Gå til innhold
Hundesonen.no

Flat Coated Retriver


Sheltievennen
 Share

Recommended Posts

  • 6 months later...
  • 2 weeks later...

Jeg har også en flat! Hun kommer fra Rintillas kennel i Sandefjord. Utrolig herlig rase! For tiden trener vi agility og lydighet, men skal snart begynne med spor. Vi trener i en brukshundklubb, der lærer man jammen mye! :lol: Det står mye mer om henne på vår hjemmeside. Hun heter Kira forresten, og er 9 mnd gammel.

Her er et par bilder av søta, på det øverste er hun 8 uker, det nederste 7 måneder.

i106379950_54841_22.jpg

hodebildekira2.jpg

Skjønnere og vakrere hund skal man lete lenge etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Her er et bilde av Kira, som nettopp har fylt et år:

ce86f3e5.jpg

Hun er bare så herlig ;) Kommer nok til å skaffe meg flere flat'er i løpet av livet mitt. Jeg forelsker meg helt hver gang jeg ser en, til og med på bilder.. ;)

Men altså, hun er våt på det bildet der da, så pelsen er litt rar.. ;)

Flere bilder og stoff om henne ligger på hjemmesiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 months later...
  • 2 months later...
  • 10 months later...
Flat er en fin rase, den virker også veldig morsom ut å trene. :lol:

Så nettopp på noen bilder.

Kan de være gule også?

Det fødes noen få gule flat'er i året, men fargen er ikke godkjent, så du vil ikke få den premiert på utstillinger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gule flatter er altså en feil. En ganske grov en spør du meg...

Men det ser ut til at fargen kanskje bli godkjent i england, og siden det er rasens hjemland settes det da spørsmålstegn med hvor kort tid etter fargen vil godkjennes her hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 year later...

Det er jo selvfølgelig perioder hvor man ikke kan gi hunden 100% det den trenger hver dag, og det går helt fint. Selvfølgelig merker man det på hunden etter et par dager slik. Det er mye det samme i Norge/Sverige, men (i det siste i hvertfall) har svenske slitt mer med å få solgt valpene sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo selvfølgelig perioder hvor man ikke kan gi hunden 100% det den trenger hver dag, og det går helt fint. Selvfølgelig merker man det på hunden etter et par dager slik. Det er mye det samme i Norge/Sverige, men (i det siste i hvertfall) har svenske slitt mer med å få solgt valpene sine...

Takk for at du svarte! :rolleyes2: Vet du hvorfor de ikke har fått solgt valpene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Hvordan er det med rasen her for tiden? Har truffet en del skikkelig utrivelige hunder i det siste, mulig jeg bare har hatt uflaks med de jeg har truffet, men har liksom hatt et veldig godt inntrykk av flat'en før, men det begynner å endre seg litt kjenner jeg. Ikke ment som noe negativ kritikk altså, bare nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...