Gå til innhold
Hundesonen.no

Hun har spist Ibux..


Zoey

Recommended Posts

Det gikk heldigvis bra med henne i natt.. Jeg voktet over henne fram til tre (litt hysterisk jah :) ) Men da slokna vi begge to i en hau i senga:)

Dette med giftinformasjonen var virkelig betryggende, og folka var kjempekoselig..! Så nå har de nok fått seg en ny overhysteris kunde i meg :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nr lagret her også, alltid greit å ha.

Flytende kull kan man vel få til selv også med kulltabletter i vann? Eller blir ikke det det samme? :) Jeg har alltid kulltabletter i hus, det har jeg lært av mamma. *flire* Det er så greit å ha, uansett hva. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det gikk bra!

En av mine valpekjøperes lille valp (på da 11 uker mener jeg å huske)

Klarte å fortære et bredt med sterke, reseptbelagte sovepiller.

Gikk utrolig nok greit det også, men måtte ligge en natt på vet. høgskolen og ble pumpet.

Altså: Et brett sovepiller til en liten kropp på 2-3kg (!) Det er utrolig hva hunder faktisk tåler- de¨på giftsentralen sa at hunder generelt tåler legemidler mye bedre enn mennesker.

Men man kan aldri være "for forsiktig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nr lagret her også, alltid greit å ha.

Flytende kull kan man vel få til selv også med kulltabletter i vann? Eller blir ikke det det samme? :) Jeg har alltid kulltabletter i hus, det har jeg lært av mamma. *flire* Det er så greit å ha, uansett hva. :)

Jeg ville satset på flytende kull, det er mye mer effektivt enn i tablettform. I flytende form har virkestoffene større overflate enn i tablettform og binder seg derfor bedre til tablettmolekylene som er svelget og hindrer dem å bli tatt opp i tarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satset på flytende kull, det er mye mer effektivt enn i tablettform. I flytende form har virkestoffene større overflate enn i tablettform og binder seg derfor bedre til tablettmolekylene som er svelget og hindrer dem å bli tatt opp i tarmen.

Det jeg mente, var å knuse og blande ut tabletten i vann? Da får du vel flytende kull? Eller er det andre, store forskjeller på kullet i flytende kull og kullet i 'tablett-kull'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente, var å knuse og blande ut tabletten i vann? Da får du vel flytende kull? Eller er det andre, store forskjeller på kullet i flytende kull og kullet i 'tablett-kull'?

Flytende er fortsatt mye mer effektivt enn tabletter oppløst i vann, fordi det er mer kull i flytende form enn i tablettform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel kjøpt både renset parafin og flytene kull på apoteket, så vidt jeg veit?

Om dette stemmer skal jeg ta en tur til apoteket snart. Bedre føre var enn etter snar, spesielt når jeg har en hund som er troendes til å spise det meste. Det er en grunn til at jeg har blitt flink til å rydde, samt å lukke dører etter meg for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville dritti i dyrlegevakten og ringt noen som faktisk vet det.!

giftinfo_banner_35469a.jpg

Hilsen en som har ringt de 3 ganger...

De er utrolig behjelpelig, og regner ut giftmengde i forhold til vekt og stoffer...

Dyrlegene har ikke peil..................

Edit: for å ta den korte versjonen...

- jeg ringte giftinforasjonsentralen, da decoy hadde klart å spist 2 pakker extra tyggis...

- de sa at dette var over dødlig dose og brekningsmiddel/sprøyte måtte gis fortest mulig.

- jeg ringte nørmeste dyrlegevakt og forklarte hvasom hadde skjedd, å ble blankt avvist.

- jeg ringte så de nærmeste byene, og fikk tak i dyrlege 3mil unna, han trodde meg heller ikke, men ble overtalt til å ringe giftinformasjonesentralen å høre.

- dyrlegen ringte så tilbake, noe oppgiret, å sa vi måtte komme oss dit så fort som mulig...

- 3 mil, 30minutter senere var vi der, inn med brekningsmiddel, ut med mageinnhold...

Lokale dyrleger = intetvitende om hva alle ting i verden inneholder... For all del...

Giftinformasjonen = har datablad på nært alle produkter og stoffer i verden, og regner ut hvor farlig etter kropsvekt mengde osv...

Visste ikke at tyggis var så farlig. :shocked: Nakenhunden min på 3.5 kg har spist hele tyggispakker mange ganger. :icon_confused: (Hun lever heldigvis fortsatt i beste velgående.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...