Gå til innhold
Hundesonen.no

Pubertal hannvalp


jaktlykke

Recommended Posts

Ja, så er den første kjønnsmodninga i full sving hos Amigo.

Det er merkbart vanskeligere å trene både spor og hverdagsdressur, for han er kun opptatt av lukter og damer :oops: . På valpekurset i kveld var han mer interessert i å løpe rundt og ri og snuse de andre i ræva enn å trene kontakt med meg :) . Jeg vet at dette er en fase som må gjennomgås, men har noen en formening om hvor lenge "det står på", og tips til hvordan jeg kan gjøre meg selv mer interessant for ham i treningssammenheng? (jeg ER klovn dø lux på trening fra før, såpass at alle valpene springer til meg i stedet for eierne sine). Men de valpene er mye yngre da.

Det er mange år siden jeg hadde hannhund, så jeg har glemt ut litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell bare å fortsette å trene som før. Treninga vil gi resultater etter hvert.

Har egentlig ikkeno annet råd enn det.

Men jeg veit hvor frustrerende og lite motiverende det kan være!

Det går nok litt opp og ned tenker jeg. Noen ganger er han konsentrert på deg, andre dager veit han ikke hvem du er engang. På Lunah så var det værst ett par mnd, også var det litt bedre igjen en stund, så ble hu teit i ett par mnd igjen. Det gikk litt opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så er den første kjønnsmodninga i full sving hos Amigo.

Det er merkbart vanskeligere å trene både spor og hverdagsdressur, for han er kun opptatt av lukter og damer :oops: . På valpekurset i kveld var han mer interessert i å løpe rundt og ri og snuse de andre i ræva enn å trene kontakt med meg :) . Jeg vet at dette er en fase som må gjennomgås, men har noen en formening om hvor lenge "det står på", og tips til hvordan jeg kan gjøre meg selv mer interessant for ham i treningssammenheng? (jeg ER klovn dø lux på trening fra før, såpass at alle valpene springer til meg i stedet for eierne sine). Men de valpene er mye yngre da.

Det er mange år siden jeg hadde hannhund, så jeg har glemt ut litt.

hehe, sliter du litt...? Det er ikke så enkelt å gi råd om det... Men det jeg har gjort når mine hanner er kommet i pubertet er at jeg har trent kun på de tingene de kunne før puberteten starter. Mine har holdt på ca en mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...