Gå til innhold
Hundesonen.no

Edderkopptråden!


Linda Marie

Recommended Posts

Hva slags tella får dere på fredagen da? :yes: spennde..

Heisann:)

Er veldig spent selv også. Det blir en Brachypelma :) Egentlig en Smithi, men den var kun 2cm så litt usikker, vil egentlig ha en som er liiitt større.. Han har fler typer og av brachypelmaer for levering så siste avgjørelsen blir tatt på fredag..

Har kjøpt meg et Exo-terra på 30x30x30 og vannskål, får ugjørsla tiurtorv og en annen ting som jeg ikke kommer p navnet på på tirsdag. Må vell skaffe meg ei rot også..

Noe mer som bør tilføyes?? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar
Heisann:)

Er veldig spent selv også. Det blir en Brachypelma :D Egentlig en Smithi, men den var kun 2cm så litt usikker, vil egentlig ha en som er liiitt større.. Han har fler typer og av brachypelmaer for levering så siste avgjørelsen blir tatt på fredag..

Har kjøpt meg et Exo-terra på 30x30x30 og vannskål, får ugjørsla tiurtorv og en annen ting som jeg ikke kommer p navnet på på tirsdag. Må vell skaffe meg ei rot også..

Noe mer som bør tilføyes?? :blink:

Brachypelma artene er fin fin arter og starte med :yes: men om den kun er 2 cm kan det fort bli en kjedelig start på hobbyen :D da disse vokser ganske tregt....

Og en terra på 30*30*30 må du nok vente med og bruke enda en stund hvis tellan bare er 2 cm i beinspenn? er alt for stor og tellan blir "Borte" i det og den vil ha trøbbel med og finne maten sin. Jeg har mine i små plastbokser når dem er i den str...

Hvem eller hvor skal du kjøpe? og hvor mye har dem tenkt og ta i pris for det lille dyret? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brachypelma artene er fin fin arter og starte med :) men om den kun er 2 cm kan det fort bli en kjedelig start på hobbyen :) da disse vokser ganske tregt...

Er vell det jeg har konkludert med også, så mulig det blir en litt mer voksen;)

Og en terra på 30*30*30 må du nok vente med og bruke enda en stund hvis tellan bare er 2 cm i beinspenn? er alt for stor og tellan blir "Borte" i det og den vil ha trøbbel med og finne maten sin. Jeg har mine i små plastbokser når dem er i den str...

Har fundert endel på dette med størrelsen både med tanke på oppbevaring og foring når de er sååå små. Hva kan de fores med og hvordan fikse fuktigheten?

Hvem eller hvor skal du kjøpe? og hvor mye har dem tenkt og ta i pris for det lille dyret? :)

Dyret skal handles i Oslo av en privat entusiast via en bekjent av meg som har hatt Tella i ca 12år

Prisen avhenger av alder og type.. snøtt 100lappen for unge, og oppover til tror det var 3-400kr for voksne;).

Edit: Skriveleif..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man fôre dem med noe annet en kravlende, krypende dyr? :P :P

Vil vell tro alt mulig, bare det er levende vesener og IKKE for store...

Det er angående foringen jeg selv er mest spent også <_< Har eeenda ikke fått prøvd meg da min nyanskaffelse ikke kommer i hus før til torsdag.

Gleder meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bitene pinnedyr? hehe aldri hørt om pinnedyr som biter :D sikker på det ikke er en kneler du tenker på?

Bare en sånn liten digresjon her, når jeg fikk pinnene mine (vanlige kjedelige) så ble det sagt og lest at disse kan bite dersom de ikke er vant til å bli håndtert. Nå er jo disse pinnene så "små" at de neppe kan gjøre særlig ut av det bittet- giftige er de iaf ikke.

Herregud, jeg gikk ut av videoen da musen ble satt ned jeg. For all del, jeg er med på at eddisene skal ha mat- men da ville jeg holdt meg til insektene. Ikke hvite små fluffy baller med fire ben :shocked:

Men Psycho har dere fått dere eddisen nå? Var det ikke nå fredag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fundert endel på dette med størrelsen både med tanke på oppbevaring og foring når de er sååå små. Hva kan de fores med og hvordan fikse fuktigheten?

Dyret skal handles i Oslo av en privat entusiast via en bekjent av meg som har hatt Tella i ca 12år

Prisen avhenger av alder og type.. snøtt 100lappen for unge, og oppover til tror det var 3-400kr for voksne;).

Edit: Skriveleif..

Tiil mine som er under 5cm i beinspenn har Jeg har dem i slike boker som man kjøper på rema som heter Solo( ikke brus solo altså hehe) men sånne plastisk/frysebeger sak.. lager godt med ventilasjonshull rundt hele boksen. Og ellers fukter jeg det ene hjørne godt par ganger i uka. De voksene skal jo ikke ha så mye fuktighet innen denne slekten, så der holder det med en vannskål..

For små teller er det vanlig med en pris fra 50 lappen til par hundre kr..

En voksen ligger som regel på innen denne slekten fra 400 kr og oppover.

