Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK, Bø i Telemark. Hvem skal?


Scarlet

Recommended Posts

Da er begge jentene påmeldt.

Blaze i Champ

Og Talli en siste gang i Åpen unghundkl. Vurderte Åpen klasse, men fant ut at jeg syns hun er litt dårlig i massen for alderen, så vi "vinner" nok mer på å være unghund.

Vi skal faktisk i samme ring som belgerene så jeg håper noen kan hjelpe meg når jeg skal i ringen med begge? Samme dommeren er også gruppe dommer.

Så håper jeg noen andre i området er så "gærn" at dem reiser opp lørdag morgen slik at jeg har noen å slå følge med :)

Jeg henger rundt på lørdagen, uten noe særlig å gjøre (i hvertfall om damen med BF ikke ringer meg)

Så hvis du ikke har folk er det bare å rive tak i meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 308
  • Created
  • Siste svar
Ja, ikke sant? Det er bare å utøve litt press på Marthe, så vi får henne til å stille prinsessa si. :) Det kan hende jeg har klart å overtale henne til at vi stiller for hverandre, har henne iallefall litt på gli. :)

Høres ut som en bra plan!

Hvis jeg drar vil jeg tafse på ALLE sonenhundene! :D

Me2. Du kan godt få tafse på Norma?

Jeg skal gå LP2 og stille i unghundklassen med Yippie, tror jeg (har meldt på). Kommer hjem dagen før stevnet, så det blir ikke så mye trening da... og hun glemmer veldig mye mellom hver gang jeg er hjemme! Men jeg gjør det bare for moroskyld uansett ;)

Amira skal gå LP elite

Så moro at du skal stille med begge, håper jeg får sett dere :P

Nå er Cane meldt på i bruksklasse, vi fortsetter å gå mot strømmen. Yeee, bruksklassen ruler! *knis*

Det er da bare kult å gå mot strømmen? Muligens tyngre, men det er verdt det til slutt *knis*

Vi er meldt på LP Elite... *gulp* :P

Lykke til! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare kult å gå mot strømmen? Muligens tyngre, men det er hvert det til slutt *knis*

Japp, det hadde visst blitt oppstandelse i Letohallen da det hadde blitt ropt opp en gronnis i bruksklasse (vi droppet den utstillingen), så det må man jo forsøke på nytt. :) Kanskje folk blir nysgjerrige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så fryktelig veldig lyst, men så var det de penga, da <_<

Dommeren som dømmer sheltie likte jo faktisk nervepelsen min :shocked: Men når man bor i nordtrøndelag, så blir det litt langt å reise for å dra på hundeutstilling, det mener i allefall både lommeboka og samboeren min. Hmf, de har ikke peiling, mener nå jeg <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem vil helt sikkert tafse på dere også :rolleyes: Og jeg er sikkert drittlei av at dem flyr etter alle folk iløpet av dagen og selger dem billig *alle dere er mine venner* er teorien dems..

Jaaa ;)

Jeg håper noen vil tafse litt på trollet mitt også... hun har blitt litt menneske sky etter løpetiden, Mamma´n er nemlig Best? :)

Me2. Du kan godt få tafse på Norma?

Jeg vil, Jeg vil!

Nå har jeg faktisk meldt på Betty!! ;)

Og mange andre dyyyr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversatt:

Marthe kommer oppover, og hun SKAL stille Extra. ;)

Jeg likte oversettelsen MYE bedre ;)

Takk for tips, vi har booket oss en hytte der nå. ;)

Ja, ikke sant? Det er bare å utøve litt press på Marthe, så vi får henne til å stille prinsessa si. ;) Det kan hende jeg har klart å overtale henne til at vi stiller for hverandre, har henne iallefall litt på gli. ;)

Jeg vil tafse på Cane og Extra jeg! Har ikke sett Extra siden hun var liten valp på Bjerke ;)

Hehe, jeg møter i hvert fall opp :closedeyes: Så ser jeg om jeg stiller. Extra er ikke helt enig i det utstillingsgreiene. Så hvis vi får trent, så stiller vi (jeg, Carina eller 2ne :) ).

Hvilken klasse skal hun evt. gå i? Hun er født 19.03.07 :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg møter i hvert fall opp :closedeyes: Så ser jeg om jeg stiller. Extra er ikke helt enig i det utstillingsgreiene. Så hvis vi får trent, så stiller vi (jeg, Carina eller 2ne :) ).

