Gå til innhold
Hundesonen.no

Du vet du er hundenerd når...


Mari

Recommended Posts

Altså, det er jo fosterposen som har røket når vannet går, så nei, de fødes ikke I posene *ler*

Tror de gjør det en sjelden gang- fødes med posen intakt altså.

...ellers:

*Når sønnen din foretrekker å drikke vann stående på alle fire og slurpe fra vannskåla til hundene. (Veldig flaut når man har ikke-hundefolk på besøk :console: )

*Når sønnen din lærer å jodle omtrent før han kan snakke (sånn går det når du har jodlende hunder)

http://www.youtube.com/user/kingwanas#p/u/7/iZbZ2T6kPf8

* Når du lager en sang/musikkvideo til mannen din på bryllupsdagen (som vises alle gjestene) med tittelen "Sheltieboy" :P

http://www.youtube.com/user/kingwanas#p/u/8/VV3q8NZQhwY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 398
  • Created
  • Siste svar

Også begynte jeg å tenke på om menneskebabyer fødes i fosterposer eller ei, og jeg ble faan ikke helt enig med meg selv heller... :console:

:P Som en kuriositet kan nevnes at hvis litt av fosterposen satt igjen som en lue på den nyfødte, så kalte man det "seierslue" i gamle dager. Det var tegn på en seierrik framtid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Du er hundenerd når du ikke har sovet sammenhengende mer enn to timer på 4 døgn fordi du ikke vil miste flere valper.. Nei forresten det er ikke nerding, det tenderer mot galskap det. Det er det jeg bestandig har sagt, oppdrett er for spesielt intresserte :console::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to nyeste bevis på uhelbredelig hundenerd:

- Du vet du er hundenerd når du uten å tenke over det sier, "*insert jentenavn*, gå og legg deg!" i sånn passe streng stemme fordi hun kom borti deg mens dere satt i sofaen og leste.

- Når du GLADELIG får vondt i nakke og rygg fordi det er så innmari koselig å ha hunden helt inntil seg i en smaal liten seng om natten :console:

Synes forresten Silje moderator burde komme på banen her, hun har en hel flokk av kule bilder av miljøskadd hundebarn! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, blir nesten redd når jeg ser hvor mye jeg kjenner igjen meg i :console:

Har et par selv også:

- Når du snakker om ditt eget barn (4 åring i trassalder)sammen med din hunds oppdretter og begge er hjertens enig om at barnet ikke er noe nybegynner-barn

- Når man kl 07 om morgenen er på vei til runderingskurs i desember og møter en jogger som man i tankene idiotforklarer innen man kommer på at man selv skal ut og ligge i skogen en hel dag i snøvær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er jo fosterposen som har røket når vannet går, så nei, de fødes ikke I posene *ler*

Jeg har aldri vært helt god på sånn menneskelig fødselsprosess, men jeg var ikke gamle jenta da jeg på barneskolen føk rundt og forklarte mine medelever om parring, løpetid, frossen sæd, inseminering og valpefødsler... :console:

Du vet du er sosialisert når...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de gjør det en sjelden gang- fødes med posen intakt altså.

Det høres skrekkelig ubehagelig ut, trodde fostervannet var gugga som gjorde at den (babyen altså) "sklei lettere" gjennom fødselskanalen, jeg ;)

:D Som en kuriositet kan nevnes at hvis litt av fosterposen satt igjen som en lue på den nyfødte, så kalte man det "seierslue" i gamle dager. Det var tegn på en seierrik framtid!

Herlig. Tegnet på en seiersrik fremtid er at du har gugg på huet, liksom..

Herregud, blir nesten redd når jeg ser hvor mye jeg kjenner igjen meg i :blink:

Har et par selv også:

- Når du snakker om ditt eget barn (4 åring i trassalder)sammen med din hunds oppdretter og begge er hjertens enig om at barnet ikke er noe nybegynner-barn

- Når man kl 07 om morgenen er på vei til runderingskurs i desember og møter en jogger som man i tankene idiotforklarer innen man kommer på at man selv skal ut og ligge i skogen en hel dag i snøvær

*ler* Og når du skreiv det, så tenkte jeg at min første hund og mitt første barn var snille førstegangsobjekter. Ikke det at barn nr 2 er så vanskelig, hun er bare litt dårlig mentalt, hun er både lydberørt og er usikker hun :D Det er forøvrig verre å være idiot uten hund enn idiot med hund, i mitt hode :P

Jeg har aldri vært helt god på sånn menneskelig fødselsprosess, men jeg var ikke gamle jenta da jeg på barneskolen føk rundt og forklarte mine medelever om parring, løpetid, frossen sæd, inseminering og valpefødsler... :lol:

Du vet du er sosialisert når...

