Gå til innhold
Hundesonen.no

Spillkonsoller


Pion

Recommended Posts

Tingen er jo at det ikke gikk så bra med PS3'en med den teknologien som var i starten, slik jeg forstod det måtte de fjerne en del for å få ned prisen og dermed opp salget. Jeg betalte 6000 (eller 6599?) for PS3'en min til nesten releasedato. Siden den gang har den jo faktisk "rast" ned i pris (kunne kjøpt meg en hel WII eller xbox i mellom dagens pris og det jeg betalte) pga nedkuttinger osv.

For 4599 får man i dag to spill og en spillmaskin som ikke kan sammenliknes med noen av de andre på markedet. Det betyr ikke at den er bedre eller hva man nå skulle påstå, men en forstår bildet :( Sony gjør det de kan for å sette ned prisen og nå et større marked. Og når man uansett har ps2 og ps1 så er det jo ikke noe heftig med bakoverkompabilitet? Jeg synes kvaliteten er så crap at jeg heller bruker ps2 og ps1 til sine respektive spill for å få en bedre "feeling" - er uggent å gå fra HDMI til pixelerte PS1 :lol:

Forøvrig kan man kjøpe ps1 spill på psn-store til 40 kr, så slipper du å tenke bakoverkomp og det du måtte bekymre deg over. Kan visst legge de over på PSP'en også :P

Og når det kommer til forskjell; spill som er spesialdesignet for ps3 (altså ikke er multikonsollspill ala GTA og f.eks lego spillene) vil jeg si har bedre spillgrafikk enn xbox. Det er fordi PS3 HAR bedre grafikk, det er bare de færreste som har tid, penger og "kunnskap" til å utnytte dette. Dermed blir det ofte ganske jevnt, ikke noe nevneverdig forskjell. Men ved spill som Uncharted og LittleBigPlanet er det ikke tvil.

xbox har større spillutvalg. Ikke bare fordi xbox har vært ute mye mye lengre på markedet enn ps3, men fordi windows har en større pengesekk enn sony. Enkelt og greit. Dog er det få spill jeg føler det er direkte verdt å kjøpe xbox alene for, men det er HØYST individuelt. Ratchet & Clank er ikke å få på xbox, dog vet jeg ikke om spyro. Spyro har jo i seg selv "taken a shit and died" etter at insomniac solgte spillet, så jeg skal ikke se bort i fra at windows har kjøpt seg inn der også. Spyro var iallefall PS-eksklusiv mens han var søt og kul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,synes nesten det er litt respektløst, frekt. Iallefall for sånn som meg da, har holdt meg til playstation siden den første kom ut, kjøpt masse spill. Det minste de kan gjøre for oss er jo at vi skal fortsette å kunne spille de man allerede eier. Er jo ikke sånn at man kjøper færre nye av den grunn liksom- Og det er tydeligvis ikke teknologien de går på heller, de lykkes da fint med å lage den som var bakover kompatibel... dustesony :)

Wretch svarte sånn ca det jeg skulle si da men...

Den første bakoverkompitable PS3 var i praksis to spillmaskiner i en, for å få spillt ps2 spill måttee den ha endel ekstra chipps osv som var fra ps2, å dette gjorde ps3 så dyr i starten...

Å siden folk klaget så utrolig mye på prisen så valgte sony å kutte ut bakoverkomitabilteten siden de med det sparte inn veldi mye + at de kuttet ut to usb-porter og la om kjøleløsningen litt...

Dermed kom de ned i pris å folk var fornøyde... Sånn utenom at de nå da ikke fikk spillt ps2 spill på den, men har man ps2 så er nå ikke det noe problem...

Har selv Bakoverkompitabel PS3 med 4 usbporter og full pakke... :D

Spiller : GT Prolouge (med ratt), Burnout Paradice, og ikke minst (eller mest) Guitar Hero.!

PS3 Home kom forresten i helgen, så jeg har kjøpt meg et sommerhus der, å har blåtann headsett, tastatur og mus, så jeg kan snakke med andre man møter i Home verdenen... Morro.! Spille biljard, bowling, se filmer og trailere, kjøpe eiendommer, klær, og stasj til eiendommen...

