Gå til innhold
Hundesonen.no

Svindelannonser på finn.no


Linda Marie

Recommended Posts

Annonsene står under hund gis bort. Dette er renrasede valper som skal gis bort.

Jeg kunne ikke la vær med å sende en mail til noen som hevdet de skulle gi bort engelske bulldogvalper. Ba de egentlig om å finne seg noe annet å gjøre i jula, enn å legge ut falske annonser.

Her er svaret:

"hej!

Takk for e-posten og din interesse for min Bulldog valper har vi myke senger til huset vårt valper. Vi lar dem hver dag været tillater. Når det er tid for å avle våre Chihuahuas og valper de kommer inn. Vi er fortsatt forpliktet til å hjelpe trenere dem sammen med levering av valper. Fra første dag de er født Bulldagge våre valper holdes, spilles med, og veldig socialized med familien. De valper bo i vårt hjem før det er tid for dem til å forlate oss, du kommer til den nye hus.

De er;

Veterinærkomite kontroller

tiden vaksinert.

Nå toget, og svært socialized, har alle helse papers oppdatert;

De er alle 10 uker gamle, og nedenfor er noen bilder av Bulldog valper jeg har tilgjengelig, se på den og e-post meg tilbake med vil du være interessert, og med navn på tilgjengelig informasjon

eller ring meg på +237 9****

Takk og vent

Nadin & Patrick!"

Legg merke til stave måten og skrivingen. Helt klart fra google oversetter eller noe sånt. Svarte tilbake at jeg var interessert, men ville vite hvorfor hundene skulle omplasseres. Fikk to mail tilbake fra forskjellige mailer.Her er svarene:

"

hallo!

de valper som er tilgjengelige nå, og jeg sender dem ut, siden jeg har fått en ny jobb her og jeg har ikke nok tid til å lete etter dem, så bare post eller ringe meg tilbake hvis interessert?

00237 94******"

og:

"Hallo

Takk for mail, jeg jobber for en Kristus barnehjem vare på i Kamerun i dag i New innsjøer Kamerun. Jeg har kommet for å oppdage at været / klimaet, er ikke godt for min baby.she finner mye vansker med å tilpasse seg, og på grunn av beskaffenheten arbeidet mitt, jeg finner mye vansker med å ta vare på henne, så jeg vil sende henne tilbake til til en kjærlig familie / kjæledyr elsker eller en kristen home.i håper at du tar stor omsorg for henne ok? Jeg vil ikke nekte noen å få barnet mitt, alt jeg trenger for henne er kjærlighet og omsorg, og om du vil akseptere i å sende meg oppdatere bilder av henne hver month.She er bare 11weeks gamle

så milde til barna, en meget god følgesvenn hjemme, hun er flink med andre hus pets.she er dyrlege sjekket, AKC registrert og oppdatert på alle hennes sorts.She vil kjøre og spille som en 3year gamle kids.She har svært godt temperament med barn og andre kjæledyr i hjemmet hun vil gjøre en veldig fin huset pet.This lille jenta elsker å kjøre og spille, liker å stoppe opp og lukte blomster .. Hun kommer sammen med en 1-årig helse garantere Hun kommer alle hennes spiller leker, inkludert hennes menyen heftet, og video-CDer, som viser hva hun liker og dislikes.i vil gjerne vite hvor fort du vil være klar for valpen. hennes bilder er knyttet til denne posten

takk"

Flere enn meg som lukter svindel her? Regner med neste mail blir at jeg må sette inn så og så mye penger på en konto, men at jeg får disse pengene og mer til senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 301
  • Created
  • Siste svar

*ler* Jeg har ikke giddet å bry meg om sånne annonser engang. :D Om folk virkelig svarer på sånne annonser, på dårlig norsk, der renrasede, ellers relativt dyre, valper gis bort, etter alt det som har vært i aviser og sånt om slike svindelannonser, så kan de ha det så godt for min del. :D Men at ikke noen tar tak i det, og at finn.no slipper gjennom slike annonser, det skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at ikke noen tar tak i det, og at finn.no slipper gjennom slike annonser, det skjønner jeg ikke.

