Gå til innhold
Hundesonen.no

Rasehund vs blandingshund


Heidi

Recommended Posts

Ville nok i utgangspunktet valgt en renraset hund fordi man da vet mer sikkert hva man får! :D Har hørt om to skjønne familiehunder som fikk valper, og for å si det kort så ble ikke gemyttet på valpene noe i nærheten av de koselige foreldrene. :D Men må også påpeke at man kan uansett ikke være sikker, bare øke sjansene litt. Men hadde jeg fått en blandingshund, og gemyttet var bra, hadde jeg blitt like glad i den, og tatt meg like mye av den så..... Hmmm... Konklusjonen må vel bli: Det kommer an på!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase hund er å fortrekke her i huset.

Balndingshunder er fine de , men siden vi har fått smaken på å stille ut hundene så hjelper det oss ikke noe særlig om vi får oss en blandingshund. :wink: så vi holder oss til rasehunder vi. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blandingshund nå og er kjempe fornøyd med hun.

Har også lyst på en hund til, men vet ikke om jeg da skal ha renraset eller blanding.

Mest sannsynelig blir det nok blanding omplasseringshund (jeg er glad i å jobbe med individer som har hatt litt vanskelig start).

En ting som iallefall er sikkert er at det MÅ være Border Collie i blandingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase hund, men på samme grunnlag som Kine! Ikke fordi blandingshunder er mindre pene eller noe, fordi de kan være heeelt nydelige, men fordi man ikke vet hva man får osv !!!

Hilsen Michelle

men fordi man ikke vet hva man får osv !!!

Hvis du mener temprament så kommer dette mye ann på eieren også, hvordan han/hun oppdrar hunden fra den er valp.

Fysiksk så skjønner jeg for da kan man luke bort endel skavanker ved å velge rasehund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...