Gå til innhold
Hundesonen.no

Hun har spist Ibux..


Zoey

Recommended Posts

Jeg fant akkurat en pakke Ibux som var veldig spist på, og det lå knuste piller, og hele pille over alt.. Jeg vet ikke om hun har fått i seg store mengder, men er litt engstelig.. Noen som vet hvor farlig dette er, eventuelt hva jeg bør se etter som reaksjon?

Merke ikke noe på henne ennå, så tenkte å se ann litt, men om det er kjempefarlig så må jeg jo ringe vet..

Noen som vet noe om dette? :drool:

Jeg har ikke som vane å la pillebrett ligge å flyte, men har ligget rett ut med omgangsyken i to dager, noe som forårsaker til både en sinnsykt hyper hund(som går tilbake til valpestadiet når hun er litt understimulert) og lettere sløvhet fra min side.. Bare sånn for å forsvare meg selv litt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Foreldrene mine sin hund spiste et brett i forrige uke, og da de ikke fikk henne til å kaste opp med salt bakerst på tunga bar det rett til veterinærhøgskolen. Hvor farlig det er kommer an på hvor stor hunden er og hvor mye den har spist. Foreldrene mine sin hund er en berner sennenhund, og de fikk beskjed om at en mindre hund hadde dødd av de dosene hun hadde gumla i seg. Nå husker ikke jeg tallet på hvor mye virkestoff i forhold til kroppsvekt som var kritisk, men siden du ikke vet hvor mye hunden har spist ville jeg først prøvd å fremkalle oppkast (hvis det er ganske nylig) og så ringt vet. Som sakt kommer det helt an på hvor mye hunden har spist i forhold til hvor stor den er. Jeg sier det ikke for å skremme deg, men store doser smertestillende kan være farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville dritti i dyrlegevakten og ringt noen som faktisk vet det.!

giftinfo_banner_35469a.jpg

Hilsen en som har ringt de 3 ganger...

De er utrolig behjelpelig, og regner ut giftmengde i forhold til vekt og stoffer...

Dyrlegene har ikke peil..................

Edit: for å ta den korte versjonen...

- jeg ringte giftinforasjonsentralen, da decoy hadde klart å spist 2 pakker extra tyggis...

- de sa at dette var over dødlig dose og brekningsmiddel/sprøyte måtte gis fortest mulig.

- jeg ringte nørmeste dyrlegevakt og forklarte hvasom hadde skjedd, å ble blankt avvist.

- jeg ringte så de nærmeste byene, og fikk tak i dyrlege 3mil unna, han trodde meg heller ikke, men ble overtalt til å ringe giftinformasjonesentralen å høre.

- dyrlegen ringte så tilbake, noe oppgiret, å sa vi måtte komme oss dit så fort som mulig...

- 3 mil, 30minutter senere var vi der, inn med brekningsmiddel, ut med mageinnhold...

Lokale dyrleger = intetvitende om hva alle ting i verden inneholder... For all del...

Giftinformasjonen = har datablad på nært alle produkter og stoffer i verden, og regner ut hvor farlig etter kropsvekt mengde osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vet jo ikke hvo mye hun har spist, eller om hn harspist noe i det hele tatt :drool:

Er rundt en time sden hun spiste noe nå, ogmerker ikke noe på henne..

Skal hive meg på tlf til både vet'n og gift informasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres enkelt ut i teorien, men tro meg jeg prøvde alle trix for å få ut tyggis mens vi ventet på telefoner...

finger i halsen, no go, da snakker vi kommer ikke lengre ned, neven stopper i jekslene...

salt bakerst på tungen, no go, og det er farlig for hunden...

massering av svelg osv... ingenting man har i en vanlig husholdning kan få en ellers frisk hund til å brekke seg (uten å skade hunden vertfall)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å prøve og få henne til å breke seg? Stikk en finger nedover halsen hennes eller noe sånn, slik at hun kaster opp det hun har spist?

Tviler på at hun kaster opp av det.. Blir vel heller jeg som spyr da tenker jeg :drool:

Noen som vet om noen andre måter å få henne til å kaste opp på? salt på tunga, var det noe?

Effektivt, og lite ettervirkninger hade vært knall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant som Tore sier, jeg har prøvd alle verdens teknikker for å få Luna til å spy opp varierende objekter og stoffer, kun når hun selv finner på at "midt på natta nå skal jeg spy" kommer det opp noe som helst.

Håper det går bra, kjip situasjon at du ikke vet om hun har fått i seg for mye. Men bedre FØRE VAR enn å ikke gjøre noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

salt bakerst på tungen, no go, og det er farlig for hunden...

massering av svelg osv... ingenting man har i en vanlig husholdning kan få en ellers frisk hund til å brekke seg (uten å skade hunden vertfall)...

Det blir vel å overdrive? Salt og vann gir brekninger, og blir det brekninger blir man kvitt de farlige saltmengdene. Samme triks som mennesker, men man bør ta en og en "dose" salt da det kan ta litt tid før brekningene kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen anelse om hvor mye hun har fått i seg i det heletatt? Eneste dere kan gjøre er uansett å få henne til å kaste opp, og som skrevet over, det er ikke spesielt enkelt. Kahlo spiste 400mg ibux, ringte vet.høyskolen og de sa dette ikke skulle være farlig for en hund på 20 kg. Men sa at det eneste de ville gjort var å få henne til å kaste opp, men hun anbefalte å gi henne flytende kull eller renset parafin for å få mest mulig ut av kroppen fortest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jøss kjempe overdrivelse... :drool:

etter beste evne fungerte det vertfall ikke med salt for meg på decoy...

Å dyrlegen forklarte det der etterpå, det var ikke vits i å prøve, heller komme seg til dyrlege å få brekningsprøyte...

Oki, det er sikkert bedre altså. Var bare det at salt plutselig hørtes så superskummelt ut, og vi har fått det til å funke i dette huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på tlf med giftinformasjonssentralen, og der møtte jeg en serdeles hyggelig dame som regnet ut faren for alvorlig forgiftning ut i fra den mengden hun max hadde fått i seg..

Hun sa at jeg skulle følge med på henne de neste to timene også, men siden hun ikke viste noe symptomer ennå så var det lite sansynlig at noe var farlig..

Så nå er det bare å holde vaktsomt overblikk... :drool:

Ang dette med brekkmidler for hund så er det jo faktisk noe som er ganske smart å ha stående.. Men som tore sier.. Hvor får man tak i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ringe Giftinformasjonssentralen var et nyttig tips, det skal jeg ha i bakhodet om mine hunder en eller annen gang får i seg noe de ikke burde. Veterinærer har ofte ikke peiling på det området nei..

Håper det har gått bra med hunden din i natt, Zoey!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...