Gå til innhold
Hundesonen.no

Kenzo og Kodak


civga
 Share

Recommended Posts

Hei, mitt kallenavn er Kenzo og jeg kommer fra Kennel Colored Melody. Bor i Finnmark med mine to eiere

Anna Ravna (mor) og Linn Kristin (datter), også sammen med to andre hunder, Nàste og Dikkal.

Jeg har akkurat fylt 5 mnd, og er kjempe stolt! :) Er blitt en kjempe stor gutt nå!

Er en aktiv gutt som elsker å løpe kjempe fort . Jeg skal trenes i agility for meste men også litt spor og lydighet.

001.jpg

Her er Kenzo bare 1 dag gammel

002.jpg

Kenzo 16 dager gammel

003.jpg

6 uker, nå var det ikke lenge til vi skulle hente han.

004.jpg

8 uker gammel, det var herlig å få gogutten hjem!

005.jpg

Her nyter Kenzo og Dikkal den varme sola

006.jpg

Her er vi på hyttetur, og nei, han har ikke fått ståører :)

007.jpg

9 uker, med på hyttetur

008.jpg

16 uker

009.jpg

Kenzo hilser på nabokuene for første gang, og han var så snill som ga et lite kyss til kua

010.jpg

4 mnd, han har vokst!

011.jpg

Speider utover jordet

012.jpg

Jubilde må vi ha

013.jpg

5 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 399
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fantastiske nyheter! Vidunderet mitt Kodak, har A hofter og A albuer!

Nei, Kodak har ikke blitt pappa, hvordan det? Men han får snart damebesøk av en tispe fra Australia, så det blir spennende og se om det kommer noen mini Kodak'er snart - - - Nå er våren også

Posted Images

Igår var det julegave pakking, Kenzo var også med på det og var kjempe spent.

Lå under bordet og tygde på papirene som falt ned på bakken. Rampingen hadde selfølgelig også

stjelt en gave som han tilogmed hadde åpnet. :)

78696-1229637502-16.jpg

foto-desember2008-1910.jpg

foto-desember2008-1921.jpg

foto-desember2008-1926.jpg

foto-desember2008-1928.jpg

foto-desember2008-199.jpg

foto-desember2008-1929.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er øret teipet? Bruker man å gjøre det på aussier? Er det for å få øret ned? :)

Ja, øret er teipet. Det er noen aussier som har lette ører, og de som ikke vil at aussien skal få ståører

eller lassie ører pleier å tape eller massere. Jeg gjør begge deler, men hos Kenzo hjelper det ikke med

bare å massere. Andre velger å ikke gjøre det.

Fikk høre hos oppdretteren min at hvis feks. Kenzo har ståører så får han trekk i utstilling.

Jeg liker best aussien med ørene nede. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, øret er teipet. Det er noen aussier som har lette ører, og de som ikke vil at aussien skal få ståører

eller lassie ører pleier å tape eller massere. Jeg gjør begge deler, men hos Kenzo hjelper det ikke med

bare å massere. Andre velger å ikke gjøre det.

Fikk høre hos oppdretteren min at hvis feks. Kenzo har ståører så får han trekk i utstilling.

Jeg liker best aussien med ørene nede. :)

Må bare si at jeg syns ikke det er så rart at Kenzo har høye og kraftige ører jeg, ikke etter at jeg traff faren hans i høst :) For dævven, der har du kraftige og stive ører! My sine ører er kjempe lette, ikke tunge liksom, men alikevel henger de jo veldig ned - men ørene til Kid var kjempe "tykke" å ta på, og "stive" ! Man kjente stoooor forskjell på hans ører og My sine ører f.eks. My sine var jo tynne som papir i forhold til hans ører.

Ørene hans sto også rett ut fra hodet titt og stadig, pratet man til han med lys stemme ble han gira og da sto de rett ut :)

De hadde visst ikke vært så høye og rare hele tiden, de hadde visst blitt sterkere og begynte å stå mer og mer opp etterhvert som han ble eldre.

De sier visst at ørene får muskler etterhvert, så hunder som har hatt hengeører som voksne hunder (3år) kan plutselig begynne å få ører som står mer opp når de blir eldre (7år++) fordi de bygger muskler i hodet hele tiden, og ørene får "ståhjelp" fra musklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...