Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


SFX

Recommended Posts

Meget fornøyd. Stilte 3 hunder, og dro med meg 2 NV-titler. Such-tispa som jeg har på lån, fikk CERT, CACIB og ble BIM. Den eldste av mine to hunder fikk CK, res-CACIB og ble 2BHK. Yngstemann slo til og fikk hele pakka med CERT og CACIB, og ble BIR! Lille bebisen var helt utslitt etter gruppebedømmingen og forsøkte å spise en labrador før vi dro hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 246
  • Created
  • Siste svar

Alt for mye å quote, for her var det mange flotte restultater!

Gratulerer til gode plasseringer og flotte nye titler, alle sammen! :)

Og spesiellt grattis til blåsløyfa til Kokos :o

Jeg stilte to av våre. Hannhunden i jk, hvor han fikk blått. Greit nok, for han er veldig uferdig enda og jeg meldte han jo på for kritikken sin del og ikke premiegraden. I kritikken står det bra type, for tynn i kroppen, mangler tilstrekkelig substans, bra hode, bra bevegelser, og det er det jeg mener selv også. Men jeg savner kommentar om vinklene, overlinjen, kroppslengden kontra høyden, pelskvaliteten etc. Det hører med til "historien" at dommeren ikke eksaminerte hunden, men bare tok en kjapp titt på hodet da han stod på bordet..

For gulljenta mi gikk det bedre: Foxy ble BIM og NORSK VINNER 2008! :)

BIRBIM2008-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mye å quote, for her var det mange flotte restultater!

Gratulerer til gode plasseringer og flotte nye titler, alle sammen! :)

Og spesiellt grattis til blåsløyfa til Kokos :o

Jeg stilte to av våre. Hannhunden i jk, hvor han fikk blått. Greit nok, for han er veldig uferdig enda og jeg meldte han jo på for kritikken sin del og ikke premiegraden. I kritikken står det bra type, for tynn i kroppen, mangler tilstrekkelig substans, bra hode, bra bevegelser, og det er det jeg mener selv også. Men jeg savner kommentar om vinklene, overlinjen, kroppslengden kontra høyden, pelskvaliteten etc. Det hører med til "historien" at dommeren ikke eksaminerte hunden, men bare tok en kjapp titt på hodet da han stod på bordet..

For gulljenta mi gikk det bedre: Foxy ble BIM og NORSK VINNER 2008! :)

BIRBIM2008-1.jpg

Grattis! Fiine Foxy!

Grattis alle andre og med fine resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye alle sammen! Så utrolig mye bra resultater på sonisene :)

Vi fikk blåsløyfe på Kokos :o Vi både jublet så snørr og tårer rant, resterende goldenfolket så rart på oss :) For en helg liksom;

To feilfrie løp i agility, 1.plass, 2.plass, 2 napp og toppen av kransekaka: En blåsløyfe!

Kjempekjekt å lese det etter det du skrev om forrige utstilling i bloggen, grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Her er kritikken til bridie da

Full size. Good topline. Very good prop.

G.ong (?) front/rear. Soundmarking.

G. extensions from side.

Could use more muzzle, stronger muzzle

Slightly soft cond. G. coat. G. neck. n/o (?)

shoulders. Front very well set.

Head to narrow, but nice in profile.

God størrelse, god toplinje, veldig gode proporsjoner - god vinkling i front og bakpart - sunn ettelllerannet.

God forlengelse fra siden (aner jo ikke hva som skal være forlenget). Kan trenge mer og sterkere snuteparti.

Noe myk pelskondisjon - god nakke og skuldre, veldig godt satt front. Hode er noe smalt (her kommer det igjen at han ønsker sterkere og kraftigere snuteparti), men pen i profil.

Veldig bra kritikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kritikken til bridie da

Full size. Good topline. Very good prop.

G.ong (?) front/rear. Soundmarking.

G. extensions from side.

Could use more muzzle, stronger muzzle

Slightly soft cond. G. coat. G. neck. n/o (?)

shoulders. Front very well set.

Head to narrow, but nice in profile.

God størrelse, god toplinje, veldig gode proporsjoner - god vinkling i front og bakpart - sunn ettelllerannet.

God forlengelse fra siden (aner jo ikke hva som skal være forlenget). Kan trenge mer og sterkere snuteparti.

