Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Tispe eller hanhund?

Recommended Posts

Jeg har nok samme mening som kjæresten din :wink:

Jeg syns at hannhunden blir mere muskuløs og kraftigere. Og syns mange hannhunde har flottere pels end tisper.

Men gjorde det også fordi jeg ville undgå sånn som løpetid. Men man siger jo at det er nemmere og opdrage en tispe, og at de generelt er nemmere og ha med og gjøre. Noen som er enige i dette?

Jeg er både enig og litt uenig med deg... En hanne kan være like lett å få til som en tispe. Tispene kan være lettere å ha med å gjere, men mange av dem har noe som ikke hannen har. En tispe kan være ganske utspekulert for å få det som hun vil... Hannen er mye mer "rett frem" om du forstår kva eg meiner... Det er ikke så mye skuespill med han. (Mine hunder er i værtfall slik) Men det er nå bare min mening og erfaring med tispe og hanne. :)

Det med at det var nemmere med en tispe var noe som jeg har hørt andre steder. Aner det ikke selv da jeg ikke har hatt en :)

jeg har både tispe og hann hund.. (tispen bor hos min far)

syntes det er fordeler og ulemper m begge to.. banana

trisha er som skrevet over litt utspekulert for å få det slik som hun vil, menst speedy er mer rett fram.. han viser hva han vil og vi "diskuterer" litt og kommer som regel fram til noe... tror jeg:) speedy markerer litt inne av og til og det gjorde aldri tispen..

men jeg merker at trisha var litt lettere å trene enn speedy.. men de er jo ikke samme rase så det kan jo ligge der..

banana

Forumet fortsetter under annonsen

Jeg hørte om noen som valgte en hann hund for å unngå løpetiden, men det var ris til egen bak fant de ut. Mangen tisper i nærheten og når de hadde løpetid ble hann hunden helt vill. og ingen av tispene hadde løpetid på likt, så det ble løpetid mesten året rundt :)

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Høres ut som et godt hundeliv egentlig! Flere hunder å leve i flokk med, mye aktivitet store deler av dagen og ikke mye alene hjemme - så fint 😄 
    • Hei. Er ny her. Hunden min på over 11 år har blitt operert altfor mange ganger grunnet patella luksasjon. I mai måtte hun operere grunnet avrevet korsbånd. I lang tid har det "knaka" i forlabbene hennes når hun har tråkka på meg, men ikke vist tegn til smerter. Nevnt dette for dyrlegen flere ganger, men de mente at man avventer så lenge hun ikke viser tegn til smerter. Hun har over lenger tid belastet forlabbene mer enn bakbeina pga operasjonene. De siste månedene har hun blitt gradvis mer halt på høyre forlabb. Var hos dyrlegen for snart 3 uker siden hos en ortoped. Og han har operert hunden min flere ganger. Han tøyde og bøyde på forlabben hennes uten at hun viste tegn til smerter, men likevel halter hun veldig. Han valgte å ikke gjøre noe mer med det der og da pga hennes alder. Skulle det være noe som må opereres, så mener han at operasjonen er såpass omfattende at hun burde få slippe. Så hunden min har brukt metacam Smertestillende i to uker uten effekt. Nå bruker hun Rimadyl som vi har prøvd i 1 uke uten effekt. Dette er en hund på 2-3 kg, så er ikke veldig tung. Noen som har opplevd lignende med sin hund? Hva hjalp? Jeg blir så trist over å tenke at det kanskje ikke er mer dyrlegen vil gjøre.. Håper noen har noen svar.. 
    • Hunden min på 11 år har operert bakbeina sine x flere grunnet patella luksasjon og har brukt mye tid av livet sitt i ro. I mai i år røk korsbåndet hennes, og i og med at hun er en livsglad hund var det ingen tvil om hva som var det rette å gjøre til tross for alderen. Hun har dessverre fortsatt mye problemer med beina og leddene grunnet artrose, men korsbåndoperasjoen er vellykket. Hadde henne til fysioterapi noen ganger etter det grunnet alderen. Lykke til   Edit: jeg ser nå at innlegget ikke var spesielt nytt
    • Kuler er ofte skumle, men er en trygghet å få det sjekket av veterinær. Hunden min har kuler som sitter fast i brystet. Har vært å fjernet kulen én gang, men den kom tilbake kort tid senere. Og denne kulen var bare en fettkul. 
    • Gjør også det med tørrfôr! Vi bor også i blokk så jeg ønsker heller ikke å plage noen naboer med bråk, men jeg går mye ut og inn av alle dørene i leiligheten og lar henne vente, og dette funker sålangt ganske godt. Det er generelt lite lyd i henne, men tar det likevel veldig gradvis siden det enda ikke er noe hast med å måtte være alene hjemme 😊 
  • Nylig opprettede emner