ikke bare her :D

Har du oppdatert bloggen m/film fra treningen i dag? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Bra tiltak!

Det er veldig gøy å se filmer i blogger syns jeg, men det er litt lett å glemme både å filme og å legge ut...

Jeg kan jo vise en film jeg la ut i går. Vi holder på med frivillige dekk, en øvelse som har vært veldig nedprioritert i det siste :) så vi er litt tilbake til starten på den..

Så her skal jeg da først få henne til å IKKE tilby stå, og deretter klikke for dekk og starte å sette på kommando rett og slett. Ikke noe fokus på hvor dekken er hen eller at hun skal bli liggende. Økten kunne kanskje vært et lite hakk kortere?

http://vimeo.com/2908420

Og hvis noen vil se lineføring med Mona så er det her, også fra i går.

Jeg ser at jeg MÅ begynne å belønne med høyrehånden, jeg ser jo ut som jeg har en fysisk skade :lol: Ellers er jeg superfornøyd med kontakten hennes. Også finne en bedre måte å filme på så jeg ikke går ut av bildet hele tiden.

http://vimeo.com/2909792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden kan jo bli en samling for å se litt fremgang, tips og slikt også. Min dekkøkt er jo også helt i startfasen :)

Edit: Haha, så morsom Kahlo! Hun har definitivt skjønt at hun skal på ryggen hvertfall. Så er det bare å komme videre derfra :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden kan jo bli en samling for å se litt fremgang, tips og slikt også. Min dekkøkt er jo også helt i startfasen :D

Edit: Haha, så morsom Kahlo! Hun har definitivt skjønt at hun skal på ryggen hvertfall. Så er det bare å komme videre derfra :)

Hun syns det er fantastisk morsomt å ligge på rygg, tror jeg. Så blir spennende å se om jeg kommer videre. :lol:

Morsomt å se forskjellgen på intensiteten på Mona og Siri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å se forskjellgen på intensiteten på Mona og Siri.

Hva tenker du på da? :lol:

Marthe: Haha, ja, veldig dårlig ja! Liksom.. :rolleyes: Men lurer på en ting. Snakker du litt når dere trener fvf, eller er du helt stille? Var litt vanskelig å se på filmen. Eller hva pleier du å gjøre mens dere trener det, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du på da? :)

Marthe: Haha, ja, veldig dårlig ja! Liksom.. :rolleyes: Men lurer på en ting. Snakker du litt når dere trener fvf, eller er du helt stille? Var litt vanskelig å se på filmen. Eller hva pleier du å gjøre mens dere trener det, liksom.

Jeg er helt stille. Skryter gjerne når hun gjør en bra vending og sånn.

I dag var ikke treningen bra. Jeg var en dårlig fører (ja, mye fordi jeg blir filmet. Øvelse gjør mester har jeg hørt... Så vi får prøve litt til), fordi jeg egentlig ikke hadde lyst å trene. Jeg var trøtt, lei og iskald. Da bøøør man ikke trene i det hele tatt, men det gjorde jeg. Så smekk på fingrene til meg selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre trening på feltsøk i går:

http://www.fagertun.net/?p=1722

Han kan ikke apportere ordentlig så derfor jeg bryter etter oppplukk og noen meter med løping for å hindre at han slipper på tur inn før "fri". All løpingen fordi han ikke hviste hva han egentlig holder på med i starten, men han fant det ut etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har noen få her sett denne filmen allerede, men jeg kan jo legge den ut likevel. Den ligger foreløpig ikke i bloggen, men det er fordi bloggen ikke er oppdatert etter at dette ble filmet. Jeg må bli flinkere til å oppdatere :lol:

Jeg vet at jeg har mange førerfeil her, og ja, jeg har allerede fått "kjeft" for flere av dem *flir*

Fri ved fot med Norma forrige uke:

http://www.youtube.com/watch?v=YAAgJDcM76w

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lagt ut film på en stund men skal prøve å få tatt en ny snart :) Imens kan dere gjerne kommentere denne:

Når dere går så har han jo kjempeflott kontakt. En liten ting jeg tror du kunne fått til å så veldig mye penere ut, er om du tar deg et halvt sekund ekstra i vendingene dine. De er veldig raske, og enda han er så knallfin kontakt så sklir han litt ut. Jeg mener ikke at du skal bruke laaaang tiiiid rundt, men når øvelsen ser så bra ut fra før, så taper du hvertfall ingenting på å bruke et halvt skritt ekstra på vendingen. Særlig på snø og glatt underlag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lagt ut film på en stund men skal prøve å få tatt en ny snart :) Imens kan dere gjerne kommentere denne:

Som IW skiver. Ta deg litt mer tid i vendingene. Slik at dere vender i lag, og ikke bare du :lol:

Ellers så ville jeg kanskje belønt han mer i selve vendingene noen ganger, slik at han har litt mer forventninger :P

Ellers så synes jeg at han går kjempe fint! Ligger veldig fint, og har en kjempe fin kontakt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere går så har han jo kjempeflott kontakt. En liten ting jeg tror du kunne fått til å så veldig mye penere ut, er om du tar deg et halvt sekund ekstra i vendingene dine. De er veldig raske, og enda han er så knallfin kontakt så sklir han litt ut. Jeg mener ikke at du skal bruke laaaang tiiiid rundt, men når øvelsen ser så bra ut fra før, så taper du hvertfall ingenting på å bruke et halvt skritt ekstra på vendingen. Særlig på snø og glatt underlag :)

Ja synes vi sliter litt i vendingene innimellom så kan nok hende det vil hjelpe, er litt redd for å bruke for lang tid om du skjønner :) Skal huske på det neste gang jeg trener :P kanskje jeg skal huske kamera også da :P

Tusen takk for tilbakemeldinger og skryt fra både deg og Marthe, morro å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror det er mange som har litt angst for dommerens kommandoer, og at man må sprette rundt på nanosekundet kommandoen kommer. Men man har tid til å stokke beina for en vending eller en holdt :) Såklart forskjell på det og å gå 10 meter før man reagerer da, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...