Gå til innhold
Hundesonen.no

Du vet du er hundenerd når...


Mari

Recommended Posts

Når du presterer å spørre sin venninne som akkurat har født, om hun er fornøyd :shocked:

:x

...når man er to millimeter fra å kjøre i rompa på en bil, fordi det går en groenedael på fortauet.

Vurdrer om vi skal kjøpe ny bil om dagen og det første jeg ser på er hvor stor plass det er bak. Resten er liksom ikke så viktig for meg :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 398
  • Created
  • Siste svar

.. Når du er på svipptur til Malmø (!) for å hente hund..

.. Vurderer å kjøre 100 mil for en utstilling..

.. Man syns det er for dyrt å dra 14 dager i sydligere strøk, men ikke blunker når man bestiller en ukes hundekurs i et av Norges største mygghøl *flir*

.. Har større hundefor-budsjett enn matbudsjett til en sjøl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ringer den bedre halvdel midt i arbeidstiden og du vet at han har det ekstremt travelt og er superstressa for å fortelle at valpen har mistet sin første tann. At du vet at han kommer hjem om en time for å spise lunch bryr du deg ikke om, dette haster jo å fortelle.

Og du i tillegg kjefter han huden full for at han blir "lettere" irritert over å bli forstyrra. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Når alle sånne ting som "normale" folk ser på som uoppdragent og kanskje til og med litt småfarlig, får deg til å fnise av fryd.. Som at valpen henger i buksebeina dine, eller knurrer når du kamper med den.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ringer den bedre halvdel midt i arbeidstiden og du vet at han har det ekstremt travelt og er superstressa for å fortelle at valpen har mistet sin første tann. At du vet at han kommer hjem om en time for å spise lunch bryr du deg ikke om, dette haster jo å fortelle.

Og du i tillegg kjefter han huden full for at han blir "lettere" irritert over å bli forstyrra. :x

Hahaha! Kjenner meg igjen i den der :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når man etter lang stund endelig har funnet ut at man skal ha kjøttkaker til middag, fordi da blir bikkja så glad når hun får spise ertestuing-restene (du planlegger altså gjerne middagen ut i fra hva hunden kan spise av rester, og liker best)

...du går i spader dersom du (eller verre; andre) har glemt å gi bikkja omega3oljen sin. At du selv derimot har glemt å ta den på to dager, er ikke så nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er hundenerd når:

du finner den ringende mobilen i hundekorgen full av slim og ekkle greier, og likevel tar telefonen.

du finner hår i chips posen og spiser videre for det om.

du får meldinger av folk som aldri har brydd seg med hund når du er på utstillinger.

det ikke er noen som komenterer at det lukter hund i bilen din.... selv om det lukter helt ******! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Eller at du utsetter og utsetter et lege/tannlege besøk ,fordi du synes det er så dyrt..

Men med en gang bikkja kommer med ett lite host så står du på venterommet hos dyrlegen ,og blar opp 1000lapper..

(Det er jo en heeeelt annen sak!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...du ikke har vett eller evne til å være flau over hva du gjør og sier overfor andre

...du kan det meste om løpetid, parring, inseminering, fersk og frossen sæd, drektighet, fødsel og avlsregler i fjerde klasse - men ikke fatter hva som skjer når du får mensen for første gang

...du kan stamtavler i fem generasjon, men ikke husker forskjell på høyre og venstre

...du kan fødselsdato på hundrevis av hunder, men er litt usikker på når svigermor er født

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:x

...når man er to millimeter fra å kjøre i rompa på en bil, fordi det går en groenedael på fortauet.

Eller en terv, eller en malle.... Om jeg hadde sett en laeken, hadde jeg kræsjet :x

Vurdrer om vi skal kjøpe ny bil om dagen og det første jeg ser på er hvor stor plass det er bak. Resten er liksom ikke så viktig for meg :closedeyes:

Her vurderes også ny bil... Vi har bare plass til 2 hunder i begge bilene... :s

Familiebiler er intet alternativ... her er det kun varebiler som duger...

... du vet du er hundenerd når det er flere hunder enn mennesker med i familiebesøk *kremt*....

*edit* og blir fornærmet når noen i det hele tatt spør om bikkjene skal være med denne gangen og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- når du helt selvfølgelig tar fram en hundebok, når du skal sette deg ned med en god bok og en kopp te.

-Får nakkesleng hvis det går en hund forbi.

-Får plutselig interesse for ped-undervisninga når læreren snakker om sosialisering :rolleyes:

-Når venner spør deg om hvilken rase dere ser og du svarer innen ett sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når gubben får i oppgave å skrive et referat fra et agilitystevne jeg har dratt han med på, og han skriver om sitt liv som servicehund, og hvor mye mer belønning hundene får for å gjøre småting, mens han knapt får en klapp på skuldra. :x

- når du helt selvfølgelig tar fram en hundebok, når du skal sette deg ned med en god bok og en kopp te.

Øh, selvsagt?! Dette gjelder også når man skal lese en god bok på sengekanten; da plukker man gjerne frem en bok om genetikk og anatomi, og det er jo kjempeinteressant siden det handler om hund.

-Får plutselig interesse for ped-undervisninga når læreren snakker om sosialisering rolleyes.gif

Hvordan tror du jeg kom meg gjennom ped-faget??

-Når venner spør deg om hvilken rase dere ser og du svarer innen ett sekund.

..selv når det er mørkt, og bikkja er 100 meter unna, og du i tillegg kan kjønnsbestemme hunden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bikkja har sine egne profiler på netter? (typ dragcave, howrse).

Når man ikke har ett bilde av seg selv eller andre på pcen siden man fikk hund, kun hunden.

Når det eneste som egentlig er interessant på tv, er noe som omhandler hund(rex, hundefrisørene, top dog, ++)

Når det er like mye hår på et nyvasket kjøkkenhåndkle, som på det som har hengt der siden sist.

Når du gir opp å prøve å finne klær i klesskapet uten hår på, fordi alt er like ille uansett.

Når du begynner å vurdere å farge håret i stil med hunden.

Når du begynner å leite etter det perfekte bildet til å få en tatovering av hunden på skulderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...