Noe myk pelskondisjon - god nakke og skuldre, veldig godt satt front. Hode er noe smalt (her kommer det igjen at han ønsker sterkere og kraftigere snuteparti), men pen i profil.

Veldig bra kritikk..

Kritikktolking er en egen art.

Kan ikke good extension from side bety gode, utstrakte bevegelser fra siden?

Kan soundmarking være groundmarking - jordvinnende bevegelser?

For det står jo ikke noe om bevegelsene noe annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen! Ikke at jeg skjønner alle de flotte betegnelsene da.. og jeg ble litt forvirret av en del åpenbar lykke over blåsløyfer.. så vet ikke om mine gratulasjoner har så mye verdi siden det er som jeg har vett til - men jeg skjønner at det har gått veldig bra for mange her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflinke, var dere! (Har han ikke alltid fått kommentert sitt herlige temperement? :) )

Gratulerer så mye til Psycholynx, Caroline, Katja-kai, Martine H, Emma og... har sikkert glemt noen:

Uansett. fantastiske resultater her! Moro :)

Gratulerer så mye ALLE sammen (da var jeg sikret å ha fått med alle håper jeg...)

Takk Takk Yodel! :o

Jeg hadde brukt opp nervene mine på forskudd! hehe :rolleyes:

Hilsen Synnøve..

Som faktisk stod å så på når griffonene ble BIR/BIM GRATTIS! :o

Også grattis til alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen! Ikke at jeg skjønner alle de flotte betegnelsene da.. og jeg ble litt forvirret av en del åpenbar lykke over blåsløyfer.. så vet ikke om mine gratulasjoner har så mye verdi siden det er som jeg har vett til - men jeg skjønner at det har gått veldig bra for mange her!

Hva en er fornøyd med etter en utstillingsdag er jo veldig individuelt - men MartineHs lykke over den blå kommer av at hun ikke har de største ambisjonene med venstreløping - hun satser på agility. Og for å få agilitychampionat må hunden ha en blåsløyfe etter fylte 15 måneder. Og siden Kokos er jaktgolden, er hun annerledes enn utstillingsgolden, og det kan være vanskelig å få den nødvendige premieringen. Derfor var Martine veldig, veldig glad for å få den blå i boks. Da kan hun fokusere på det hun synes er moro - agility.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stella fikk 1.kval, 2.konk,CK og endte som 3. beste tispe :) Superfornøyd med lille snuppa, ikke bare er hun ung, men det er første gangen hun stiller i en slik hall. Hun tok vikingeskipet med storm, ting var litt skummelt de første minuttene, men så var alt greit. Hun slappet fint av, og viste seg kjempegodt i ringen. Kjempefornøyd med kritikken også :)

Kritikken:

utm. typ og storlek, bra prop på hovud og kropp. Fem. uttr, velvinklet fram og bak, korr.pelskval, velburen svans, utm. temp og rorelser, mkt (?) velvisad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemasse grattis til alle med gode resultater! Selv satt jeg og skrev begge dager, så jeg fikk ikke med meg så mye. Fikk med meg Tatijana og Teddy (med Betty, og så stilte du vel en hannhund, også?), masse grattis :) Håper kritikkene var leselige *kremt*. Fikk også med meg Turbogutten som stilte et par dalmiser på lørdagen.

På søndag skrev jeg for tre kromfohländere og ørten pudler, så ingen jeg kjente der (ingen jeg kjente igjen i hvertfall :) ).

For min del har helgen forløpt med en del forviklinger, ringbytter, "interessante" problemstillinger som dukker opp out of nowhere, og forsinkede ringsekretærer og dommere. Pluss at jeg nesten måtte dekke overnattingen selv, og ikke fikk betalingen kontant, som vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden folk plutselig legger ut kritikker kan jeg jo slenge med vår også:

Well developed feminin bitch of very good type. Good length of head, would prefer a better marked stop. A bit throaty. Enough neck. Balanced angulation. Well developed body. Nice bone and feet. Loose in elbow, otherwise moved ok. Good bone, nice coat quality and temperament.

