Gå til innhold
Hundesonen.no

Slag hos hund


SFX

Recommended Posts

Guest Gråtass
Er det noen som har erfaring med slag hos hund, og kan fortelle litt om det?

Slag hos hund er omtrent like variert som hos mennesker. Noen får slag med store bivirkninger og andre får mindre slag med mindre bivirkninger. Det kan være vanskelig å diagnostisere slag på hund, men man kan se det på skjevheter i ansiktet hos enkelte.

Min hund har hatt et slag antar veterinærene, jeg har ikke oppdaget at det har skjedd, jeg vet heller ikke om det har vært som ung eller senere. Hun har kun fått mindre bivirkninger av det.

Jeg vet om en annen hund som fikk slag 4 år gammel, han ble veldig skakk i ansiktet og nedsatt førllighet på den ene siden av kroppen, men sist jeg snakket med eier levde han glad og lykkelig fortsatt 10 år gammel..

Min gamle golden fikk epilepsi og antagelig slag da hun var 12 år, hun døde av seg selv hjemme nesten 14 år gammel, så slag trenger ikke å være ensbetydende med død eller store lammelser.

Jeg regner med at det er Even du bekymrer deg for? Som sagt slag trenger ikke å være dødelig, men kan være vanskelig å diagnostisere. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det er Even du bekymrer deg for? Som sagt slag trenger ikke å være dødelig, men kan være vanskelig å diagnostisere. Lykke til!

Ja, det er Even.

Han er jo hos pappa, og jeg har ikke sett ham etter at han ble dårlig. Men beskrivelsene er skjev gange, at han ikke helt klarer å styre/dårlig motorikk, sjangler. I tillegg til at han selvfølgelig har mistet litt sprut og spirit. Det kan jo være forkalkningene også, de påvirker i høyeste grad bevegelsene når han har en dårlig dag. Pappa har ikke sett noe skje (men hunden er jo ikke overvåket 24/7), bare endring i bevegelse og atferd/humør.

Det spiller egentlig ikke så stor rolle hva det er, det viktigste er om han har det bra og om vi ser forbedring. Men jeg skal studere hodet i helga, for det sa ikke pappa noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hvis hunden klør ville jeg sjekket for allergi hos dyrlege. Og om hunden er konstant sulten kan du tilføre feks litt kokt ris, kokt brokkoli eller gulrøtter i foret for å gi mer metthetsfølelse uten mye kalorier.  Ang bæsjespising ville jeg vært nøyere på å ha kortere kobbel og mer kontroll på tur . Trene på å avlede med en kommando og godbiter. 
    • Hei Jeg har en hund som er 2 år og Og jeg har følgende utfordringer med min hund.  - hun er ca. 2 - 3 kg for mye  - hun kan ha tendens til å klø  - hun spiser bæsj ute når vi går tur. Akkurat som hun går å leter  - hun er for tiden veldig opptatt av å stjele og søke etter mat - hun virker for tiden veldig stresset Nå bruker vi pure natural fra Musti. Jeg valgte en med kun lam for å se om det hjalp på kløen. Det synes jeg det har gjort. Men hun har blitt ekstrem til å spise bæsj ute når vi går tur, og ellers veldig stresset og matgal. Jeg lurer på om det kan ha sammenheng med foret? Er det noen som kan anbefale et for dere tror kan passe min hund, og om dere tror dette kan ha en sammenheng?  Det er en engelsk springer spaniel.     
    • Joda, men synes det var en rar kommentar, ingen andre fikk det.. Fått dårlige nyheter om gamla, første gang jeg har gammel hund- og det er vondt når de får aldersplager.
    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...