(alt koster virkelige penger, å er såklart en melkeku for sony, men morro.! )

Men bruker den like mye som Blu-Ray spiller, å ser mye filmer og TV-serier...

( 90" skjerm å blu-ray = :) )

Mitt Playstation Network ID er : Scorpioen84

Legg meg til.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arvet PS2 av brodern, han trenget en gyldig grunn til å kjøpe den spinndyre bakoverkompatible PS3en. :) Må inrømme at ps2'en stort sett bare fungerer som dvdspiller her da. Har spilt litt Kingdom harts på den, men det stopper der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det alltid vært Playstation som gjelder! De har de beste kontrollene og designet. Jeg har PS1, PS2 og PS3. PS3 er helt utrolig bra maskin. Mange muligheter, man kan tilogmed spille PS2 spill på den. Samt noen klassikerer fra PS1. Det er moro.

Er en flott blurayspiller, men mange gode planer i vente. PS home ser spennende ut. Egentlig har man alt man trenger i en slik boks. Foto, musikk, pc, film, spill osv.

Har aldri vært særlig fan av nintendo og X box. Og Wii ser bare rart ut :)

I :) PS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller : GT Prolouge (med ratt), Burnout Paradice, og ikke minst (eller mest) Guitar Hero.!

PS3 Home kom forresten i helgen, så jeg har kjøpt meg et sommerhus der, å har blåtann headsett, tastatur og mus, så jeg kan snakke med andre man møter i Home verdenen... Morro.! Spille biljard, bowling, se filmer og trailere, kjøpe eiendommer, klær, og stasj til eiendommen...

(alt koster virkelige penger, å er såklart en melkeku for sony, men morro.! )

Kommer du deg inn på EU? Har bare kommet meg inn på US...

Dæven så mange kåte mannfolk det er der inne da og :) På 5 minutter hadde min stakkars kvinnelige karakter i ett hav av mannfolk blitt spurt 100 ganger om "wanna b my g.f?" og blitt fortalt "i'm gonna ******** u". :rolleyes: Noen prøve seg også med tafsing. lool!

Sommerhus jaa.... Jeg får se hvor mye jeg blir der inne. Er det mye må man seff kjøpe det som er tilgjengelig :D

For øyeblikket spiller jeg for det meste Tom Clancy's Rainbox Six : Las Vegas 2. Har også kjøpt meg Bioshock som kommer i posten om noen dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter på Home med min Norske ekte PS konto... :)

Riktignok så er Home Beta og buggy enda, men når man kommer seg inn uten å få dne c-931 error meldingen, så er det morro...!

(c-931 meldingen betyr at det er for høy trafikk på serveren, regner med de fikser dette innen rimelig tid (i sonys tidsregning)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har *dundun* en Nintendo 64 jeg! Spiller bare Zelda på den da (Ocarine of Time og Majora's Mask), av og til Pokemon Snap. Har ikke spilt på den siden jeg fikk ny tv for 3 måneder siden da, savner det litt... setter den nok opp igjen om ikke lenge! :)

Så har jeg litt lyst på Wii, men det får bli når jeg har noen tusinger å avse <_<

Det har jeg og :)

Spilte det mye før når jeg var mindre, og nå har jeg vært så heldig å låne av søstra mi. Elsker å spille det! Mye bedre enn sånne moderne greier. Heia Nintendo 64 og Zelda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare Nintendo 64 :whistle: Spiller ikke ofte. Men når jeg spiller går det i Mario Party, Mario Cart, Pokemon Snap og Pokemon Stadium.

Så låner jeg en ps2 av broren min, men bruker den bare osm dvd-spiller...Og synger singstar en sjelden gang.

Jeg vet seriøst ikke hvordan en Xbox eller Wii ser ut, eller hva man kan spille på slike :ahappy:

Er generelt ikke så fan av tv-spill eller dataspill... Får angst, og tør ikke spille mer, hvis det er noe som kommer etter meg og skal "ta meg" :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...