Jeg spurte bare fordi det er så lett at mange overpriser dem, men prisene der høres jo greie ut...

og til Advarsel, så kjøper man ofte bare flere etterhvert :D

Kan man fôre dem med noe annet en kravlende, krypende dyr? :D :D

Man gir jo dem det dem ville spist i naturen, så her fores det i kakerlakker,sirisser,melormer, maggot ol.. Jeg har gitt biff til min hehe.. men er ikke og anbefale, det lukter helt pyton når tellan har sugd på den noen dager :rolleyes: man skal også tenke på og være forsiktige med insekter tatt fra naturen, pga fare for parasitter og evt sprøyemidler i steder der det er aktuellt. Men jeg har foret mine små slings( baby tellar) med både bananfluer og munkelus som jeg har funnet her hjemme da..

Vil vell tro alt mulig, bare det er levende vesener og IKKE for store...

Det er angående foringen jeg selv er mest spent også <_< Har eeenda ikke fått prøvd meg da min nyanskaffelse ikke kommer i hus før til torsdag.

Gleder meg :D

Blir spennde :D men som sagt hvis du kjøper deg en alt for liten enn så kan det fort bli litt kjedelig :D en gjennomsiktig liten tella er ikke mye og se på hehe.. bortsett fra de skifter ham oftere og har mer matlyst så er det jo mer som skjer med dem enn en voksen tella som sitter ofte bare der :D

usj... liker ikke levende foring av slike <_< er forresten ikke lov i norge heller og fore med levende pattedyr :D så i grunn ganske unødvening når man har så mye andre fordyr og ta av...

Hm, stilig tråd! Nå lærte jeg masse mer om tellaer, kanskje jeg skal ha meg en sånn en gang i framtiden. :D

Det må du gjøre vettu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell det jeg har konkludert med også, så mulig det blir en litt mer voksen;)

Har fundert endel på dette med størrelsen både med tanke på oppbevaring og foring når de er sååå små. Hva kan de fores med og hvordan fikse fuktigheten?

jeg har forresten en B.smithi på ca 2 cm . knøtt liten sak( jeg har små hender ) :D h*n har vokst ut av filmrullboksen sin nå da.. skiftet ham for ikke så lenge siden. så skal få flytte til noe større..

150220090105664b445b63b54131bb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg gikk ut av videoen da musen ble satt ned jeg. For all del, jeg er med på at eddisene skal ha mat- men da ville jeg holdt meg til insektene. Ikke hvite små fluffy baller med fire ben :shocked:

Jeg hadde VIRKELIG mareritt etter at jeg så den filmen der... Og som Sissi sier lenger nedi her, det der er ikke lov her i landet. Jeg la bare ut filmen for å vise at det "går ann".....

Men Psycho har dere fått dere eddisen nå? Var det ikke nå fredag?

Nei, ble endret til at den kommer levert på døra nå førstkommende torsdag :D

Tiil mine som er under 5cm i beinspenn har Jeg har dem i slike boker som man kjøper på rema som heter Solo( ikke brus solo altså hehe) men sånne plastisk/frysebeger sak.. lager godt med ventilasjonshull rundt hele boksen. Og ellers fukter jeg det ene hjørne godt par ganger i uka. De voksene skal jo ikke ha så mye fuktighet innen denne slekten, så der holder det med en vannskål..

Men denne som skal hit skal vel være rundt 6 cm har jeg hørt... Er vel ok da at han går i terrariet på 30x30x30?

Og det spørs om vi må ha mer fukt til han her... Huset er jo som en gnistrende sak om dagen, tiltross for luftfukter. Hva mener du er rett fuktprosent til en Smithi?

For små teller er det vanlig med en pris fra 50 lappen til par hundre kr..

En voksen ligger som regel på innen denne slekten fra 400 kr og oppover.

Jeg spurte bare fordi det er så lett at mange overpriser dem, men prisene der høres jo greie ut...

490 kr ble det visst så Lars skal betale for denne på 6 cm.... Da levert på døra. Så det er vel ikke det værste det kanskje.

Har du forresten bilde av noen på rundt den størrelsen?

og til Advarsel, så kjøper man ofte bare flere etterhvert :D

Begynner å innse at jeg må sette noen tak her etterhvert... X antall tellaer på han, betyr x antall katter/hunder på meg osv :D

Man gir jo dem det dem ville spist i naturen, så her fores det i kakerlakker,sirisser,melormer, maggot ol.. Jeg har gitt biff til min hehe.. men er ikke og anbefale, det lukter helt pyton når tellan har sugd på den noen dager :rolleyes: man skal også tenke på og være forsiktige med insekter tatt fra naturen, pga fare for parasitter og evt sprøyemidler i steder der det er aktuellt. Men jeg har foret mine små slings( baby tellar) med både bananfluer og munkelus som jeg har funnet her hjemme da..

Usj og grøss, og dette er det andre værste med disse dyra... Men heldigvis ikke min jobb :D

Blir spennde :D men som sagt hvis du kjøper deg en alt for liten enn så kan det fort bli litt kjedelig :D en gjennomsiktig liten tella er ikke mye og se på hehe.. bortsett fra de skifter ham oftere og har mer matlyst så er det jo mer som skjer med dem enn en voksen tella som sitter ofte bare der :D

Hvor ofte skifter en på ca 6 cm ham da? Og hvor fort vokser de egentlig?

usj... liker ikke levende foring av slike <_< er forresten ikke lov i norge heller og fore med levende pattedyr :D så i grunn ganske unødvening når man har så mye andre fordyr og ta av...

Sant, den der er helt motbydelig syns jeg... Som sagt, mareritt og sånn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...