Jeg er fornøyd med den kritikken, hun har trukket for det jeg selv vet er feil foreløpig: mye halshud og litt vinglete bevegelser. Dette håper jeg at bedrer seg med alderen :) I tillegg har hun en kortere hals enn mange av de andre som stiller, så jeg er alltid spent på dommerens mening der... Stopp er det første gangen vi har fått kommentar på, men dommere har jo forskjellige preferanser. Norma trenger mer tid, men jeg var veldig fornøyd med denne dommeren, og kommer til å stille for henne igjen senere om det blir mulighet for det. Hun satte opp hunder jeg likte, brukte god tid på hver hund og var generelt en trivelig dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal man begynne?? :D Kanskje jeg skal gratulere alle som er fornøyde etter helgen, uansett om det er en blå eller en tittel i boks - GRATULERER! :P

Det ble langhelg på oss, fredagen startet med agility hopp: 1.premie og 3.plass. Diska gjorde vi i agility, noe som var utrolig, vanvittig surt. Jeg tror vel aldri jeg har vært så sint i hele mitt liv før, og det var sekunder før jeg slo ned noen (hadde jeg bare visst hvem jeg skulle slå ned). Akkurat idet Tulla skulle løpe inn i en tunnel som lå buet i et hjørne av banen, sitter det noen rett på utstiden av ringbåndet og piper tre-fire ganger med et pipedyr. Tulla falt ut og trodde sikkert hun var ferdig på banen eller noe sånt, og klare ikke å hente seg inn igjen. Ser opp i taket og ser lysekronene, og spør WTF lysekroner gjør på en agilitybane??! Så da bryter jeg løpet. Altså; folk skal få pipe så mye de vil med pipedyr for min del, men da skal de gjøre det hele tiden selv om de sitter rett ringside, og i alle fall ikke begynne akkurat idet en hund løper forbi og skal inn i en tunnel en meter fra de. Arg. :D Men bortsett fra dèt, så har vi jo ikke trent på nesten to mnd, og Tulla har aldri gått agility innendørs før, så sånn alt i alt er jeg egentlig fornøyd.

Lørdag var Aynïs tur i ringen. Hadde avtalt at labbis (Benedicte) skulle handle henne, siden jeg blir nervøs og fordi Aynï viser seg bedre med andre enn med meg. Veel.. Aynï ville ikke det hun. Hun ville vise seg bedre med meg, og det fant vi ut av ca fire minutter før hun skulle inn i ringen. Det endte med at jeg handlet henne selv. Hun fikk en flat rød, og ble nr tre av tre i junior. Hun er for uferdig, men det er jo noe som forandrer seg, så vi satser på å stille når hun blir litt mer ferdig. Jeg er fornøyd med en rød (da vet jeg det liksom), og så er jeg litt stolt over at jeg klarte å handle henne selv. Oppførte seg eksemplarisk (som vanlig) gjorde hun og! :o

Kritikken hennes: "Mye valpig. Bra storlek og typ. Feminint hode. Behøver mer masse. Tilstrekkelig vinklet fram og bak. Korrekt pelskvalitet. Bra temperament. Hun kunne røre seg med lengre bakbenssteg. Behøver tid."

Lørdag øyelyste jeg også Tulla, og hun ble øyelyst FRI! :o

Søndag er et kapittel for seg selv. Benedicte skulle handle Tulla, og hadde i løpet av helgen fått god kontakt med henne, og bestukket henne med nydelige hjemmelagde levergodis. Jeg hadde trent Tulla på forhånd, og gitt handler nøye instrukser for ditt og datt, kriseløsninger i tilfelle datt og ditt, og i det hele tatt klarte jeg sikkert å overføre deler av min ekstreme nervøsitet til Benedicte, stakkars.. :P Da tiden var inne, tok Benedicte Tulla med seg litt bort, og mens de var borte gikk jeg min vei og gjemte meg på tribunen, sånn at Tulla ikke skulle se meg gå eller vite hvor jeg var. Gikk greit i begynnelsen, men da de entret ringen begynte hun å speide etter meg. Jeg satt på tribunen, og de som satt med meg kan skrive under på med ed at jeg var så nervøs at jeg helst skulle bli avlivet. Tulla ble bare verre og verre, og da Benedicte skulle ha Tulla til å løpe frem og tilbake, gikk det ikke. Tulla galopperte mot det stedet hvor hun hadde sett meg sist, men travet fint tilbake. Skulle stille henne opp foran dommeren, og Tulla strittet imot og speidet og speidet. Sa noen mammadalt??! :)