Du trenger jo ikke det, på film så er det jo alltid krise når vannet går, da må de skyndte seg til sykehuset og ungen blir nesten født i bilen på vei dit til tross for at de bryter alle trafikkregler og de skrenser inn foran akuttmottaket. Det ble jeg veldig skuffa over når jeg fødte førstemann, det tok jo en hel time fra de brøyt fosterposen (det ligger forøvrig på linjene her, at fosterposen ikke ryker og vannet ikke går av seg selv, tanta mi var visst sånn på begge sine barn også ;) ) til press-veene kom. Det er fint lite dramatikk, og slettes ingen hast i det hele tatt.

Jeg ble litt usikker på om jeg har fortalt det før i tråden (den er jo gammel :P ), men når jeg fikk eldstemann på sykehuset, så skulle det være med en barnepleier når jeg stelte han selv første gangen, for det er jo noen førstegangsfødende som ikke er helt komfortable med å stelle sine små nurk, ikke sant? Barnepleieren kommenterer at hun syns jeg hadde et naturlig og avslappet håndlag med min nyfødte ihvertfall, hvorpå jeg svarte at jeg hadde jo tatt i mot valper, kattunger, grisunger og kalver før, så jeg visste at de tålte litt mer enn de ser ut til.. Tipper hun ikke var så imponert over sammenligninga? Men så har sikkert ikke hun sett en nyfødt valp heller, så hun visste sikkert ikke hvor mye mindre de er i forhold til babyer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... man ser på bilder fra tsunamien i Japan, og det første man legger merke til er en agilitybane. Ikke monsterbølgen.

... snakker forsatt om inseminasjon på mennesker, selv om man blir rettet til at det visstnok heter "kunstig befruktet" da (men det glemmer jeg bestandig om vi kommer inn på temaet :blink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man i stedenfor å tilby gjestene en godiebag når de drar, tar frem klesrullen/hårrullen slik at de får tatt av seg noe pels :hmm:

...eller finner frem klesbørsten før man får besøk, som en av forberedelsene på linje med å rydde stua og pusse tenna :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Når man tenker på at sitt eget barn må være med til mange steder for å sosialiseres

- Melder på hundeutstillinger og kurs 3 uker etter man har født

- Eneste gangen i barselsperioden man har selv grått var når helsesøsteren utrykket at hun ikke likte hunder og nevnte at det var uhygenisk å ha hunder i sofaen etter å ha spurt om hundene fikk lov til å være i sofaen. (Jeg ble forøvrig DØDSfornærmet)

Jeg kommenterte under fødselen min at jeg var glad jeg ikke var hund, siden de fikk så mange fler enn en :(

(Seriøst, detteer sånt man ikke kan vise til vanlig dødelige. Jeg er sikker på at folk tror at barn dør av litt hundespytt, og sånn gnagebein bærer sikkert litt rabies sammen med alle de andre bakteriene. Hihi!)

Notert :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg presterte for et par uker siden å brøle til en 17 år gammel elev. Han var urolig, pratet, vandret rundt omkring osv. Til slutt sprakk jeg og brølte: "gå å legg deg"! Gjett om det ble stille i klassen. Alle så på meg med store runde øyne. Selv kjente jeg rødmen komme stigende.

Kun hundenerder kan finne på noe slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hunden blir presentert som barnebarnet av foreldrene mine

Når du ikke trenger betenkningstid på spørsmålet "bikkja eller gubben"

Når du sover på sofaen fordi hunden ikke får sove på soverommet....

Når du kjører 160 mil en vei for å dra på hundekurs..

Utrolig morsom tråd btw :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man begynner å kalle sin egen mor bestemor, når hun enda ikke er bestemor til noen menneskebarn.

Når man passer på å pakke inn hundene etter alle kunstens regler når det snør og blåser ute, men går ut i joggesko og tskjorte selv. (vått og kaldt!)

Når man ikke klarer å slappe av før begge hundene ligger komfortabelt under teppet i sofaen, eller dyna i sengen. :hmm:

Når alt du snakker om med sjefen din, er hund, hund og atter hund.

Når du jobber på hundepensjonat og aldri husker navnet på eierne av hundene. De som presenterer seg med hundens navn og rase vet du instantly hvem er, mens de som presenterer seg med eget navn blir møtt med et "Jaha? Hvem hund er det du har da?" (da kan hunden gjerne ha vært her for en helg siden..) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg presterte for et par uker siden å brøle til en 17 år gammel elev. Han var urolig, pratet, vandret rundt omkring osv. Til slutt sprakk jeg og brølte: "gå å legg deg"! Gjett om det ble stille i klassen. Alle så på meg med store runde øyne. Selv kjente jeg rødmen komme stigende.

Kun hundenerder kan finne på noe slikt!

:o:P

Men man er ikke gæærn fordi om man bekymrer seg for alle hundene i Japan akkurat nå? :hmm:

Nei.... huff. Tenker på hestene også. Vel, alle dyrene. Og menneskene. Familiene. Barna. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...