Hvilken klasse skal hun evt. gå i? Hun er født 19.03.07 :closedeyes:

Da kan du velge mellom unghund og åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Cane meldt på i bruksklasse, vi fortsetter å gå mot strømmen. Yeee, bruksklassen ruler! *knis*

Det er da bare kult å gå mot strømmen? Muligens tyngre, men det er verdt det til slutt *knis*

Japp, det hadde visst blitt oppstandelse i Letohallen da det hadde blitt ropt opp en gronnis i bruksklasse (vi droppet den utstillingen), så det må man jo forsøke på nytt. ;) Kanskje folk blir nysgjerrige. ;)

Heia, heia ;) Syntes det er kult at noen går mot strømmen jeg, særlig når det kommer til BK.

Min saluki var den første mynden i Norge som stilte i BK noensinne og det ble en viss "oppstandelse" der også da det ble ropt opp til Bruksklasse gitt, hehe. Dette var no' nytt.

Og siden har jeg konsekvent stilt han i BK, han kvalifiserer jo til dette og de kravene er ganske strenge, så jammen skal jeg vise at han kan mer enn å løpe venstre-svinger (noe han ikke får helt uttelling for da, men det er en annen side av saken :) ).

På Bø blir det AK på frøken da hun ikke kvalifiserer til BK før 28 juni iår, men da skal nok hun over dit hun også.

Enig med Anette; ja, det ER tyngre å gå mot strømmen, men helt klart verdt det til slutt (syntes jeg iaf) :rolleyes:

Skal heie på dere jeg, Cane i BK ruler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håpte at jeg skulle slippe å velge :rolleyes:

Noen som har forslag? :lol:

Dersom hunden er uferdig og du mener at den ikke har en real sjangs mot hunder på opp mot 5-6-7 år - så velg UK (Unghund). Dessuten kan du kjempe om cacib i begge klassene og :)

Det man også kan tenke på er hvor mange det er i de ulike klassene. Det er kulere å vinne en stor klasse enn en liten såklart, men samtidig er jo 1plass i f.eks UK bedre enn 3.plass i AK (selv om du allikevel kan gjøre det bedre i beste hanne/tispe). Sjangsen for CK er gjerne større når du står som nr 1 enn 3 òg. Jeg hadde nok valgt unghund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å stille hunden min også, første utstilling for oss begge... :lol:

Men en annen ting, har endelig klart å somla meg,og sendt inn omreg. papirer til NKK,men har enda ikke fått noe i retur, går det bra å melde på for det siden fristen nærmer seg? Burde kanskje ta en tlf til de å høre om det gå/hva jeg kan/må gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Norma påmeldt, og for første gang stiller vi i Unghund (hun blir 18 måneder to dager før Bø). Det kan jo bli spennende :lol:

Jeg trooor kanskje jeg skal skrive (of course), men kan jeg i såfall få lov til å slå følge med deg til Bø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chili og jeg tar kanskje en tur. Om pelsen holder skal hun i hvert fall stilles.

Jeg har fått skyss og sted å overnatte(Beverøya), så da kommer vi helt sikkert. :lol: Vi skal gå lydighet og kanskje stille ut, men jeg har ikke fått meldt på enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når går påmeldingsfristen ut? Jeg vurderer å melde på Ace både i det ene og det andre, men burde helst hatt en agtrening til før jeg vurderte den biten og sjekke om pelsen er på vei før jeg vurderer utstillingsbiten.

19.januar går vel den ordinere fristen ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håpte at jeg skulle slippe å velge :rolleyes:

Noen som har forslag? :lol:

Jeg ville gått for unghund. Der vil du være blant de eldste, og det er lettere å stå i unghund som en godt utviklet ungtispe enn å møte de på fire år i åpen klasse og virke uferdig. Du møter selvfølgelig også i åpen klasse alle disse som aldri vil få siste certet, som rett og slett ikke er bra nok - så all konkurranse i åpen klasse er ikke seriøse konkurrenter. Men vær "ung og lovende" så lenge du kan. I unghund kan du jo også få HP, det er tross alt mer enn "bare" førstepremie i åpen klasse, hvis det ikke deles ut CK.

Planen var å stille hunden min også, første utstilling for oss begge... :lol:

Men en annen ting, har endelig klart å somla meg,og sendt inn omreg. papirer til NKK,men har enda ikke fått noe i retur, går det bra å melde på for det siden fristen nærmer seg? Burde kanskje ta en tlf til de å høre om det gå/hva jeg kan/må gjøre?

NKK har fire ukers saksbehandlingstid, har den tiden gått ut? I så fall ringer du og forklarer situasjonen, og håper de kan prioritere deg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte plutselig å lure på om jeg skal dra jeg også! Eneste hindring er at jeg hater å kjøre langt på vinterføre. Men blir været alt for dårlig så kan jeg jo bare la være å dra?

Hvor bor man i såfall? Har aldri vært der før jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...