NOEN hinthint, må rapportere slike annonser til finn.no så de faktisk vet at de har slike svindelannonser på siden sin...

Men at de gidder å legge ut slikt på finn.no, man må jo betale for annonsene der...

EDIT: jeg finner forresten ikke annonsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp dette svaret:

"Takk for mail og for å gjøre min valp et flott hjem, er det ikke noe problem, det eneste problemet er at hvis du kan gi din fulle adresse som

ditt navn i full?

postnummer?

Huset adresse og husnummer?

delstaten eller byen?

telefonnummer?

og dine nærmeste flyplass?

med all informasjon du bare trenger å vente på valpen skal leveres på døren din skritt, etter en flytur varighet på ca 6 timer.

takk og jeg vente på svar"

Lurer på om jeg skal gi opplysningene til min oppdiktede filletante jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOEN hinthint, må rapportere slike annonser til finn.no så de faktisk vet at de har slike svindelannonser på siden sin...

Men at de gidder å legge ut slikt på finn.no, man må jo betale for annonsene der...

EDIT: jeg finner forresten ikke annonsen...

Man må ikke betale for "gies bort"-annonser såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOEN hinthint, må rapportere slike annonser til finn.no så de faktisk vet at de har slike svindelannonser på siden sin...

Men at de gidder å legge ut slikt på finn.no, man må jo betale for annonsene der...

EDIT: jeg finner forresten ikke annonsen...

Gis bort annonser trengs ikke å betales for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff..dette er ikke noe nytt..sendt noen sinte mailer sjøl! vet om flere uvitende som blir lurt!

ser dere slike annonser anbefaller jeg si ifra til nettstedet.er ikke alle hundekjøpere som vet like mye.

Finnes så mye svindel uteågår!

dei later som valpen er blitt sendt men står fast i tollen og du må betale såå så mye ellers blir den ståående der..!blir så sinna!

og legg også merke til om du sender svar å spør etter noe konkret så får du ikke sikkelige svar..

jeg kødda me noen en gang å spurte sikkelig mye, pris og bla bla bla, eneste e fikk isvar var at valpen ville få det fint hos meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. nesten litt spennende, haha.. (helt til de ber om penger..) fätt noe mere informasjon? (Fätt bilder?)

Jada, søte bilder av valpene. Så avgjort bilder fra et magasin eller noe sånt.

Har også laget en fiktiv tante med adresse osv. Så får se om de svarer. Litt morsomt å se hvor langt de gidder å dra saken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de begynner å snakke om å sende valpen på fly så kan du si at du jobber på staburet og lager staburspølser. Og siden du er sjefen der, og dere har problemer med maskinen som putter de hvite prikkene i pølsa, så må dere utsette flyreisa. Neste blir at du må reise ned til kamerun og hente en orange kjegle til maskinen, så da kan du ta med hunden i samme slengen. Send med et megastygt bilde av en person som du finner på nett når du skal forklare hvem du er. Det skal ligge på nettet en historie om to gutter i fra danmark som gjorde dette, de jobbet på dancake og laget rullekaker med bringebær fyll. De dro historien veeldig langt, men det var underholdende å lese om dem. Om jeg finner den igjen så skal jeg legge den ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, nå er fly bestilt:

"Hallo!

Takk for mail og adressen din, vil jeg bestille en online flytider for valpen skal leveres på døren din fremgangsmåten, og jeg skal post deg tilbake med alle fly-informasjon

takk og jeg vil komme tilbake med et svar .."

Så nå venter jeg egentlig bare på at de må ha penger til ditt og datt. Men jeg vil selvsagt få de tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, nå er fly bestilt:

"Hallo!

Takk for mail og adressen din, vil jeg bestille en online flytider for valpen skal leveres på døren din fremgangsmåten, og jeg skal post deg tilbake med alle fly-informasjon

takk og jeg vil komme tilbake med et svar .."

Så nå venter jeg egentlig bare på at de må ha penger til ditt og datt. Men jeg vil selvsagt få de tilbake igjen.

hehe, hva sier du om det plutselig sitter en valp på en fiktiv adresse og venter på deg da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...