Gå til innhold
Hundesonen.no

Du vet du er hundenerd når...


Mari

Recommended Posts

  • Svar 398
  • Created
  • Siste svar

...når man blir irritert over at folk ikke LYSTRER! Med EN GANG!? (Verden hadde vært så utrolig mye enklere hadde folk bare gjort som jeg sa. Umiddelbart. Sånn som hundene mine.)

...når man ikke skjønner hva som evt ikke skulle meike sens med at Hamar flyttes til Lillestrøm - for det er jo åpenbart at alle skjønner det instinktivt??

...når man bare MÅ sveipe innom dyrehylla i den nye daglivarebutikken man er i, for å sjekke utvalget av tyggebein.

...når man ikke vil "go there" når noen lurer på hvem man ville valgt dersom man fikk ultimatet: gubben eller bikkja, fordi man rett og slett ikke vet svaret, og håper man aldri noensinne er nødt å få vite det heller.. :icon_confused: (Man kan jo alltids håpe gubben vil komme tilbake når bikkja er død, eller hva?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når man faktisk ikke er sikker på hvem man hadde omplassert om man hadde fått en unge som var allergisk mot hunder... :icon_confused:

...når man ikke engang gidder å finne frem pelsrullen før man skal ut på ting, fordi man vet man får pels på klærne så fort man setter seg i bilen uansett.

...når man alltid har bilde av hunden på bakgrunnen på telefonen.

...når man kjøper julegaver til bikkja fra midten av juni, men alltid ender opp med å gi dyret tingene med engang, og man selvøflgelig MÅ kjøpe noe nytt til å ha under treet

...når man tester ut 4 (fire!) hårfønere på 30 dager'n på elkjøp fordi ingen av dem er bra nok til bikkja :rolleyes:

...når man for 9ende år på rad har julekort med hund på. (selv om man et år ikke hadde hund engang)

...når man eier 4 bur, hvorav kun to er i bruk (i bilene) og de andre ikke kan selges

...når man driter i om sofaen får kloremerker og blir stygg, bare fordi man VIL ha hunden i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du får feriepenger og det første som blir kjøpt er enda flere hundeleker.

Drar for å kjøpe klær til en selv, og kommer hjem med nytt halsbånd til dyret.

Eller gleder deg til feriepengene, for de skal brukes på hundekurs, utstyr til hunden, eller nye gode tursko til deg selv slik at du ikke får så store gnagsår på tur. Og ja, en tur i byen havner bestandig innom en dyrebutikk eller tre..

Du vet du er hundenerd når du ubevist plystrer på pasientente på gamlehjemmet, som man skulle ha plystret på hunden... :icon_confused:

Du vet også at din nerdskap er smittet over på din kjære, når han plystrer etter deg, som om han plystret etter hunden! :ermm:

Jeg plystrer litt for ofte på samboeren min. Og på skolen når jeg er lærer. Tror seriøst jeg er litt nerd når jeg leser læringspsykologibøker rettet mot hund (feks lydighet i teori og praksis) før jeg skal ha timer med vanskelige unger. Og når lærere på læreværelset (jeg er bare vikar, ikke utdannet) snakker læringspsykologi og annet så tenker jeg automatisk på hvordan dette vil funke på hund først..

Også er man litt nerd når man bare sjekke mail, hundeforum, hundehjemmesider og nettsteder med "hundsk" innhold før man gjør noe annet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser noe "brukbart" i alt... Når man finner en bit av en veistikke på tur, og tenker "den tar jeg med hjem og teiper inn så bruker vi den som apportgjenstand en stund" eller "den tar vi med hjem og legger i feltsøk-eska" :icon_confused: Eller når man finner en gammel line i skogen, og tenker at "dette var en perfekt sporline!!" og løper hjem for å feste på en krok...

Eller når man ønsker seg fryseboks så man kan kjøpe inn bedre mat til hundene slik at de slipper å spise så kjedelig tørrfor dag inn og dag ut mens man selv spiser nesten like dårlig variert mat...

Når man begynner å snakke om seg selv som "vi" fordi man ikke føler seg som en "jeg" lengre, siden man alltid har to hundekropper innen en 10metersradius til enhver tid men alikevel trives og liker det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man begynner å snakke om seg selv som "vi" fordi man ikke føler seg som en "jeg" lengre, siden man alltid har to hundekropper innen en 10metersradius til enhver tid men alikevel trives og liker det sånn!

Nemlig. Nyyyyyyyyydelig - "flokknerd" - den blir jeg med på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du faktisk leser ALLE innleggene i denne tråden her, OG kjenner deg igjen i alle.

støttes!

... når man brøler "STÅ" til ungene når de er på vei til å gjøre noe alvorlig galt.

... når man gjør alt i denne tråden og tenker "og så?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Eller når du går igjennom "vennelista" og finner ut at det blir fler og fler MED hund, og færre og færre uten.. DET var faktisk litt skummelt... :x

... eller når du går gjennom vennelista og oppdager at du KUN har venner som driver med hund :x

...i alle diskusjoner om barneoppdragelse med venninner, trekker du sammenligninger med hvordan du oppdrar hundene dine.

*Host*

... når man er på klesshopping og det eneste man vurderer er om antrekket passer i ringen sammen med hunden...

... når man shopper sko og kun vurderer om de er egnet til å lufte hund med, er lette å ta av og på - og er vanntette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:x Vel ,folk synes det er rart at min 2,5 årige tobeinte sønn kan "på plass" ,"sitt pent" og "gi labb"..... Er jo helt naturlig det vel? Min 15 årige sønn kunne jo det samme da han var liten :x .

Det er også greit å gå med barn i bånd ,lang line er perfekt på stranda. Hundeposer er overalt ,men de kan jo brukes til det meste ,så det er bra. Hundeposer kan fint vaskes på 60 grader...

At det kommer hundehår ut av kaviartuben? Ja ,fiber i kosten skader vel ikke?

Når noen inviterer oss på bursdag ,så inviterer de hele familien - hunden også!! Nytter ikke med ett litt overraske" OI ,har dere med bikkja?"... Han er alltid med! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Konsekvent snakker om drektighet til svangre damer..

.. Vurderer mentaliteten til folk.. "Vedkommende kunne hatt litt bedre avreagering" eller "H*n har litt lite mot, men høyt forsvar"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...