Men enda verre; dalten av en mamma (dvs meg) var så dum at jeg tenkte at nei, dette går ikke, jeg må gå ned og vise Tulla hvor jeg er, så står hun kanskje i ro og ser på meg mens dommeren skriver kritikken. Jah, sæærlig! :rolleyes: Tulla ble mildt sagt gal da hun så meg; pistret og peip, vrei seg og var helt umulig, så Benedicte klarte ikke å holde henne, forståelig nok. Begynte å bjeffe, og folk snudde seg og lurte på hva i huleste som skjedde med bikkja?? :P Jeg var dritflau. Ringsekretæren (er ikke den han som roper inn folk?) kom bort til meg og lurte på om ikke jeg kunne handle hunden min selv. Eeeeh.. njaa? Alternativet ville jo vært å bryte og få en KIP (der har vi enda et eksempel på når det kan gies.. :P ), men jeg var helt i ørska og sa ja. Gikk inn i ringen, og Tulla ble jo enda mer tullete. Hun hoppet og fjaset og gjensynsgleden var til å ta og føle på. Lurer på hva folk tenkte..? :o

Jeg fikk endelig stilt henne opp, selv om jeg dirret og vibrerte i hele kroppen av spenning og frynsete, tynnslitte nerver. Og dommeren ramset opp en hel masse, og tiden kunne ingen ende ta! Dommeren kommenterte at "she is a bit more relaxed now", eh-hehe.. :o Fikk beskjed om å løpe hit og dit, og vi løp. Ble tildelt en rød sløyfe, av alle ting! Jeg hadde trodd vi skulle i beste fall få blå, pga hvordan hun oppførte seg og alt styret vi hadde stelt i stand. Stilte oss opp bakerst i køen etter bedømmelsen, og jeg styrte masse med å stille henne opp. Da siste hunden (av 8 i åpen), ble bedømt, stod vi alene og ventet. Jeg trodde jeg hadde gjort noe galt, og spurte de som stod utenfor ringen om hvorfor i alle dager jeg fremdeles stod her?? :P Nei, jeg skulle bare stå, sa de, for de andre hadde blitt sendt ut med blå! :shocked: Så vi stod.

Den siste tispa fikk også rød, og etterhvert skulle jo vi konkurrere mot hverandre. Vi løp og løp, og da vi endelig var ferdig var vi fremdeles på første plass. Dommeren kom og tok oss i hånden, og gav oss CK. CK, liksom! :shocked: Jeg tror aldri jeg har vært så glad, lettet og fornøyd etter en tur i ringen før, og tårene trillet vel av lettelse, glede og litt skam. Folk rundt ringen var kjempehyggelige (de har vel springer selv og vet at de kan være litt "førertilknyttet".

I BTK ble vi uplassert, men det var jo helt vanvittig å vinne åpen klassen med Tulla - nedrøytet og fæl som hun var, oppførte seg totalt upassende og var i det hele tatt forferdelig. Og stakkars, stakkars Benedicte - hun vil aldri mer handle mine hunder..! :D:) Skjønner henne godt jeg, for makan til eier skal man lete lenge etter. :o

Her er kritikken, eller "avhandlingen" om du vil: "Feminine bitch of exellent type. Correct proportions. Well shaped head. Could have much stronger muzzle, and better eyes. Exellent body. Nice bone and feet. A bit straight in upper arm, well ang. rear. Nice coat quality. Exellent breth of fige/(tige) (???). Moves well when she wants ( :o ). Would give more of herself with more selfconfidence."

Såh; noen med verre historier? :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt på tribunen, og de som satt med meg kan skrive under på med ed at jeg var så nervøs at jeg helst skulle bli avlivet.

*flir* :):)Litt nervøs ja, kanskje? Haha. Men du, fra nå av må du love meg at du melder på - og stiller selv - på alle utstillingene i Trøndelag (om ikke flere). Det gikk jo faktisk veldig bra, selv om du var så nervøs at du kidnappet hunden min og holdt deg fast i buksebeinet mitt allerede før hunden din entret ringen. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...