Gå til innhold
Hundesonen.no

Tispe eller hanhund?


Anne

Recommended Posts

Jeg har nok samme mening som kjæresten din :wink:

Jeg syns at hannhunden blir mere muskuløs og kraftigere. Og syns mange hannhunde har flottere pels end tisper.

Men gjorde det også fordi jeg ville undgå sånn som løpetid. Men man siger jo at det er nemmere og opdrage en tispe, og at de generelt er nemmere og ha med og gjøre. Noen som er enige i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er både enig og litt uenig med deg... En hanne kan være like lett å få til som en tispe. Tispene kan være lettere å ha med å gjere, men mange av dem har noe som ikke hannen har. En tispe kan være ganske utspekulert for å få det som hun vil... Hannen er mye mer "rett frem" om du forstår kva eg meiner... Det er ikke så mye skuespill med han. (Mine hunder er i værtfall slik) Men det er nå bare min mening og erfaring med tispe og hanne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har både tispe og hann hund.. (tispen bor hos min far)

syntes det er fordeler og ulemper m begge to.. banana

trisha er som skrevet over litt utspekulert for å få det slik som hun vil, menst speedy er mer rett fram.. han viser hva han vil og vi "diskuterer" litt og kommer som regel fram til noe... tror jeg:) speedy markerer litt inne av og til og det gjorde aldri tispen..

men jeg merker at trisha var litt lettere å trene enn speedy.. men de er jo ikke samme rase så det kan jo ligge der..

banana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte om noen som valgte en hann hund for å unngå løpetiden, men det var ris til egen bak fant de ut. Mangen tisper i nærheten og når de hadde løpetid ble hann hunden helt vill. og ingen av tispene hadde løpetid på likt, så det ble løpetid mesten året rundt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...